Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-15 22:32:22 följande:
    Jag tror många kvinnor överskattar sig själva om de tror sig vara ett bättre alternativ än tex 
    Den där är säkert spännande i några veckor. Sen inser man att oavsett hur "lifelike" den må vara så är det fortfarande en robot. Den kommer aldrig kunna ge den acceptans, kärlek och närhet som en människa kan. Du kommer alltid att ha det i bakhuvudet att den är programmerad att gilla dig och ha sex med dig 

Jag tror att sexdockor med AI kan bli populära som tillfälliga substitut eller som ett komplement i sänghalmen. Tänk en man som just blivit dumpad och vill ligga eller ett par som vill experimentera med en tredje part.

Men att de skulle ersätta kvinnor är något som incels i stil med TS som är fixerad vid någon dataspelskaraktär och hennes rumpa gärna fantiserar kring. Det är väl roligt för dem att tänka sig att alla kvinnor som gett dem nobben ska bli utkonkurrerad av en sexrobot. De förstår sig inte på att ett förhållande med en riktig kvinna har så mycket mer att ge. Om de köper en robot och nöjer sig med det så är det ingen förlust för resten av samhället.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-16 13:12:01 följande:
    Anonym (Man) skrev 2023-12-16 09:45:30 följande:
    Den där är säkert spännande i några veckor. Sen inser man att oavsett hur "lifelike" den må vara så är det fortfarande en robot. Den kommer aldrig kunna ge den acceptans, kärlek och närhet som en människa kan. Du kommer alltid att ha det i bakhuvudet att den är programmerad att gilla dig och ha sex med dig 

Jag tror att sexdockor med AI kan bli populära som tillfälliga substitut eller som ett komplement i sänghalmen. Tänk en man som just blivit dumpad och vill ligga eller ett par som vill experimentera med en tredje part.

Men att de skulle ersätta kvinnor är något som incels i stil med TS som är fixerad vid någon dataspelskaraktär och hennes rumpa gärna fantiserar kring. Det är väl roligt för dem att tänka sig att alla kvinnor som gett dem nobben ska bli utkonkurrerad av en sexrobot. De förstår sig inte på att ett förhållande med en riktig kvinna har så mycket mer att ge. Om de köper en robot och nöjer sig med det så är det ingen förlust för resten av samhället.
    Många incels har jobb, försöker förbättra sig på olika sätt och konsumerar för att försöka slippa vara incels. Ger man dem en sexrobot slutar de göra det. Det är destruktivt för samhället även i rätt liten skala med sådant.  

Om de är så sexfixerade att de struntar i något annat bara de får knulla så är nog det ett större problem i sig än en sexdocka. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 18:23:14 följande:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/virtuella-influencers-allt-mer-verkliga-helt-sinnessjukt--2wzwnb

Vilka i tråden var det som tjöt om att AI aldrig kommer kunna ersätta kvinnor? Det finns redan AI-skapade influerare, och får man inte informationen på förhand kan man i princip inte se skillnad från en riktig människa.

Det är bara en tidsfråga innan AI tar över det mesta i samhället, från porr till jobb i offentlig sektor.

Rätt stor skillnad på AI influencers och en partner. Men fortsätt du att försöka sprida hysteri.
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 18:35:29 följande:
    Så du tror att tekniken nått sin topp idag? När AI blivit så avancerad att den kan styra en kropp precis som vi människor kan, då kan man byta ut kvinnor på alla nivåer. Vi kommer ha robotar som ser ut som, beter sig som och tänker precis som människor. Men som går att stänga av när man tröttnar på dem.

Att AI fungerar digitalt är bara första steget.
    Nej det tror jag inte men människor vill ha människor. Det ger ingenting på det personliga planet att ha en teknikpryl som tycker att man är världens åttonde underverk. Om man inte är helt autistisk och bara vill ha något som går att knäppa på och av för att ha sex eller lyssna på ens små obetydliga problem.

Det finns naturligtvis en risk att AI kan konkurrera ut människor globalt sett men då kommer det sluta illa för alla, både kvinnor och män. Det borde inte vara önskvärt för någon med självbevarelsedrift.
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 19:12:25 följande:
    Människor vill ha frihet och makt. Att få en skräddarsydd tjej som går att stänga av när som helst kommer få att tacka nej till, incels eller inte.
    Människor vill ha bekräftelse. Vilket ingen dator kan ge oavsett hur sofistikerad den är. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 19:19:17 följande:
    Du talat mot bättre vetande. Du kommer inte ens märka skillnad mellan AI och människor i framtiden. En robot kommer kunna påverka våra känslor på precis samma sätt som en människa, de enda som tror något annat är konservativa bakåtsträvare och kvinnor som börjar inse att de snart är irrelevanta.
    Med den logiken så borde du anse att du själv är irrelevant. Vilket jag inte tror att du gör, annars skulle du inte uttrycka dig som du gör om skräddarsydda tjejer som bara går att knäppa av. Du tror väl ändå inte att det bara är kvinnor som skulle bli ersatta av AI i din hypotetiska värld?

Om vi får AI-robotar som vandrar runt på gatorna så tror jag det kommer vara lag på att de ska vara identifierbara. Ingen vettig regering skulle låta robotar traska runt och hitta på vad som helst.
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 19:26:04 följande:
    Nej, men alla kommer leva med robotar istället för med kvinnor eller män. Samma känsloliv men mycket mer frihet.
    Läs igenom tråden, hur många har uttryckt att de vill leva tillsammans med en robot? Inse att du och dina gelikar utgör en liten minoritet. Vill ni leva tillsammans med en robot och tycker att det är livet så inte mig emot.
  • Anonym (Man)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-16 19:32:37 följande:
    Jag kommer säkert att bli irrelevant för kvinnor. Men så länge jag har min egen skräddarsydda AI-robot som ser ut som min drömkvinna, går att prata med som en riktig människa och som går att stänga av kommer jag knappast sakna något.
    Och då är det säkert drömmen för dig. Men du behöver förstå att de flesta människor inte vill ha en partner som går att stänga av. Det tyder på att du har svårigheter att interagera med andra människor och med din omvärld.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre