• Auditanne

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (S-G) skrev 2023-12-12 18:03:53 följande:
    Hur verklighetsfrånvänd är man om man tror att många skulle välja AI framför människor?
    Det är väl mest såna människor som redan lever avskärmade från verkligheten skulle jag tro. För dem kanske det blir lättare att tro på fantasin om att den där artificiella kärlekspartnern är äkta och hyser genuina känslor och omtanke för en.

Själv är jag lite för realistisk för att låta mig svepas in i såna illusioner. Även om också jag känt mig ensam ibland och levt lite utanför samhällets gemenskap.

Är alldeles för nykter helt enkelt och detta är jag nog rätt tacksam för ändå. 
  • Auditanne
    Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-15 20:52:41 följande:
    Jag gör nog det, oroar mig på egen hand än så länge. Men jag känner verkligen att jag vill nå ut med det här och varna kvinnor och även män som inte är tillräckligt misogyna för att tycka det är något bra att kvinnor byts ut och säga nej och försöka hindra en sådan utveckling. Jag vill inte se en framtid där kvinnor tvingas anpassa sig till att konkurrera med artificiella kvinnor och de som inte når upp till den standarden blir lika trasiga som många ensamma män är idag. 
    Tror inte att kvinnor behöver anpassa sig. Det rör sig knappast om en majoritet av män som föredrar elektroniska flickvänner framför dito av kött och blod, även om en högljudd minoritet härinne försöker övertyga om motsatsen.

Sen så brukar kvinnor klara sig bättre som singlar än män vilket forskning också visat på. Ogifta män dör tidigare än gifta och är sämre på att ta hand om sin hälsa.
  • Auditanne
    Anonym (Tror inte många väljer AI framför en riktig person) skrev 2023-12-15 21:44:22 följande:

Ja du får oroa dig själv! 

Jag känner inga män som vill ha en programmerad docka som partner.
    AI kan användas till mycket men som partner kommer de flesta att välja riktiga människor med äkta känslor som sagt man kan programmera en robot men den får inte känslor eller känner empati, det kommer folk alltid att söka i kärlek.
    AI blir enbart ett komplement eller ersättare! 

Tror inte alls att du oroar dig för kvinnor utan vill att kvinnor ska känna oro, hoppas att du inte har en dotter då som du känner att du behöver skrämma upp! 

Håller med. De allra flesta individer följer samma sociala mall i livet vilket också leder till partners och egen familjebildning i vuxen ålder.

Undantagen är de med nåt slags medfödd social nedsättning, inte sällan pojkar på spektrumet, som tidigt drar sig undan och missar denna väsentliga del av livet.

Den typen av män som senare söker sig till en okomplicerad och ensidig kontakt med artificiella sällskapskamrater vilka aldrig gör något oförutsett eller kräver av männen att de anstränger sig och utvecklas som människor.

Att leva med en kravlös fantasikompis blir ett tryggare alternativ för de människor som stannat av i sin egen sociala utvecklingsfas. 
  • Auditanne
    Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-15 22:32:22 följande:
    Jag tror många kvinnor överskattar sig själva om de tror sig vara ett bättre alternativ än tex 
    En lifesize Barbiedocka tillika en programmerad leksak? Kan inte påstå att jag känner mig något hotad av det där. Alls faktiskt. 
  • Auditanne
    Anonym (Det här är illa.) skrev 2023-12-15 22:49:14 följande:
    Bra för dig. Tänk dig nu att du har taskigt humör, är rätt otrevlig av dig, inte vill ha sex mer än än gång i kvartalet och väger 100kg. Fortfarande inte hotad?
    Poänglöst att tänka sig detta då det har noll med min verklighet att göra.

Fast även såna kvinnor skulle inte ha några problem med att fixa partners. Män är vanligen inte så kräsna precis. De flesta är dock mänskliga nog att föredra en mänsklig partner av kött och blod med förmågan att faktiskt känna och tänka på riktigt. 
  • Auditanne
    Anonym (A) skrev 2024-01-15 09:51:12 följande:

Det är ju bara misslyckade män som går på det. Och innerst inne vet de ju också att det bara är fejk och inte en riktig människa. 

Men några kommer att tjäna mkt pengar på dessa ensamma män. 

Ja, om de väljer att köpa en artificiell flickvän så går det inte att bli lurad. Man vet redan från början att detta är en avancerad leksak som bara är programmerad och helt saknar förmågan att känna äkta kärlek till någon.

En fejkad partner hade inte gjort mig lycklig, hur äkta den än såg ut att vara. Jag vet ju att den inte är på riktigt och hade nog snarare känt mig ännu mer misslyckad med ett sådant ?sällskap?.

• Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-15 19:04:39 följande:
    Tyvärr ligger det något i detta. Ett samhälle där män inte var lika desperata, skulle det bli lugnare. Men kvinnor skulle till viss del tappa detta övertag som finns hos kvinnor tack vare desperata män.
    Tror inte jag. Det är nog inte vanliga, socialt kompetenta män som i första hand köper sexdockor eller AI-partners.
  • Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-15 21:50:44 följande:
    Inte i första hand - Men gruppen män som kan tänka sig en AI-partner kommer troligen växa och bli betydligt större än vad den är idag.
    Hur vet du det?
  • Auditanne
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-15 22:29:47 följande:
    nej den hade inte gjort dig lycklig, antar att du är en kvinna och då är det inte så konstigt om du inte förstår.
    Det har inget med kön att göra, detta med att kunna skilja på verklighet och fantasi. Även män förstår att en AI eller plastdocka inte har förmågan att älska dem, hur verkliga de än må te sig till det yttre.
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:26:46 följande:
    Är det verkligen kärlek männen saknar? De bryr sig väl bara om sex?
    När de väl vuxit upp och blivit män så vill de nog ha både och. Precis som de flesta män vill ha en egen familj med barn, precis som kvinnor. 

Fast även unga män vill nog ha något mer än ett hål att penetrera. Gissningsvis bekräftelse på att de är attraktiva. En AI eller docka har ju inte förmågan att ge dem detta. 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre