Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
Den här tråden är lite fascinerande. Så många uttrycker en tanke om att kunna skräddarsy sin partner, kunna få honom eller henne att fungera enligt ens eget önskemål på alla sätt.
Ja, det låter ju trevligt, men är det verkligen vad någon vill ha?
I mina tidigare relationer, om det har uppstått en obalans mellan beslutsamhet och egen vilja, så har det snart utvecklats till en konflikt, som om man inte löser, sakta vittrar sönder relationen. Exempelvis, jag hade en gång en kille som avgudade mig till den grad att han i princip betjänade mig och mina önskemål. Han menade naturligtvis väl, men det började förvandla mig till en person som jag innerligt hatade, pushy och nästan lite bitchig. En skitjobbig liten prinsessa på ärten. Det tog faktiskt slut just på grund av detta.
Jag tror att vi behöver motstånd, någon som kan sätta ner foten och sätta oss på plats ibland. Inte på ett irrationellt, slumpmässigt sätt som en psykopat, utan när det finns anledning. Visst är det mysigt att bli betjänad ibland, men jag vill också kunna betjäna min man på alla vis. Det är bara så man själv växer.
Kolla hur de flesta "pratar" med sina datorer, man säger "vafan, kom igen, printa nu det där dokumentet för helvete din jävel". Ingen tackar sin dator efter en dags hårt slit. Man vet såklart att det är en maskin som inte har känslor, så man kan låta sig förvandlas till ett svin. Lite så tror jag att man skulle bli mot en framtida AI-partner.