• Anonym (Andreas)

Snuskig hygien

Jag älskar min sambo och vi har det jättebra överlag och har roligt.

Men jag har kommit på att min sambo inte tvättar händerna efter toabesök.ibland har råkat få lite avföring på fingrarna utan att hon har märkt det men ser att hon stoppar fingrarna i munnen för att slicka/suga bort det bruna. Hon petar sig i näsan och äter snorbusarna. har märkt när hon vill bli knullad bakifrån så är hon inte ren, avföring intorkad i huden och jag blir så äcklad att jag gör en dålig förklaring för att slippa ha sex just nu. hon duschar ca 1 gång i veckan vilket jag tycker är lite.

Jag kabske är extrem på min hygien men jag tycker tyvärr att hennes hygien är snuskig. 

Men är för feg att ta upp detta med henne. Eller hur ska jag säga utan att såra henne?

• Svar på tråden Snuskig hygien
  • OlgaElvira

Tyvärr finns det nog inte något lätt sätt att ta upp detta. Om du säger det försiktigt eller lite skojigt så tas det inte på allvar. 
    Sätt er ner, säg attt du har något viktigt du vill ta upp. Be att gå säga det vill utan att bli avbruten. Sedan tar du upp konkreta exempel, om du enbart söger att jag tycker att du glömmer tvätta händerna, duschar för sällan, då kommer hon kanske att protestera och säga att det gör hon visst och att du inte ser allt hon gör. Nej, du måste vara konkret och ge faktiska exempel. Tyvärr!
    Det är svårt att ta upp och mycket svårt att få höra något sånt. Om inte du gör det, vem ska då göra det, om inte nu så när?

En refletion, hur ser det ut hemma hos hennes föräldrar, vilka vanor har de? Vilken uppväxt hade hon?

Såna där svåra samtal bör man använda metoden positivt, negativt, positivt. Säg något som du genuint uppskattar med henne, sedan påpekar du problemet med hennes brustande hygien därefter avslutar du med att ta upp något positivt ugen.

Det hela kan tyvärr sluta i ett ?blamegame?. Jamen du då! du är säkert inte felfri och  hon kommer kanske kasta tillbaka detta på dig, Var beredd och säg att vi kan diskutera vad jag behöver förbättra sen, nu vill jag ta upp detta för det är mycket viktigt för mig.
    Lycka till inför ett jobbigt samtal.

• Anonym (mumsfillibabba)

Du är bara känslig grabben! Lite snusk är väl bara krydda på moset.
    Använd munskydd och alkogel vid sex om du inte är man nog att härda ut.

• Moa22
    Anonym (mumsfillibabba) skrev 2023-11-22 13:49:46 följande:

Du är bara känslig grabben! Lite snusk är väl bara krydda på moset.
    Använd munskydd och alkogel vid sex om du inte är man nog att härda ut.

Sådant snusk är inte trevligt
  • Anonym (Nyfiken)

Det låter definitivt som hon är ohygienisk över det som de flesta tycker är rimligt.

Jag personligen skulle inte kunna leva med en partner som agerar som hon gör!

Jag är pedant och mycket noggrann med hygienen, och min fru är väl rätt långt ifrån det kan man väl säga, men inte till närmelsevis som det du beskriver. Min fru kan ibland duscha efter tre dagar och det känns mycket ofräscht!

Att leva med en partner som duschar en gång i veckan och inte tvättar händerna efter toalettbesök - låter vidrigt rent ut sagt. Slickar bort det bruna på fingrarna - är det verkligen så!!!??

Hoppas för din egen och för hennes egen del att ni hittar en lösning. Uppenbart behöver hon få klart för sig att det är inte rimligt som hon agerar.

Lycka till

Svar på tråden Snuskig hygien