Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
Sådant här tror jag är väldigt farligt för samhället, ekonomin och kvinnor. Jag säger inte att samhället går under av AI och sexdockor men att det riskerar bli sämre.
Kvinnor verkar ha idén att bara riktiga incellosers och horribelt gamla och fula män kommer skaffa en AI-flickvän, och tom att det då är en bra sak. Men det finns också ett massivt mellansegment av män (där jag själv anser att jag placerar mig i nedre delen av det spannet) med bättre män än tex. mig som även de kommer ge upp om riktiga kvinnor när det finns ett substitut.
Vad händer då när män "checkar ut" från detta? En ganska stor del av en mans ambitioner, kreativitet och arbetsvilja beror på driften av att imponera på kvinnor. Antingen för kvinnor han vill ha, eller en kvinna (kan även vara flera kvinnor) han redan har. När en man inte längre har den driften kommer han bli mindre kreativ, arbeta mindre, konsumera mindre och dessutom konsumera annorlunda. Han kommer inte jobba mer än för att försörja sig själv. När tillräckligt många män checkar ur på det sättet kommer restauranger, pubar och i ännu större utsträckning nattklubbar få bomma igen. Färre sportbilar kommer säljas, färre båtar, färre dyra viner kommer säljas, färre semesterresor, det där är bara ett axplock av branscher som drabbas.
Ännu värre, män kommer betala mindre skatt då de dels jobbar mindre och konsumerar mindre vilket kommer slå hårt på offentlig sektor, utbildningsväsende osv.
Det kommer bli betydligt svårare att vara kvinna för de män som finns tillgängliga kommer vara färre, därför kräva mer och sätta en väldigt hög standard på kvinnor. För kom ihåg: du tävlar mot någon som aldrig klagar, aldrig är jobbig, inte konsumerar, alltid vill ha sex, aldrig åldras, med ett utseende som han specificerat, och med en personlighet skräddarsydd att tilltala honom. Ha inte en sådan hybris att du tror dig vara mer åtråvärd än det. Att vara äkta kommer ju givetvis ha ett högt värde, men ärligt talat ställer man kvinnor mot artificiella kvinnor gissar jag att 80-90% av er förlorar.
Så det här är en väldigt skrämmande utveckling. Den skrämmer mig och borde skrämma er kvinnor ännu mer.