Inlägg från: Anonym (Fille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fille)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Tink skrev 2024-01-05 08:33:41 följande:

Den här tråden är lite fascinerande. Så många uttrycker en tanke om att kunna skräddarsy sin partner, kunna få honom eller henne att fungera enligt ens eget önskemål på alla sätt.

Ja, det låter ju trevligt, men är det verkligen vad någon vill ha?

I mina tidigare relationer, om det har uppstått en obalans mellan beslutsamhet och egen vilja, så har det snart utvecklats till en konflikt, som om man inte löser, sakta vittrar sönder relationen. Exempelvis, jag hade en gång en kille som avgudade mig till den grad att han i princip betjänade mig och mina önskemål. Han menade naturligtvis väl, men det började förvandla mig till en person som jag innerligt hatade, pushy och nästan lite bitchig. En skitjobbig liten prinsessa på ärten. Det tog faktiskt slut just på grund av detta.

Jag tror att vi behöver motstånd, någon som kan sätta ner foten och sätta oss på plats ibland. Inte på ett irrationellt, slumpmässigt sätt som en psykopat, utan när det finns anledning. Visst är det mysigt att bli betjänad ibland, men jag vill också kunna betjäna min man på alla vis. Det är bara så man själv växer.

Känner så väl igen detta. Jag vill ha en kvinna som ger mig motstånd. Är hon för anpassningsbar, så kan jag nästan bli lite elak trots att jag inte vill.

Kolla hur de flesta "pratar" med sina datorer, man säger "vafan, kom igen, printa nu det där dokumentet för helvete din jävel". Ingen tackar sin dator efter en dags hårt slit. Man vet såklart att det är en maskin som inte har känslor, så man kan låta sig förvandlas till ett svin. Lite så tror jag att man skulle bli mot en framtida AI-partner.
  • Anonym (Fille)
    Tink skrev 2024-01-22 22:56:12 följande:
    Mitt inlägg var inte riktat mot någon särskild. Jag står inte på någons sida och är varken en radikalfeminist eller en suffragett. Snarare tvärtom.

Men eftersom jag råkar arbeta med AI till vardags, ser jag inte riktigt hur just denna teknik skulle kunna ha någon större inverkan på människor kärleksliv. En chatbot, även om den skulle kunna klara turingtestet och prata med den mest förföriska rösten, är ingen ersättning för en människa med alla hennes drömmar, lekfullhet, irrationalitet och känslomässiga krumsprång, vilket är ju det som gör även en platonisk och icke-sexuell relation intressant och givande på sikt.

En partner ska kunna bjuda på lite oväntat motstånd och utmaning för att vara spännande i längden. Annars är det bara som spunnet socker. Sött, fluffigt och väldoftande men inte särskilt mättande. Och faktiskt lite äckligt efter ett tag.
    Du skriver helt underbart tjejen, jag älskar din sköna stil, intelligens och allmänbildning, men du kastar pärlor för svin, de flesta här begriper inte ett dyft av vad du skriver.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 14:25:27 följande:

En framtida AI kommer vara precis som en människa, det kommer inte gå att se eller märka skillnad. Sedan att vissa här vägrar tro på att AI kan lära sig ett brett känslospektrum får stå för dem. Okunnighet deluxe.

Men hur tror du att en relation med en AI ser ut? Någonstans måste man inse att man bara sitter och pratar med sin mobil eller motsvarande? Det är liksom inget fysiskt, bara en röst och möjligtvis en fotorealistisk animation. Att sitta och runka till en pryl som spelar upp en ljudbank av maskininlärda stön och visar bilder av en naken kropp kanske räcker för stunden, men det måste kännas märkligt tomt och kallt efteråt.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:04:06 följande:
    Du vet att folk kan skapa djupa, känslomässiga band till sina husdjur, va? Och de är inte ens människor och kan inte prata.

Det som kommer ta tid är att skapa fysiska robotar som är lika smidiga som en människa.
    Fysiska robotar är inte AI. Det är något helt annat. Robotar finns inte ens på kartan inom AI-utvecklingen. Jag sitter och jobbar för fan med det varenda dag. Folk blandar ihop saker huller om buller, det är okunnighet deluxe om något.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 15:20:21 följande:
    Nej, det gör du inte. I Japan har man redan börjat ersätta sjuksköterskor med fysiska robotar, mycket pga deras snabbt minskande befolkning. Tekniken är på väg.
    Tack, jag ska ta upp det på vårt nästa styrgruppsmöte att vi tydligen inte alls jobbar med AI enligt Familjelivs experter. Det blir en intressant diskussion särskilt eftersom vi normalt brukar räknas som världsinnovativa.
  • Anonym (Fille)

Det här är nog den mest förvirrade tråden jag sett. Rena dagisnivån här.

Någon snubbe tjatar om en skitdålig pixlad spelfigurs rumpa medan två andra bankar på varandra om sunkig kvinno- och manssyn, samtidigt som några sitter och pratar om robotteknik, och allt i en tråd som påstår sig handla om mönsterigenkänning, dvs AI.

• Anonym (Fille)
    Anonym (M) skrev 2024-01-24 08:10:08 följande:
    På vilket sätt är rumpan "skitdålig"? Den är ju sexig och vacker.
    Men kom igen, det ser ut som ett 25 år gammalt dataspel. Kolla lite på nya spel så lär du nog upptäcka ett och annat vad gäller grafik.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-25 20:37:20 följande:
    Vänster: muskler
    Höger: fläsk
    Det där är datorgrafik från typ 1999. Ruttet dåligt med dagens mått mätt. Seriöst, har du inget bättre att komma med? 

Då kan jag visa hur spelgrafik ser ut idag. Frågor på det?

• Anonym (Fille)
    Anonym (spring) skrev 2024-02-15 17:38:16 följande:
    Till vänster ser man hur en vältränad rumpa ser ut. Till höger när storleken kommer från fett.
    Den vänstra är en snygg tjejrumpa, den högra ser ut som någon slags byggställning. Eller är det en propeller? Finns det ens en mänsklig figur där? Det är svårt att se.
  • Anonym (Fille)
    Anonym (spring) skrev 2024-02-15 18:54:14 följande:
    Tror du att du är rolig för att du spelar blind? Kom upp från dagisnivån.

Tycker bilden är ett väldigt bra exempel där man ser skillnad på muskler och fett.
    Vad yrar du om? Ta och kamma dig nu. Ser du själv inte den där bruna "propellern" eller vad fan det är som sitter mitt i bilden? Det är någon grå sak som döljs bakom den, men jag kan knappt se om det är en glödlampa eller en mänsklig figur. 
  • Anonym (Fille)
    Anonym (spring) skrev 2024-02-15 19:14:05 följande:
    Det är du som yrar. Gå till Specsavers. Eller så kan du umgås med dagisbarn, för det verkar passa din intellektuella nivå bättre.
    Nej, det går inte att snacka med dig. Det är uppenbart att hissen inte går hela vägen upp. Fortsätt gärna att skrika dig hes, men du gör det för dig själv, jag läser inte denna byfånetråd mer.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre