Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
Jag orkar inte följa debatten och läsa alla inlägg...
Men som skild man i 45års åldern med 2 mindre barn på halvtid kan jag bara konstatera att det absolut ligger något i detta....
Jag gjorde några halvhjärtade försök att dejta några år efter skilsmässan, men konstaterade ganska snabbt att det var inte alls ett nytt äktenskap eller samboskap jag sökte...
Det som jag idag som "fullvuxen" singel saknar är på inga sätt "tvåsamheten".
Att ringa någon o bolla idéer när något händer, eller bara informera när det är något positivt kan jag precis lika gärna göra med någon nära vän, eller släkting.
När jag väl tänkt igenom det hela o känt efter ordentligt så landar det alltid i att det hela är inte svårare än att det jag egentligen saknar är enbart sex och intimitet.
Tillfälliga partners är dock inget som lockar.
Jag har iaf landat i att det ultimata måste vara någon form av särbo eller kanske mer "KK"-relation där vi lovat varandra att inte ha några andra sexuella relationer på sidan om.
När lusten faller på så hör man bara av sig o hör efter om det passar den andra att ses.
De kvinnor jag kommit i kontakt med genom dejtande är dock oftast ute efter "någon att dela livet med", men det finns absolut undantag.
Kanske når den digitala tekniken någon gång fram till att kunna bli ett alternativ??