Inlägg från: Anonym (vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Jag orkar inte följa debatten och läsa alla inlägg...

Men som skild man i 45års åldern med 2 mindre barn på halvtid kan jag bara konstatera att det absolut ligger något i detta....

Jag gjorde några halvhjärtade försök att dejta några år efter skilsmässan, men konstaterade ganska snabbt att det var inte alls ett nytt äktenskap eller samboskap jag sökte...

Det som jag idag som "fullvuxen" singel saknar är på inga sätt "tvåsamheten".
    Att ringa någon o bolla idéer när något händer, eller bara informera när det är något positivt kan jag precis lika gärna göra med någon nära vän, eller släkting.

När jag väl tänkt igenom det hela o känt efter ordentligt så landar det alltid i att det hela är inte svårare än att det jag egentligen saknar är enbart sex och intimitet. 
    Tillfälliga partners är dock inget som lockar.
    Jag har iaf landat i att det ultimata måste vara någon form av särbo eller kanske mer "KK"-relation där vi lovat varandra att inte ha några andra sexuella relationer på sidan om.
    När lusten faller på så hör man bara av sig o hör efter om det passar den andra att ses.

De kvinnor jag kommit i kontakt med genom dejtande är dock oftast ute efter "någon att dela livet med", men det finns absolut undantag.

Kanske når den digitala tekniken någon gång fram till att kunna bli ett alternativ??

Anonym (spring) skrev 2024-01-21 11:13:42 följande:
    Precis så här är det massor av män som känner, men pga feministiska samhällsnormer är det få som vågar säga det öppet. Så jag kan säga det nu:

Många män vill BARA ha kvinnor på grund av deras kroppar och deras skönhet. Vi behöver inte kvinnor för trygghet, för intellektuella samtal eller stöttning. Däremot är det många män som vill ha kvinnor bara för att det är status, men sådana förhållanden brukar ta slut ganska fort.

Kvinnor klarar inte av att bli sedda som de sexobjekt de biologiskt faktiskt är, och därför brukar de alltid skuld- och skambelägga alla män som resonerar på det här sättet. Och tyvärr är många, framför allt svenska män, på tok för svaga och mesiga för att stå upp mot feminismen.
    Jag är beredd att hålla med dig, bara jag får ändra "kvinnor" till "partner".

Män är generellt mindre beroende av andra för att få livet att fungera.

Detta ställs ofta på sin spets och får reelt utfall vid separationer och skilsmässor....
    När de båda skall ställa om och leva som singlar så får kvinnan ofta stora problem att få till en fungerande vardag, men det plingar friskt i inboxen på dejtingsidorna.....
    Männen däremot finner oftast livet som singel ganska behagligt, de saknar bara någon att ligga med.....
    Anonym (S-G) skrev 2024-01-21 16:24:43 följande:
    All forskning visar på motsatsen. Män bryter ihop och tappar bort sig vid separationer, singelkvinnor klarar sig och mår bättre.

Men ser gärna underlaget för ditt påstående!
    Något underlag utöver livserfarenhet och observationer från mitt nätverk har jag inte.

Det borde vara tämligen enkelt att få fram statistik över att fler kvinnor än män på något sätt är beroende av någon annan eller beroende av bidrag från stat och kommun för att få livet att fungera rent ekonomiskt.

Det mentala måendet är svårt att mäta, men du har nog en poäng i det du skriver.

Ser man enbart till det materiella och ekonomiska så innebär oftast en skilsmässa en stor omställning för kvinnan, mannen lever på mest som vanligt, det är bara lite ensamt i sängen......
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre