Inlägg från: Anonym (S-G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S-G)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (K) skrev 2023-12-12 07:39:59 följande:
    You wish. Du verkar tro att alla män är desperata och sätter kvinnor på piedestalar och gör vad som helst för dem. Den tiden är förbi. I framtiden kommer kvinnor ses som något meningslöst som bara konservativa och traditionalister är intresserade av.
    Hur verklighetsfrånvänd är man om man tror att många skulle välja AI framför människor?

• Anonym (S-G)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-12 07:14:53 följande:
    Det är väl knappast värre än att vilja se sin fru bli påsatt av andra män, gå på swingersklubbar eller någon annan skit.
    Varför jämföra så? Ser inte kopplingen.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (P) skrev 2023-12-23 22:42:37 följande:
    Du kanske ändrar dig när du inte längre kan märka skillnad på en docka och en riktig man.
    Det är nåt fel på en om man inte kan det.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (P) skrev 2023-12-23 23:06:02 följande:
    Din okunskap gör dig ignorant
    Visa mig en enda docka som är svår att se är en docka.
    Att spekulera i framtiden är helt lönlöst och Bladerunner kommer inte utspelas under vår livstid.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (P) skrev 2023-12-23 23:06:02 följande:
    Din okunskap gör dig ignorant
    Visa mig en enda docka som är svår att se är en docka.
    Att spekulera i framtiden är helt lönlöst och Bladerunner kommer inte utspelas under vår livstid.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2024-01-21 16:15:47 följande:
    Jag är beredd att hålla med dig, bara jag får ändra "kvinnor" till "partner".

Män är generellt mindre beroende av andra för att få livet att fungera.

Detta ställs ofta på sin spets och får reelt utfall vid separationer och skilsmässor....
    När de båda skall ställa om och leva som singlar så får kvinnan ofta stora problem att få till en fungerande vardag, men det plingar friskt i inboxen på dejtingsidorna.....
    Männen däremot finner oftast livet som singel ganska behagligt, de saknar bara någon att ligga med.....
    All forskning visar på motsatsen. Män bryter ihop och tappar bort sig vid separationer, singelkvinnor klarar sig och mår bättre.

Men ser gärna underlaget för ditt påstående!
  • Anonym (S-G)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2024-01-21 16:53:22 följande:
    Något underlag utöver livserfarenhet och observationer från mitt nätverk har jag inte.

Det borde vara tämligen enkelt att få fram statistik över att fler kvinnor än män på något sätt är beroende av någon annan eller beroende av bidrag från stat och kommun för att få livet att fungera rent ekonomiskt.

Det mentala måendet är svårt att mäta, men du har nog en poäng i det du skriver.

Ser man enbart till det materiella och ekonomiska så innebär oftast en skilsmässa en stor omställning för kvinnan, mannen lever på mest som vanligt, det är bara lite ensamt i sängen......

Många män mår oerhört dåligt och suicidrisken ökar för män, inte kvinnor. Det är mer än att bara sakna nån i sängen! 

Tycker du förminskar män rätt rejält här.

• Anonym (S-G)
    Anonym (vänster är ett skällsord) skrev 2024-01-21 16:53:22 följande:
    Något underlag utöver livserfarenhet och observationer från mitt nätverk har jag inte.

Det borde vara tämligen enkelt att få fram statistik över att fler kvinnor än män på något sätt är beroende av någon annan eller beroende av bidrag från stat och kommun för att få livet att fungera rent ekonomiskt.

Det mentala måendet är svårt att mäta, men du har nog en poäng i det du skriver.

Ser man enbart till det materiella och ekonomiska så innebär oftast en skilsmässa en stor omställning för kvinnan, mannen lever på mest som vanligt, det är bara lite ensamt i sängen......
    Att kvinnans ekonomi försämras beror till stor del av att gemensamma barn bor hos henne. Siffrorna visar att flest män har inget umgänge/varannan helg men som tur är är varannan vecka på uppgång.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-21 19:28:48 följande:
    Precis, det är bara att njuta.

Men jag gissar på att misogyna incels inte besvärar dig i ditt vardagliga liv, utan mest på nätet. Dom kommer inte försvinna, men troligen kommer dom inte vara lika frustrerade om dom får utlopp med en AI-kvinna.

Troligen en win win!
    Varför skulle de inte försvinna om AI-partners är bättre än levande kvinnor?
  • Anonym (S-G)

Ni som skriver att jobbiga partners går bort om ai får sånt genomslag, har ni vänner?
    Skulle ni lika gärna kunna byta bort dem och prata med en app som en vän?
    Har ni husdjur? Tror ni på riktigt ni skulle känna likadant för ett mjukdjur med programmerat tamagotchi-ansvar för er skulle få er att känna detsamma som er hund gör nu?

Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre