• Mimosa86

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Att män och kvinnor inte behöver varandra är inte samma sak som att de VILL vara med varandra. Jag interagerar med både män och kvinnor på daglig basis. De PERSONER (tänk bort kön) som jag har en naturlig personkemi till blir mina vänner och bekanta. De män jag haft bäst kemi med har varit mina pojkvänner och nu min man. Jag behöver inte honom. Jag VILL vara med honom för att han gör mig lycklig- trots att han inte är perfekt (men det är ju fan inte jag heller). Detta kommer inte AI kunna ta bort. Den naturliga attraktionen till någon man tycker om.

2) yes, tjejen på bilden har snygg rumpa, men det är som en vit enhörning som springer i en solnedgången. I en värld med perfekta tuttar, rumpa och dase så blir det tillslut blasé. Så funkar människan- man tröttnar lätt. Då blir lite hängbröst, könsår och lite daller helt plötsligt väldigt exotiskt, nästan porrigt och börjar efterfrågas. Jag har tex fått mycket beröm sista året för mina smala läppar av just män. Uppenbart lockar det naturliga mer än uppumpade ankläppar som var och varannan tjej har numera. 

3) artificiella livmödrar förväntas kunna ta vid en graviditet för att rädda prematur barn i framtiden men forskarna är eniga om att det INTE går att utveckla barn redan vid befruktningsstadiet i en konstgjord livmoder. Övergången från embryo till foster (vecka 10) är så komplicerad att den förutsätter en kvinnas naturliga livmoder. Såklart eftersom det har att göra med kopplingen till kvinnans hjärna och hjärnan är det mest komplicerade som finns i universum. Ledsen att göra dig besviken.

Hoppas du TS får ro i ditt liv. Och att du får hjälp med din diagnos. Du sitter med en massa teorier och framtidsscenarios som vi andra vanliga människor inte har tid att fundera kring mellan hämtningar och lämningar av barn, julklappsinköp, förberedelser av julgodis och köp av nya lucialinnen till barnen för att inte förglömma julklappen till pedagogerna. Den kaotiska vardagen som vi kvinnor och män delar, njuter av, gråter av och skrattar tillsammans om. Hoppas du också får uppleva det.

• Mimosa86
    Anonym (M) skrev 2023-12-10 10:43:04 följande:
    1) Eftersom AI kan vara precis vad du vill som kommer den naturligtvis kunna ersätta vilken vän som helst.

2) Nja, i en värld där vi matas av perfekta kroppar så blir just det perfekta normaliserat. Resultatet av det blir att de som inte ser perfekta ut kommer bli ointressanta. Ditt exempel stämmer säkert, men det tillhör ett undantag.

3) Just nu ja, men utvecklingen går framåt och i framtiden kommer man helt säkert kunna skapa barn på konstgjord väg. Mycket av detta har med DNA-forskningen att göra som kräver kvantumdatorer för att kunna avancera, alltså datorer som kan göra uträkningar många tusen gånger snabbare än dagens datorer. När vi kommer till nivån där vi knäckt det mänskliga DNAt, kommer vi också kunna skapa liv.

1) Nej, når vi det stadiet så kommer den mänskliga kapaciteten vara så underlägsen AI så att AI tar sig förbi  alla våra restriktioner. AI kommer då bli den dominerande rasen som härskar över människor. Och då kommer vi ligga pyrt till. Och då kommer vi människor få än större samhörighet än tidigare eftersom vi blir minioritet och slavar.

2) Nej. Perfektion är tråkigt när alla börjar se likadan ut. Då blir det imperfekta unikt och tilltalande. Det är ren mänsklig psykologi. Människan är ett rastlöst djur som jagar kickar och som hela tiden vill särskilja sig.

3) Nej, du kommer aldrig kunna återskapa något så avancerat som en kvinnlighjärna (vilket behövs för att kunna alstra och utveckla liv).

Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre