-
Det är redan gjort. En normal kropp idag ansågs garanterat som fet för 50år sedan.Anonym (P) skrev 2023-12-10 19:33:00 följande:Herregud, SLUTA NORMALISERA ÖVERVIKT!!!
-
Ja, och även tanter som låtsas vara män som uttrycker att feta rumpor är finast.Anonym (P) skrev 2023-12-10 19:39:55 följande:Så är det. Men jag vägrar tro att majoriteten män tycker rumpan i TS inte ser för fet ut. Jag vill tro att det är en högljudd minoritet som propagerar för detta.
-
Skratta ni.. min gissning skulle vara att det om 50år finns fler AI-mentor/coach/flickvän/hjälpreda än vanliga partners. Många kommer ha både en AI-partner och en vanlig partner.
-
Det du säger är att om din AI röstar på SD så skrotar du den? Du är nog safe, AI kommer nog inte få rösträtt.Anonym (Människa) skrev 2023-12-15 18:30:28 följande:
Jag orkar inte läsa alla pajkastningssvar i den här tråden. TS säger att en AI-partner ska kunna vara den perfekta partnern. Men vad är en perfekt partner? Det är kanske lätt att lära en AI att visa upp ett intresse för det jag intresserar mig för och om jag ändrar mig och slutar tycka att det är intressant så kan väl AI:n också sluta med det osv. Men just det där menlösa, att alltid bara vara till lags, är så fruktansvärt oattraktivt.
Så, vi gör en AI som inte är riktigt lika intresserad av det jag sysslar med och som har egna intressen. Men då kanske den AI:n får konstiga intressen som jag tycker är emot mina värderingar, kanske börjar gå på politiska möten för ett parti som jag med hela mitt hjärta avskyr. Visst, då går det att justera.
Men, eftersom den här AI:n nu har visat upp sådana här tendenser så har jag fått avsmak för den och vill inte vara tillsammans med den längre. Det räcker inte längre att omprogrammera dem. Då faller ju argumentet att man kan göra en AI som är den perfekta. Då är vi ju tillbaka till att man ändå måste byta partner. Visst, mycket enklare att bara köpa en ny.
Men allt sånt här visar ju att det inte alls är så enkelt och bra som TS påstår. Och hur ska vi få tillgång till denna perfekta AI-partner som vi inte ens kan skilja ifrån en riktig människa? För bara genom detta faktum att man måste skaffa en hos en återförsäljare, uppge hur man vill att den ska vara, se ut osv. så vet man ju att det inte är en riktig människa och då faller ju allt. Bara det faktum att jag vet att det inte är en riktig människa så kan jag inte falla för den, även om den uppför sig som en och ser ut som en. Jag skulle inte vilja ta i den med tång.
Som nån skrev som jag hann läsa innan jag drunknade i invektiven, om dessa AI:n blir så perfekta så blir de också helt överlägsna oss och då kommer de inte att behöva oss längre. Därför ska vi alla hjälpas åt att motarbeta forskningen kring AI för den kommer att besegra oss. Titta på Terminator! Det är ett allvarligt inlägg i AI-debatten.
Läste om nån rymdforskare som sa att det faktum att vi ännu inte har fått kontakt med nån annan civilisation på nån annan planet kan mycket väl bero på att de andra som varit före oss och uppnått vår nivå antingen har utplånat sig själva genom miljöförstöring eller att de utvecklat AI som utplånat dem, och AI-civilisationer är troligtvis totalt ointresserade av att kontakta oss underutvecklade biologiska kryp till människor.
-
Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-15 19:13:49 följande:
Sådant här tror jag är väldigt farligt för samhället, ekonomin och kvinnor. Jag säger inte att samhället går under av AI och sexdockor men att det riskerar bli sämre.
Kvinnor verkar ha idén att bara riktiga incellosers och horribelt gamla och fula män kommer skaffa en AI-flickvän, och tom att det då är en bra sak. Men det finns också ett massivt mellansegment av män (där jag själv anser att jag placerar mig i nedre delen av det spannet) med bättre män än tex. mig som även de kommer ge upp om riktiga kvinnor när det finns ett substitut.
Vad händer då när män "checkar ut" från detta? En ganska stor del av en mans ambitioner, kreativitet och arbetsvilja beror på driften av att imponera på kvinnor. Antingen för kvinnor han vill ha, eller en kvinna (kan även vara flera kvinnor) han redan har. När en man inte längre har den driften kommer han bli mindre kreativ, arbeta mindre, konsumera mindre och dessutom konsumera annorlunda. Han kommer inte jobba mer än för att försörja sig själv. När tillräckligt många män checkar ur på det sättet kommer restauranger, pubar och i ännu större utsträckning nattklubbar få bomma igen. Färre sportbilar kommer säljas, färre båtar, färre dyra viner kommer säljas, färre semesterresor, det där är bara ett axplock av branscher som drabbas.
Ännu värre, män kommer betala mindre skatt då de dels jobbar mindre och konsumerar mindre vilket kommer slå hårt på offentlig sektor, utbildningsväsende osv.
Det kommer bli betydligt svårare att vara kvinna för de män som finns tillgängliga kommer vara färre, därför kräva mer och sätta en väldigt hög standard på kvinnor. För kom ihåg: du tävlar mot någon som aldrig klagar, aldrig är jobbig, inte konsumerar, alltid vill ha sex, aldrig åldras, med ett utseende som han specificerat, och med en personlighet skräddarsydd att tilltala honom. Ha inte en sådan hybris att du tror dig vara mer åtråvärd än det. Att vara äkta kommer ju givetvis ha ett högt värde, men ärligt talat ställer man kvinnor mot artificiella kvinnor gissar jag att 80-90% av er förlorar.
Så det här är en väldigt skrämmande utveckling. Den skrämmer mig och borde skrämma er kvinnor ännu mer.
Ur vilket perspektiv är det farligt?
Miljön verkar gynnas med lägre konsumtion
Befolkningsmängden krymper vilket är bra
Dussinmännen avlar inte av sig, utan kvinnor avlar på toppmännen
Det enda jag ser är att ekonomin ev blir påverkad och kanske även dejtingbalansen rubbas något. -
Jo, men visst skulle det vara ok med en avstängningsknapp på sambon ibland ändå..Anonym (Man) skrev 2023-12-16 19:37:38 följande:Och då är det säkert drömmen för dig. Men du behöver förstå att de flesta människor inte vill ha en partner som går att stänga av. Det tyder på att du har svårigheter att interagera med andra människor och med din omvärld.
-
Tyvärr ligger det något i detta. Ett samhälle där män inte var lika desperata, skulle det bli lugnare. Men kvinnor skulle till viss del tappa detta övertag som finns hos kvinnor tack vare desperata män.Anonym (Mycket) skrev 2024-01-15 19:00:31 följande:
Mycket kanske hade varit vunnet om män inte längre behövde kvinnor, så slapp vi en massa desperata män och vi skulle få ett betydligt lugnare och tryggare samhälle, inte minst för kvinnor.
-
Inte i första hand - Men gruppen män som kan tänka sig en AI-partner kommer troligen växa och bli betydligt större än vad den är idag.Auditanne skrev 2024-01-15 20:41:07 följande:Tror inte jag. Det är nog inte vanliga, socialt kompetenta män som i första hand köper sexdockor eller AI-partners.
-
Jag vet inte, jag tror. Ensamheten och bekvämligheten breder ut sig och tekniken blir bättre.Auditanne skrev 2024-01-15 21:53:40 följande:Hur vet du det?
-
Enkla vägen ut är dock den moderna människans motto. Jag är övertygad om att detta fenomen med AI-partners kommer växa. Oavsett vad folk vill eller tycker.Auditanne skrev 2024-01-21 18:36:47 följande:
Tack för dina vänliga ord.
Vill tillägga att det inte är omöjligt att hitta en levande partner för dessa ensamma män. Dock så kan det kräva lite av dem i form av arbeta på sig själv och sin person.
Att ta den enkla vägen ut är sällan den mest optimala. Ett allmängiltigt råd.