Lärarvikarie som inte är snäll
Hej!
Min son som går i 2:an har fått en vikarie sen ca 2 månader tillbaka som han inte är så förtjust i pga olika saker,
Lite exempel:
När något/några barn tramsar sig lite i klassrummet skickar han ut antingen hela klassen eller alla barn som satt vid det bordet (även de som inte tramsade) ut från klassrummet till att stå utanför, där får dom stå en stund tills han skickar in dom igen, fyra åt gången.
Min son bad sin bordskamrat om att få tillbaka sitt suddgummi för han behövde det då ?hotade? läraren dom med att han skulle skriva till oss föräldrar pga att dom pratade.
Sonen hade haft sin iPad under helgen hemma och sökt på pärlplattor men glömt att klicka ner dom. Så när de sen på måndagen skulle använda iPaden på en lektion kom sidorna upp, läraren såg det och frågade vad han håller på med och tog sedan hans iPad utan att sonen hann förklara så att han var den enda i klassen som fick sitta utan iPad
Sonen säger att han inte tycker xx är snäll och att han får en jobbig känsla i magen men han kan inte riktigt förklara varför och vad han menar. Jag tror det beror på lärarens sätt att vara, uttrycka sig och hantera situationerna.
Är det jag som överreagerar och inte tycker att detta är ett okej beteende av läraren?
Har pratat med andra föräldrar som hört samma saker och också tycker att beteendet inte är så lämpligt.
Förstår att barn kan vara lite stökiga osv men dom är ändå bara 8 år gamla och man borde hantera detta på ett bättre sätt.
Hur hade ni reagerat och gjort? Borde jag kontakta läraren i fråga eller kanske rektorn?