Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Är inte så insatt i ämnet men erinrar mig en studie jag tagit del av. Den visade att det ÄR män som saknar mänsklig kontakt och erfarenheter av långvariga relationer, också s k incels, som vill AI robotar - i kvinnliga avbilder. 

Ska kolla lite i tråden. 

• Anonym (Kvinna)

Kom att tänka på AI forskaren Max Tegmarks sommarprat i P1 i fjol, där han diskuterade möjligheterna men även varnade för riskerna med AI. Är det något som alls berörts i tråden mån tro? 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Poly Top man) skrev 2024-01-20 01:23:56 följande:

Kvinnor har hårdare krav för män idag och ytterst få män är tillräckligt alfa, storkukade, rika, vältränade, långa, attraktiva för kvinnor. AI flickvänner är och bör vara det enda beta män få ha, inte riktiga kvinnor.

För att lösa problemen bland män och kvinnor bör män som mig själv som tillhör det yttersta toppskiktet bland attraktiva män ha flera flickvänner och partners. Polygyni för alfa-män kommer föll eller senare bli lösningen på det här problemet, vi måste börja lära ut, speciellt till kvinnor att alfa-män måste ha flera partners.

Jag har själv två flickvänner, det var svårt för dom två att acceptera en andra men dom vet mycket väl att alternativet att vara ihop med en beta man är bedrövligt jämfört med mig. Planen är definitivt att skaffa en tredje och bilda en stor polygyni-familj med att göra alla gravida samtidigt. Känns bara naturligt att min säd ska spridas bland flera kvinnor.

Nej du har komplett fel. Studier visar kvinnor vill bilda familj, gifta sig, leva med och få barn med i första hand beta män. De killarna känns tryggast för kvinnan, när de i regel är trogna, ligger inte runt, är ansvarstagande lojala och optimala leva med. Alfa hannar som du varudeklarerar dig själv skapar relationsmässigt otrygghet både för kvinnan och för avkommorna. Otrygg satsning. Omöjligt på kärleksnivå. Däremot här kommer den krassa biten. En del kvinnor visar sig i studier dras till Alfa hannen när de har ägglossning. En andel av dem vill i sin ökade fertilitet då para sig med Alfa mannen men vara fortsatt ihop med beta hannen de valt för kärlek, sex och samlevnad. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-20 08:49:10 följande:

Dock finns det inte många riktiga kvinnor som har en fläskig rumpa, men samtidigt är smala i övrigt.

Aldrig hört talas om rumpimplantat??? Bara ett av plastik kirurgers tunga arsenal som möter och späder på kvinnors konstlade behov av en större rumpa. Komplett ur proportion i förhållande till naturliga måtten midja/bak. Dessa ingrepp ser groteska ut i relation till kvinnans finlemmade figur i övrigt. För att inte tala om de medicinska hälsorisker som tjejen tar och de smärtor operationen medför. Unga tjejer reser till Mexiko för ett billigare ingrepp och riskerar sin hälsa totalt. För vad? Jo, pga ett osunt ideal som de påverkats och övertygats till. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-21 07:32:32 följande:
    Ni kan ju sitta och vuxenmobba hur mycket ni vill, vi som är insatta i tekniken vet hur framtiden kommer se ut. Vi som kan statistik vet att barnafödandet är på väg ned över i princip hela världen, vi vet att det beror på att folk får det bättre ekonomiskt (barn ses som belastningar idag, inte som tillgångar som de gjorde för 100 år sedan) och vi vet att även skiljsmässor och uppbrott är på väg upp.

Folk är trötta på att leva tillsammans med andra i kompromisslösa förhållanden, man söker efter den totala friheten, och i den ingår inte kvinnor som hela tiden ska forma ens liv.

Men fortsätt med mobbningen ni om det gör er lyckligare. Och att ens försöka påstå att låtsaskaraktärer är för autister eller vad ni säger är så dumt att man baxnar. Folk gillar fantasier, den 45-åriga klimakteriekossan är inte alltid sexigare än bilder på en dator.

Ursäkta men jag uppfattar inte någon sitter här och vuxenmobbar. Tråkigt om du uppfattar debatten så. Personligen anser jag nyanserade perspektiv berikar en diskussion. Anser heller ingen shame blaiming sker.

Fakta på bordet kommer här. Grundaren Matt McMullen som tillverkar Real Doll-dockor anser upplysningsvis företaget vänder sig till målgruppen ensamma män; 

1) människor som gett upp hoppet om att få till en äkta relation med en annan människa. 2) eller de som efter en radda skilsmässor anser sig vara för brända för att kasta sig ut igen. 

Vi behöver ta in målgruppsbilden av hur den typiska köparen och brukaren av en Real Doll-docka ser ut och hur socialt utsatt köparens position är, Vi samtalar inte specifikt om autistiska eller antisociala mäns konsumtionsvanor. Det finns all anledning att tro att Matt McMullen har god koll på kundgrupp och presumtiva köpare på marknaden. 

För den som vill ges ett könsperspektiv på Real Doll-dockor vill jag nämna manliga motsvarigheter (och manliga AI robotar) är producerade för kvinnliga ändamål. (kvinnliga köpare samt manliga köpare som vill dito manlig docka). 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Du vet inte) skrev 2024-01-22 17:57:44 följande:
    Du har inte koll.
    Inte alls nödvändigt möjligt för dessa män att hitta en levande partner
    Menar du nödvändigt eller omöjligt för dessa män att hitta en levande partner - en mänsklig kvinna av arten homo sapiens?? 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Du vet inte) skrev 2024-01-22 17:57:44 följande:
    Du har inte koll.
    Inte alls nödvändigt möjligt för dessa män att hitta en levande partner

Menade du inte nödvändigt eller inte möjligt för dessa män att hitta en levande partner? 

Låter deprimerande i så fall. Inte att undra över om dessa män överväger Real Doll-dockor eller AI robotar. Sägas kan att jag betraktar de verklighetstrogna dockorna och de med mänskligt yttre förprogrammerade robotarna som samma andas barn.  De fyller samma funktion nämligen. En svajig ansats till slå hål på mänsklig isolering. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (A) skrev 2024-01-22 23:19:07 följande:
    Fast jag tror att de som vill ha en AI kvinna vill ha någon utan motstånd. De klarar i regel inte av relationer, har svårt med social interaktion. Det är ju ofta skälet till att de inte kan dejta som vanligt. Tragiskt när man tänker på det. 

Exakt! Finska politikern Jenny Bengtsson är precis som du något viktigt på spåret när hon uttrycker följande:
    För alla män som å ena sidan vill ha sex med kvinnor, men å andra sidan inte klarar av att kvinnor har egna viljor och förmåga att säga nej, har marknaden en lösning. I AI kvinnor till salu. 

En utmärkt bra sammanfattning. Varför en population män vill och behöver begagna den skenande AI utveckligen till just producera AI robotar som påminner om oss kvinnor. Ett slags tröst- eller snuttefiltar. Eller win win som någon i tråden uttryckt??? 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 20:07:56 följande:
    Sluta sitt och hata varandra nu, och svara på det här istället:

Är det här realistiska proportioner mellan midja och rumpa?
    Yes, det finns mänskliga varelser, kvinnor, som har sådana proportioner mellan midja och bak, men i regel är isf lår och midja mer bastanta. Kommer med en så pass fyllig bakdel. All inklusive typ. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-23 21:56:39 följande:
    Visa mig en kvinna som har en lika fet rumpa, och samma smala midja.
    Vad sägs om någon av systrarna Kardashians proportioner??? Bilder får du gärna komplettera med. 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre