Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (P) skrev 2023-12-10 13:12:25 följande:
    Nej det gjorde jag inte. Sluta ljug.

Men titta! Kiss gör hologram av sig själva, precis som ABBA:

www.svt.se/kultur/kiss-gor-som-abba-blir-avatarer--p4g32o

Dessa måste ju du hata, eller hur? Fatta att bara komma på tanken att göra om sig själv i digital version, vem som vilja se eller lyssna på Kiss eller ABBA nu?

Ganska många miljoner visar det sig ...
    Du tycker inte det är skillnad på att titta på detta mot att vilja dejta någon av de digitala figurerna? TS handlar om att byta ut verkliga människor mot tillverkade människor. 
  • Anonym (A)

Låt nu de ensamma killarna ha sin våta dröm ifred. Vem bryr sig?

• Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2023-12-15 09:23:51 följande:
    Ja, det har jag erfarenhet av, att många kvinnor vill.
    Ja, vi är många som njuter av att reta dig, väl vetandes om att du sitter där och dreglar men ändå bara får nöja dig med det. 
  • Anonym (A)

Det är ju bara misslyckade män som går på det. Och innerst inne vet de ju också att det bara är fejk och inte en riktig människa. 

Men några kommer att tjäna mkt pengar på dessa ensamma män. 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:33:18 följande:
    På vilket sätt skulle en AI inte kunna ge folk bekräftelse? En AI som ser ut och beter sig precis som en riktig människa.

Fast alla vet ju att hon inte är det. 

Det blir ett A-lag och ett B-lag. A-laget består av män som klarar av förhållanden med riktiga levande kvinnor. B-laget består av de som inte kvalificerar sig och får nöja sig med en docka. 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:40:09 följande:
    Din ignorans gör det svårt att debattera med dig. Vi pratar om en framtid där folk kommer kunna skräddarsy perfekta AI-maskiner att leva med. När tillräckligt många gör det kommer även statusen att höjas och grupptryck bildas. Jag tror absolut inte att män och kvinnor kommer leva med varandra i framtiden.
    Du får tro vad du vill. 
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:45:54 följande:
    Förstår du själv hur okunnig du är? Spelar ingen roll om kretsarna inte kan känna, så länge de kan förstå, läsa och uttrycka känslor kommer du inte märka någon skillnad.

Det verkar vara många konservativa här som inte vill förstå hur AI kommer revolutionera hela samhället mer än vad internet gjorde. För 30 år sedan hade ni säkert skrattat åt folk som påstod att framtidens dejting skulle ske framför skärmar istället för utanför hemmet.
    Ha ha, du vet inte att kontaktannonser funnits förr? Där ser man.
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:51:37 följande:
    Du kommer inte märka någon skillnad alls. Men jag tror inte vi kommer längre, vi får väl se hur framtiden utvecklas.

Tycker för övrigt att det är intressant att majoriteten har röstat att rumpan i TS är fet. Kan det vara avundsjuka kvinnor som ligger bakom de flesta rösterna, tro?

Visst, kvinnor är alltid avundsjuka på tecknade seriefigurer. 

Undrar varför det är killar som gillar tecknade tjejer som även vill ha en docka som är en låtsaskvinna? Något säger mig att det är misslyckade män som inte klarar av ett riktigt förhållande. 

• Anonym (A)
    Tink skrev 2024-01-22 22:56:12 följande:
    Mitt inlägg var inte riktat mot någon särskild. Jag står inte på någons sida och är varken en radikalfeminist eller en suffragett. Snarare tvärtom.

Men eftersom jag råkar arbeta med AI till vardags, ser jag inte riktigt hur just denna teknik skulle kunna ha någon större inverkan på människor kärleksliv. En chatbot, även om den skulle kunna klara turingtestet och prata med den mest förföriska rösten, är ingen ersättning för en människa med alla hennes drömmar, lekfullhet, irrationalitet och känslomässiga krumsprång, vilket är ju det som gör även en platonisk och icke-sexuell relation intressant och givande på sikt.

En partner ska kunna bjuda på lite oväntat motstånd och utmaning för att vara spännande i längden. Annars är det bara som spunnet socker. Sött, fluffigt och väldoftande men inte särskilt mättande. Och faktiskt lite äckligt efter ett tag.
    Fast jag tror att de som vill ha en AI kvinna vill ha någon utan motstånd. De klarar i regel inte av relationer, har svårt med social interaktion. Det är ju ofta skälet till att de inte kan dejta som vanligt. Tragiskt när man tänker på det. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 23:20:54 följande:
    tror jag inte, det kommer ta många kliv framåt och kommer vara många till glädje och till viss del problem, många varnar för att AI kommer att ta över. 

Ja, för män som inte klarar av att få en relation på normalt sätt blir det säkert en hit. Och då slipper vi andra läsa deras gnälliga inlägg om dumma kvinnor som inte vill ha dom. 

Vi andra vill ha äkta vara, men så fungerar vi också normalt när det kommer till social interaktion. 

• Anonym (A)
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-22 23:53:41 följande:
    Buuuh men stackare. Måste du läsa deras inlägg också. Stackare, så hemsk. 😂😂 

om du fungerar normalt i sociala interaktioner kan man diskutera, ditt inlägg imponerar knappast

Så inga argument, bara påhopp? 

Ja, du övertygar ju verkligen. Men du får väl programmera din docka så hon är på samma nivå som du är. 

• Anonym (A)
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-23 06:12:49 följande:

Auditanne och A har en tydlig nedsättande retorik i detta ämne. Varför det är så viktigt att stigmatisera den eventuella skara som skulle dra nytta av den mer avancerade teknik som finns tillgänglig?

Jag tror inte bara att det är kufar, autister eller andra socialt osmidiga personer som kommer visa intresse för AI som någon slags ersättning för en riktig partner.

Det kommer inte heller bara vara män, utan även kvinnor. Däremot är min personliga spaning att män går mer på utseende medan kvinnor tenderar att vara mer relationella. Det kommer såklart dessa AI partners att ta hänsyn till när dom utvecklas till alltmer avancerade varianter som är tänkta att fylla personens behov på olika sätt.

Ja, ni verkar vara många som tror detta är en verklighet snart. Och det får ni gärna hoppas på.
    Men när dagen är slut så är det ändå en docka du tillbringat din tid med. En programmerad docka, för att du inte klarar av mänsklig interaktion. 

En AI docka är inte som en människa, för då hade de ju inte behövts, eller hur? 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 14:25:27 följande:

En framtida AI kommer vara precis som en människa, det kommer inte gå att se eller märka skillnad. Sedan att vissa här vägrar tro på att AI kan lära sig ett brett känslospektrum får stå för dem. Okunnighet deluxe.

Så när du beställer din AI så kan de lika gärna skicka en livs levande kvinna, menar du? För du märker ingen skillnad? 

Vad ska du med en docka till då om den beter sig som viljen kvinna som helst?

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:04:06 följande:
    Du vet att folk kan skapa djupa, känslomässiga band till sina husdjur, va? Och de är inte ens människor och kan inte prata.

Det som kommer ta tid är att skapa fysiska robotar som är lika smidiga som en människa.

Jämför du ett husdjur med en maskin? 

• Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:20:21 följande:
    Nej, det gör du inte. I Japan har man redan börjat ersätta sjuksköterskor med fysiska robotar, mycket pga deras snabbt minskande befolkning. Tekniken är på väg.
    Och du tror de robotarna ser ut som en människa? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Självständiga?) skrev 2024-04-25 09:17:31 följande:

Hur tänker du när du skriver att kvinnor är självständiga? Hälfen, 50% av alla arbetande kvinnor i Sverige jobbar inom offentlig sektor dvs. de försörjs fortfarande av de arbetande männens skatter. Med tanke på hur många kvinnor det är som dessutom inte arbetar heltid, så kan man utan vidare sägare att majoriteten av samhällets kvinnor tror att de är självständiga och självförsörjande, men det är en lögn. Kvinnor i det här landet är lika beroende av att mannen arbetar som de var på 50-talet. Männen arbetar och försörjer hela befolkningen. Det här kommer snart gå upp för den arbetande mannen och vi kommer inom 10år se ett skatteuppror.

Det är SJUKT för vi män får verkligen inte valuta för våra pengar!

Och ändå är det kvinnorna som trivs bäst med att leva som singlar. 

Utan vare sig barnomsorg, sjukvård etc skulle männen inte kunna arbeta. Så att män skulle vara mindre beroende är ju bara nonsens. Ni behöver någon som tar hand om er avkomma och ert hushåll.

• Anonym (A)
    Anonym (Självständiga?) skrev 2024-04-25 09:45:52 följande:
    Du missar ju hela poängen, privatisera den offentliga sektorn. Det skulle göra kvinnorna mer självständiga och skatteintäkterna skulle öka enormt. Vi har inte råd att låta männen försörja ett helt jävla land. Pengarna räcker inte.

För övrigt så är jag själv heltidsarbetande med 3 småbarn och en sjuk hustru. Så jag lever i princip som ensamstående med att ta hand om allt inkl hustru, så kom inte och säg att män inte klarar att ta hand om ett hushåll.

För övrigt så arbetar tusentals kvinnor privat så kom inte och säg att de är beroende av männen. 

För övrigt arbetar tusentals män inom det offentliga så kom inte och säg att de försörjer ett helt jävla land. 

Varför är det ok för dig att generalisera om kvinnor när jag inte får göra det om män?

• Anonym (A)
    Anonym (AI) skrev 2024-09-01 17:48:05 följande:

Men asså det finns siter som skapar AI tjejer som ser helt naturliga och perfekta ut. Man kan inte se skillnad på om det är en riktig människa eller inte. 

Ta ett sånt exempel men det blir nog inte tillåtet här. 

Så yes jag tror AI kommer tillfredsställa många behov åt oss i framtiden. 

Fast det märks ju så fort de öppnar munnen och pratar. 

Män som har AI-flickvänner kommer att ses som andra klassens medborgare. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-02 16:21:37 följande:
    Ok. Det låter som att ämnet väcker mycket känslor hos dig. Jag hoppas att du hittar något bra sätt att hantera det. {#emotions_dlg.flower}
    Oj, inga argument men lite personangrepp...
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre