-
+1linani skrev 2023-12-10 20:25:54 följande:En människa kommer ju ha fördelen att det är någon som faktiskt VALT att vara med dig, av egen fri vilja. Inte bara en tjänare eller slav, någon du köpt och styr över.Eller tänker du att AI kommer att ge uttryck för egen vilja i framtiden? För då är det ju såklart en stor överhängande risk att AI skulle välja bort människor som partners. Om till och med riktiga kvinnor väljer bort vissa män skulle knappast en ultrasmart robot vara mer intresserad av dem.
-
Håller medAnonym (S-G) skrev 2023-12-12 18:03:53 följande:Hur verklighetsfrånvänd är man om man tror att många skulle välja AI framför människor?
-
Ser inte heller kopplingenAnonym (S-G) skrev 2023-12-12 19:04:07 följande:Varför jämföra så? Ser inte kopplingen.
-
IntressantAnonym (Människa) skrev 2023-12-15 18:30:28 följande:
Jag orkar inte läsa alla pajkastningssvar i den här tråden. TS säger att en AI-partner ska kunna vara den perfekta partnern. Men vad är en perfekt partner? Det är kanske lätt att lära en AI att visa upp ett intresse för det jag intresserar mig för och om jag ändrar mig och slutar tycka att det är intressant så kan väl AI:n också sluta med det osv. Men just det där menlösa, att alltid bara vara till lags, är så fruktansvärt oattraktivt.
Så, vi gör en AI som inte är riktigt lika intresserad av det jag sysslar med och som har egna intressen. Men då kanske den AI:n får konstiga intressen som jag tycker är emot mina värderingar, kanske börjar gå på politiska möten för ett parti som jag med hela mitt hjärta avskyr. Visst, då går det att justera.
Men, eftersom den här AI:n nu har visat upp sådana här tendenser så har jag fått avsmak för den och vill inte vara tillsammans med den längre. Det räcker inte längre att omprogrammera dem. Då faller ju argumentet att man kan göra en AI som är den perfekta. Då är vi ju tillbaka till att man ändå måste byta partner. Visst, mycket enklare att bara köpa en ny.
Men allt sånt här visar ju att det inte alls är så enkelt och bra som TS påstår. Och hur ska vi få tillgång till denna perfekta AI-partner som vi inte ens kan skilja ifrån en riktig människa? För bara genom detta faktum att man måste skaffa en hos en återförsäljare, uppge hur man vill att den ska vara, se ut osv. så vet man ju att det inte är en riktig människa och då faller ju allt. Bara det faktum att jag vet att det inte är en riktig människa så kan jag inte falla för den, även om den uppför sig som en och ser ut som en. Jag skulle inte vilja ta i den med tång.
Som nån skrev som jag hann läsa innan jag drunknade i invektiven, om dessa AI:n blir så perfekta så blir de också helt överlägsna oss och då kommer de inte att behöva oss längre. Därför ska vi alla hjälpas åt att motarbeta forskningen kring AI för den kommer att besegra oss. Titta på Terminator! Det är ett allvarligt inlägg i AI-debatten.
Läste om nån rymdforskare som sa att det faktum att vi ännu inte har fått kontakt med nån annan civilisation på nån annan planet kan mycket väl bero på att de andra som varit före oss och uppnått vår nivå antingen har utplånat sig själva genom miljöförstöring eller att de utvecklat AI som utplånat dem, och AI-civilisationer är troligtvis totalt ointresserade av att kontakta oss underutvecklade biologiska kryp till människor.
-
Det borde vara mycket dyrt med en AI
-
Håller medAnonym (Tror inte många väljer AI framför en riktig person) skrev 2023-12-15 19:39:11 följande:Men varför tror vissa män att det bara skulle finnas AI kvinnor?
Det skulle givetvis även finnas AI män för dom kvinnor som vill det.
AI är väl inte bara ett kön?
Men jag tror personligen ändå inte att man kommer att föredra en AI docka,
Men jag förstår inte varför just kvinnor ska vara rädda om nu AI tar över så finns det ju både AI kvinnor och AI män.
Jag är gift och nej jag tror ingen av oss skulle välja en AI docka.
Vi har barn av båda könen och ingen av oss anser att något av våra barn skulle kunna ersättas av AI
har du barn av både könen? skulle du anse att din dotter var sämre än din son eller att dom skulle ha olika framtidsutsikter?
Inga män med döttrar ser dina framtidsutsikter.
Nej jag tror inte att du skrämmer kvinnor eller många män.
Ska män ha barn med AI dockor och få halva dockor som barn
sen barnbarn som blir ännu mer dockor?
vem vill det? glöm det!
Nej folk vill inte i längden vara i hop med nickedockor, som sexdocka men hur kul är det att veta att det inte är riktiga känslor.
Nej folk är inte oroliga. Men vissa här vill att folk ska vara det.
Om man ens ska tänka tanken att var orolig så finns det absolut inte en anledning för kvinnor att vara det mer än män.
Men vissa män verkar tro att det bara kommer att produceras kvinnliga AI dockor,
men så är det ju inte så varför skulle kvinnor vara mer oroliga än män?
Antingen tror man att folk väljer AI dockor före människor men då gäller det förstås lika mycket män som kvinnor.
Vad får dig att tro att just kvinnor mer än män skulle vara oroliga?
Jag känner inte en enda person som är rädd och då är jag ändå gift med en ingenjör som vet mer om AI än de flesta.
-
Du har rätt i det du sägerAuditanne skrev 2023-12-15 21:00:30 följande:Tror inte att kvinnor behöver anpassa sig. Det rör sig knappast om en majoritet av män som föredrar elektroniska flickvänner framför dito av kött och blod, även om en högljudd minoritet härinne försöker övertyga om motsatsen.
Sen så brukar kvinnor klara sig bättre som singlar än män vilket forskning också visat på. Ogifta män dör tidigare än gifta och är sämre på att ta hand om sin hälsa. -
+1Anonym (Man) skrev 2023-12-16 09:45:30 följande:Den där är säkert spännande i några veckor. Sen inser man att oavsett hur "lifelike" den må vara så är det fortfarande en robot. Den kommer aldrig kunna ge den acceptans, kärlek och närhet som en människa kan. Du kommer alltid att ha det i bakhuvudet att den är programmerad att gilla dig och ha sex med dig
Jag tror att sexdockor med AI kan bli populära som tillfälliga substitut eller som ett komplement i sänghalmen. Tänk en man som just blivit dumpad och vill ligga eller ett par som vill experimentera med en tredje part.
Men att de skulle ersätta kvinnor är något som incels i stil med TS som är fixerad vid någon dataspelskaraktär och hennes rumpa gärna fantiserar kring. Det är väl roligt för dem att tänka sig att alla kvinnor som gett dem nobben ska bli utkonkurrerad av en sexrobot. De förstår sig inte på att ett förhållande med en riktig kvinna har så mycket mer att ge. Om de köper en robot och nöjer sig med det så är det ingen förlust för resten av samhället. -
Så är detAnonym (Man) skrev 2023-12-16 19:17:02 följande:Människor vill ha bekräftelse. Vilket ingen dator kan ge oavsett hur sofistikerad den är.
-
Då är ju alla människor borta till slut och bara robotar kvarAnonym (spring) skrev 2023-12-16 19:19:17 följande:Du talat mot bättre vetande. Du kommer inte ens märka skillnad mellan AI och människor i framtiden. En robot kommer kunna påverka våra känslor på precis samma sätt som en människa, de enda som tror något annat är konservativa bakåtsträvare och kvinnor som börjar inse att de snart är irrelevanta.