Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (P) skrev 2023-12-10 11:25:14 följande:
    Käft på dig, ingen bryr sig om vad du säger förutom de andra trollen.

Män, tycker ni verkligen att fettorumpan i TS är snygg? Ja eller nej?
    Du kan vara tyst själv med ditt trams. De enda troll är såna som du. Troll som tvångspostar tramstrådar likt denna. 

Nej, animerade kroppar är inte attraktiva för vuxna, sociala män som lever i verkligheten. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 11:36:37 följande:
    Ah, förklarar varför alla filmer som görs har superattraktiva karaktärer? Måste säkert bara vara en slump. Det förklarar också varför dagens AI-verktyg används extremt flitigt för att skapa skräddarsydda fantasifigurer som folk vill titta på.

Du är så bortkopplad från verkligheten att det blir komiskt, men fortsätt gärna posta för jag gillar att läsa komedi.
    Det är du som är bortkopplad från verkligheten. Du och din avvikande lilla grupp med autistister som lever i er egen lilla artificiella värld. Projicera inte denna på oss normala som faktiskt går ut i verkligheten och umgås med riktiga människor. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 11:46:11 följande:
    OK, så blockbusterfilmer som ses av miljoner människor och drar in miljarder kronor ses bara av en liten grupp ljusskygga autister? Det visste jag inte! Vad bra att du upplyser mig med dina kunskapsfyllda samhällsanalyser som baseras på fakta och inte personligt tyckande!
    Att gå på bio innebär inte att man tänder på tecknade figurer. Knäpp logik. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 11:53:15 följande:
    Ah, såklart! Anledningen till att alla fantasifigurer på film ser extremt attraktiva ut är naturligtvis en slump! Det har ingenting att göra med att deras utseende skapas efter vad publiken vill se. Det är bara en slump! Varför har jag inte tänkt på detta tidigare?

Vilken tur att du upplyser mig i logiskt tänkande som du själv visar stora kunskaper i!
    Ja, till skillnad från dig så lever jag som sagt i verkligheten och umgås även med normala människor. 

Det finns autistiska incels även inom film och seriebranschen som skapar dessa knasiga fantasibilder av kvinnors kroppar.

Normala män som faktiskt får ligga med riktiga kvinnor går inte på bio för att sitta och fantisera om animationer med parodiskt oproportionerliga kroppar. Endast incelkufar som gör det. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 12:09:31 följande:
    Ah, fast nu byter du fokus. Tror du att filmer med budgetar på flera hundra miljoner kronor lämnar karaktärsdesign åt slumpen? Tror du skaparna resonerar som dig och tror att utseende på fiktiva karaktärer inte spelar någon roll?

Det är du som är totalt bortblandad, och det skulle inte förvåna mig om du själv är autistisk incel. Att prata på det totalt verklighetsfrånvända sätt som du gör är nämligen vanligt bland människor som själva är så. Man attackerar den egna sidan för att till varje pris framstå som en lyckad människa, trots att man bakom datorskärmen lever i misär.

Men det finns hjälp att få! Jag skulle rekommendera en psykolog till att börja med, där kan du samtala om dina problem så känns det bättre!
    Nej, jag har inte bytt nåt fokus. Jag pratade om folk inom filmbranschen som också har en autistisk syn på kvinnor. Samma personer som designar dessa knäppa och orealistiska kvinnokroppar. De tillhör samma tragiska sort som du.

Nej, jag är varken autist eller verklighetsfrånvänd då jag inte tänder på missbildade animerade fantasikroppar olikt dig. Den misär du babblar om är bara något du försöker föra över på mig från ditt eget tragiska incelliv i ensamhet.

Nej, jag behöver inte gå till psykolog. Du kan gå till en själv som förhoppningsvis kan hjälpa dig ut ur dina fåniga pojkrumsfantasier och in i verkliga livet.
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 12:44:45 följande:
    Nu är det ju så att folk som har ansvar för hundratals miljoner kronor har stor kunskap om vad som krävs för att en film ska sälja. Ingen som dig skulle kunna i närheten av en sådan maktposition.

Du lever i din lilla bubbla, och du får väl göra det. Vi andra vet att skönhet kan komma i många olika former, och uttryckas på många olika sätt. Men så länge du känner dig vuxen och lyckad så ska jag inte klaga.
    Fast du har noll bevis för att det skulle vara dessa vanskapta animerade kvinnokroppar som främst drev folket till biograferna. Noll bevis och du utgår bara från dina egna knäppa kvinnoideal.

Nåt som du på allvar tror att normala, icke autistiska män delar med dig. Du är det enda exemplet här på en tomte som lever helt i sin egen lilla nissebubbla. 

Ja, jag är vuxen eftersom jag har realistiska kroppsideal och inga missbildade animerade dito. Till skillnad från dig och alla andra kufar som delar er billiga plastiga kvinnosyn. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 12:59:24 följande:
    Jag sa ingenting om "främst", det hittar du bara på, precis som mycket annat av det du säger. Men i stora produktioner lämnas ingenting åt slumpen, och alla med kunskap vet att utseende på fiktiva karaktärer spelar roll. Det är inte som i din värld där det handlar om "vanskapta kvinnokroppar". Det där är du väldigt ensam om, men kanske inte just på FL som precis som Flashback är ökänt för att vara fullt av misslyckade människor.

Men jag vill gärna att du ska må bättre, så jag hoppas du häver ur dig mer ilska i kommande inlägg, så länge det får dig att må bra! Puss!
    Nej, jag har inte hittat på ett dyft. Du antydde starkt att missbildade kvinnokroppar behövs för att dra folk till biografer. Något som du helt saknar bevis för.

Ja, animerade kvinnokroppar tenderar att ha överdrivna proportioner och se vanskapta ut med andra ord. Och nej, normala män som har erfarenhet av riktiga kvinnors kroppar kommer inte att fixera vid tecknade figurer som du. 

Ja, jag vet att du är misslyckad, det märks tydligt på det tröttsamma tvångsbeteende du ständigt uppvisar härinne i hundratals trådar med samma meningslösa innehåll. 

Vill du att folk ska må bra härinne så slutar du upp att fördärva forumet med ditt trams. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-10 13:12:25 följande:
    Nej det gjorde jag inte. Sluta ljug.

Men titta! Kiss gör hologram av sig själva, precis som ABBA:

www.svt.se/kultur/kiss-gor-som-abba-blir-avatarer--p4g32o

Dessa måste ju du hata, eller hur? Fatta att bara komma på tanken att göra om sig själv i digital version, vem som vilja se eller lyssna på Kiss eller ABBA nu?

Ganska många miljoner visar det sig ...
    Nej, jag ljuger inte. Tramsar inte heller som du. 

Vad spelar det för roll att de gjort avatarer av sig själva? Pratar vi relationer så hade de flesta valt den äkta varan framför ett par själlösa bilder anyday. 
  • Anonym (-)
    Anonym (spring) skrev 2023-12-10 13:13:41 följande:
    Sluta svara den där jävla idioten, hen är sjuk i huvudet och du förstår bara tråden genom att fortsätta ge hen uppmärksamhet.
    Ni är de enda idioterna här som förespråkar AI framför äkta människor och äkta kärlek.
  • Anonym (-)
    Fiona M skrev 2023-12-10 21:40:37 följande:

Det är väl bra om de som annars inte hittar partner kan göra det såhär, men för de allra flesta är konstgjorda relationer inget hot som konkurrerar ut mänsklig kontakt.

Incelsen i tråden tycks vara av en annan uppfattning. De lever i den falska föreställningen att alla andra är lika ytliga och verklighetsfrånvända som de själva.
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-16 19:46:44 följande:
    Kryp tillbaka till Flashback och stanna där.
    +1

Sjukt detta med dockor och AI. Har tidigare sett bilder på dessa "flickvänner" som folk länkat och inte sällan liknar de också barn i ansiktet och proportioner.

Antagligen för att en del pedofiler använder såna dockor istället för att gå ut och blotta sig för småbarn på bussen typ. Fast jag tror snarare att AI och dockor har motsatt effekt på de män som har tendens att skada kvinnor eller barn. Att deras störning får ännu mer näring istället. 
  • Anonym (-)
    Anonym (P) skrev 2023-12-23 22:36:54 följande:
    Bara en tidsfråga innan det kommer hunkdockor för oss kvinnor också!
    Nej tack för egen del. Jag slutade leka med dockor redan som barn.
  • Anonym (-)
    Anonym (S-G) skrev 2023-12-23 22:53:43 följande:
    Det är nåt fel på en om man inte kan det.
    +1.

Riktigt så verklighetsfrånvänd kommer jag aldrig att bli. 
  • Anonym (-)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-26 06:57:03 följande:
    Auditanne skrev 2024-01-26 00:49:21 följande:
    Exakt. Meningslöst att diskutera med andra ord. De har inget fläsk överhuvudtaget eftersom de existerar enbart på bilder någon designat. 
    Det här är ju så dumt så man knappt tror det är sant. Det är ungefär som att påstå att en tavla som visar berg och en skog inte kan bedömas för att bergen och skogen är målade och inte på riktigt. Eller i Filles fall att bergen är olika bra målade. Man ser tydligt vad det föreställer, men vill man spela dum, alternativt blind, så kan man förstås göra det.

Filles tjej ser förr övrigt betydligt bättre ut än hos i TS, men inte på grund av bättre teknik, utan pga att hon är betydligt mer vältränad.
    Är ju du och TS som är sanslöst korkade då ni på riktigt jämför mänskliga kvinnor med animerade karikatyrer. Pratar om dem som om de vore äkta. Sjukt. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-29 13:30:49 följande:

Ser att du skrivit ett 40-tal inlägg i tråden där de flesta verkar handla om att AI inte är äkta. Jag vill bara inflika att vi ur ett rent vetenskapligt perspektiv inte kan veta huruvida avancerade AI-modeller har ett medvetande, eller om det är möjligt att de utvecklar ett medvetande i framtiden. 

De modeller som finns idag är uppbygga genom gigantiska sk neurala nätverk, och sådana nätverk finns även i våra mänskliga hjärnor. Det finns dock förstås en hel del skillnader mellan digitala och biologiska neurala nätverk. Är det i just dessa skillnader det som ger upphov till medvetandet finns, eller är det i nätverket i sig (eller är det inte i hjärnan över huvud taget?)? Det är frågor som vi inte har några svar på i dagsläget.

Ur ett vetenskapligt perspektiv är det dessutom omöjligt att bevisa ett ?inte?, vilket gör att vi kanske aldrig kommer få något definitivt svar på frågan.

Oavsett så verkar de mest avancerade språkmodeller mer och mer bete sig som om de vore medvetna - antingen pga att de är det eller för att de tränas på mer och mer människogenererat data och därför blir mer och mer människolika i sitt beteende. Det finns ingen som med säkerhet kan säga vad det beror på. 

Och som om helt icke-biologiska AI-modeller inte ger oss tillräckligt med filosofiska och etiska dilemman så pågår det stora experiment nu där man kopplar samman levande, mänsklig hjärnvävnad med datorer för att öka AIns kapacitet. Personligen kan jag känna att där går min gräns. 

Det rör sig fortfarande om (av människor) högteknologiskt programmerade leksaker utan själ och inte om riktiga personer av kött och blod med en äkta, frivillig förmåga att bry sig om en annan människa.

Detta kommer du heller aldrig att kunna snacka bort, hur många utläggningar du än gör i ämnet. Detsamma till vissa av dessa knasiga dockmakare med sitt sjuka Frankenstein-experimenterande. 

Sen må det finnas en del kufiska enstöringar med fantasi nog att inbilla sig att dessa döda ting kan älska dem likt en riktig människa och dessa typer är ju mest tragiska. De kommer förhoppningsvis att komma till insikt de också om de är friska nog i pallet. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-02 09:37:15 följande:

Du känner så, men du har inga faktabaserade argument att ta till eftersom det inte finns några. Jag skulle tro att det är därför du använder en så härsken ton? Det är frustrerande att ?veta? något som man inte kan förklara logiskt.

Den där känslan är enligt studier kopplad till vilken erfarenhet man har av generativ AI. Ju fler timmar per vecka man använder AI, desto mer osäker verkar man bli på om AIn har ett medvetande. Det du ?vet? idag kanske inte är lika självklart för dig i framtiden, således. Och gissningsvis blir osäkerheten ännu större om man börjar blanda teknologin med biologisk, mänsklig hjärnvävnad.

Observera att jag inte säger att AI har eller någonsin kommer att ha ett medvetande. Det jag säger är att vi inte kan veta det med 100% sannolikhet. 

Sen när det gäller känslor, kärlek och sex så kan våra limbiska system inte skilja mellan fantasi och verklighet. Man behöver således inte tro att AIn har en förmåga att känna något, för att själv känna att man utvecklat en mer eller mindre djup relation till sin AI. Om bara enstaka, socialt avvikande människor kommer att råka ut för detta, eller om det kommer att hända de flesta, vet vi inte i nuläget. 

Det är lite läbbigt, eller hur? För varje månad som går så blir jag personligen mer övertygad om att TS har en poäng i trådstarten. Kanske är detta början på mänsklighetens slut - inte för att AI tar över och dödar oss alla, utan för att utvecklingen medför negativa födelsetal och därmed en långsam utplåning?

Det handlar inte om vad jag ?känner? utan om att leva i verkligheten där de flesta människor fattar skillnaden mellan riktiga människor och artificiellt skapade som saknar en egen vilja och enbart är programmerade stora leksaker som anpassats för ensamma incels.

En naturlig, riktig kvinna blir vanligen inte attraherad av socialt handikappade incels. Och män förstår visst skillnaden mellan riktig kärlek och programmerad falsk dito därav. De har liksom erfarenhet av det frå verkligheten.
    Endast socialt efterblivna kufar kan inte skilja mellan verklighet och fantasi. Kufar och omogna småbarn då.

Nej, jag är ingen knasig konspirationsfjant så ingen läbbig oro från min sida. Blir bara så trött på puckade, verklighetsfrånvända fånar som fortfarande leker med dockor. 
    Vuxna människor som beter sig likt barn är patetiskt.

• Anonym (-)
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-02 16:21:37 följande:
    Ok. Det låter som att ämnet väcker mycket känslor hos dig. Jag hoppas att du hittar något bra sätt att hantera det. {#emotions_dlg.flower}
    Nej, det är bara du själv som projicerar dina egna nojor på mig.

Jag lever i verkligheten och hanterar denna utmärkt. Har så gjort sen jag gick ut mellanstadiet och själv slutade leka med dockor. 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre