Anonym (spring) skrev 2024-01-21 07:32:32 följande:
Ni kan ju sitta och vuxenmobba hur mycket ni vill, vi som är insatta i tekniken vet hur framtiden kommer se ut. Vi som kan statistik vet att barnafödandet är på väg ned över i princip hela världen, vi vet att det beror på att folk får det bättre ekonomiskt (barn ses som belastningar idag, inte som tillgångar som de gjorde för 100 år sedan) och vi vet att även skiljsmässor och uppbrott är på väg upp.
Folk är trötta på att leva tillsammans med andra i kompromisslösa förhållanden, man söker efter den totala friheten, och i den ingår inte kvinnor som hela tiden ska forma ens liv.
Men fortsätt med mobbningen ni om det gör er lyckligare. Och att ens försöka påstå att låtsaskaraktärer är för autister eller vad ni säger är så dumt att man baxnar. Folk gillar fantasier, den 45-åriga klimakteriekossan är inte alltid sexigare än bilder på en dator.
Ursäkta men jag uppfattar inte någon sitter här och vuxenmobbar. Tråkigt om du uppfattar debatten så. Personligen anser jag nyanserade perspektiv berikar en diskussion. Anser heller ingen shame blaiming sker.
Fakta på bordet kommer här. Grundaren Matt McMullen som tillverkar Real Doll-dockor anser upplysningsvis företaget vänder sig till målgruppen ensamma män;
1) människor som gett upp hoppet om att få till en äkta relation med en annan människa. 2) eller de som efter en radda skilsmässor anser sig vara för brända för att kasta sig ut igen.
Vi behöver ta in målgruppsbilden av hur den typiska köparen och brukaren av en Real Doll-docka ser ut och hur socialt utsatt köparens position är, Vi samtalar inte specifikt om autistiska eller antisociala mäns konsumtionsvanor. Det finns all anledning att tro att Matt McMullen har god koll på kundgrupp och presumtiva köpare på marknaden.
För den som vill ges ett könsperspektiv på Real Doll-dockor vill jag nämna manliga motsvarigheter (och manliga AI robotar) är producerade för kvinnliga ändamål. (kvinnliga köpare samt manliga köpare som vill dito manlig docka).