• Gurksoppa

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Anonym (M) skrev 2024-01-24 07:34:48 följande:
    Inte hat kanske, men det är ju tydligt att du sysslar med missaktning. Du sätter dig själv på en piedestal och spottar ned på alla män du ser som misslyckade bara för att de inte föddes rika, snygga och smarta.

Din intention i denna tråd är uppenbar.
    Sitter jag på en piedistal för att jag säger att utvecklingen av ai och robot är bra? Wow. Vad kan en kvinna säga? hur hade din reaktion varit om jag sagt det omvända? Då hade jag väl varit missunnsam och egoistisk som inte ser behovet för andra? Så hur ska jag svara för att det ska bli rätt menar du? Förklara gärna :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 08:05:51 följande:
    det är samma retorik som du själv har gentemot andra. Att kalla andra för misogyna icel så kan andra säga misandri till dig, manshat och mansförakt är vad du står för. det du skriver är osunt och onormala uttryck i ett modernt samhälle där allas lika ska vara i fokus
    Alla har lika förstår du. Har du missat? Sedan att vissa lyckas och vissa misslyckas på relationsmarknaden med vänner och partners är individuella problem. Att de som misslyckas kan få en ersättare är väl bättre än nuläget? Tycker du inte? vad ska göras istället tycker du? att påstå att det är manshat att förespråka något som kan gynna vissa män är bisarrt
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 11:48:32 följande:

Du har redan fått svar, se nedan. Folk lyckad och misslyckas men att genuint säga att man hatar någon eller en grupp är osunt och kränkande. Det är antidemokratiskt

Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 08:05:51 följande:
    det är samma retorik som du själv har gentemot andra. Att kalla andra för misogyna icel så kan andra säga misandri till dig, manshat och mansförakt är vad du står för. det du skriver är osunt och onormala uttryck i ett modernt samhälle där allas lika ska vara i fokus

Och dessa stackars misogyna incels du försvarar är demokratiska menar du?
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 13:33:07 följande:
    Kan de vara eller inte men nu är det ditt beteende och din retorik som ifrågasätts. Det du anklagar andra för sitter du precis själv och gör. 
    vart vill du komma?
    misogyna (läs på betydelse av misogyna) incels, alltså män som hatar kvinnor. Dessa män får en tillbaka kaka. Som dessa män ropar, får dessa män svar. en rasist blir inte mindre rasist bara för att beteendet normaliseras. Så en en misogyn man fortsätter vara misogyn oavsett hur jag som kvinna bemöter honom. tillbaka kaka, karma, eller vad du nu önskar.

att tycka att AI och dockor är bra för dessa män är väl knappast negativt. Eller mansförakt heller för den delen. att förvägra dessa män ett substitut hade varit mer skadligt. Eller vad är alternativet?

du som vill argumentera? För vem är dessa dockor bra och varför? Om du tycker dessa dockor är en dålig lösning, har du ett bättre förslag på lösning? Eller vilket substitut tycker du att misogyna män ska kunna ta del av? Eller varför vill du förvägra ett substitut till misogyna? är inte det mer egoistiskt? vad diskuterar du ens för eller emot? Just nu är dina svar mest påhopp på mig och har inget med dessa dockor att göra. som är trådens ämne, så ett tips håll dig till ämnet :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 19:08:51 följande:
    Ja för att då använda din egna retorik, som du ropar så får du tillbaka. Du anklagar vissa män för att vara män som hatar kvinnor på grunder av att de vill använda en sexleksak. Jag säger då att du är precis samma själv, du är misandri, kvinna som hatar män. Du kanske till och med är en manshatande incel, vad vet jag.

Du får gärna tycka att AI är skit, jag tycker och tror tvärt om, att det kommer vara bra. Det jag sett av dig här på FL är i alla fall att du använder dig utav misandri. Som du ropar så kommer du svar. Du kommer inte kunna förändra andra men du kan förändra dig själv.

Misandri
    Wikipedia
    sv.wikipedia.org ? wiki ? Misandri
    Misandri eller manshat betecknar hat eller starka aversioner mot män. Det kan även syfta på en rädsla och allmän ilska emot män och deras privilegier.
    Åh har du lärt dig ett nytt ord? 

var har jag sagt att de män som vill använda dockan är misogyna eller incels? Visa gärna det inlägget där jag skriver det du påstår *att alla män som vill knulla en robotdocka är misogyna incels*. på tal om ful retorik :)

jag konstaterar att dockan är bra för misogyna incels, det är inte detsamma som att dockan enbart kommer nyttjas av dessa. eller hur? Eller är det kanske så du menar? Att alla normala icke misogyna kommer föredra äkta vara? Så det givetvis bara är misogyna som köper dockan? Då är det ju dina förutfattade meningar som är detta manshat du påstår, eller hur? ;) så fortsätt du leta efter halmstrå, vi vet båda att jag har rätt :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 20:09:46 följande:
    Jaså du är som Gurksoppa nu, man vet aldrig vilken skepnad du är i.
    Du utgår ifrån att män som som kommer att använda denna är misogyna incel, ett väldigt fördomsfullt synsätt, du spyr galla över dem trots att leksaken kan användas av kvinnor, dessa kvinnor verkar du inte ha något agg till. Du uppvisar en tydlig misandri, precis på samma sätt som du använder misogyn.

Gurksoppa skrev 2024-01-21 19:12:29 följande:
    Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
    Fyfan vad skönt!!! Slippa misogyna incels, låter som en fantastisk framtid! Länge leve feminism och kvinnors fria vilja ????🏻

Står det återigen att dockan bara kommer nyttjas av dessa? Står ganska tydligt längre ner i inlägget att både män och kvinnor kommer nyttja. Men jag verkar vara mer läskunnig :) så jag frågar igen, var står det att endast misogyna incels kommer använda denna docka? :) jag säger att den är bra för misogyna incels, inte att den enkom är för dessa. Eller hur? om du gnuggar ögonen och läser en gång till så der du det med
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 20:51:24 följande:
    Du kan inte veta om det är misogyna incels som kommer använda den. Du använder det nedsättande och som skällsord. Du uppvisar en tydlig misandri. 
    Har jag skrivit det? Eller är det ful argumentationsteknik från dig att försöka få det att framstå som jag skrivit det?

ge mig inläggsnummer där det står att jag skrivit *dessa dockor kommer bara användas av misogyna incels* eller så kan du be om ursäkt för att du medvetet ljuger :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 20:57:27 följande:
    Du var ju läskunnig skrev du ju nyss, då kan du ju också se vilka jag har citerat. Läs om och läs då rätt.
    Visa var det står *dessa dockor kommer endast användas av misogyna incels* :) du påstår att jag sagt det, jag har sagt att de är en del av köparna, inte alla. eller hur? Hur var det med läskunnigheten sa du?
  • Gurksoppa
    Gurksoppa skrev 2024-01-23 09:11:55 följande:
    Jasså? Jag ser fram emot denna teknik för att slippa misogyna incels, för att slippa män som föraktar kvinnor. Så jag tycker det är fantastiskt att dessa män kan interagera med en docka istället, då slipper jag och vi alla dessa buhu synd om mig trådar exempelvis. Genom att dockor införs kommer det bara bli enklare att selektera partner på marknaden för såväl män som kvinnor. De kvinnor som vill ha ett knullobjekt skaffar en docka, de kvinnor som vill ha en man med intellekt väljer en mänsklig man. Precis samma för män. Det kommer också leda till att det endast är de normalt begåvade människorna som fortplantar sig. Verkligen en win-win för mänskligheten. Synd att tekniken inte är här redan nu, det hade sparat oss alla mycket sinnesfrid.
    så kära påven med selektiv läsförståelse? Var står det att det bara är misogyna incels som kommer nyttja dockan? :) var står det att det bara är män som kommer använda dockan? Dina fördomar för stå för dig. Jag har inte skrivit att alla som kommer köpa dockan är misogyna incels. Så ser fram emot din ursäkt för lögner :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 21:30:33 följande:
    Du verkar ha dåligt minne också. Du uppvisar en typisk misandri. Din intention i tråden är uppenbar.
    Jasså? Jag ser fram emot denna teknik för att slippa misogyna incels, för att slippa män som föraktar kvinnor. Så jag tycker det är fantastiskt att dessa män kan interagera med en docka istället, då slipper jag och vi alla dessa buhu synd om mig trådar exempelvis. Genom att dockor införs kommer det bara bli enklare att selektera partner på marknaden för såväl män som kvinnor. De kvinnor som vill ha ett knullobjekt skaffar en docka, de kvinnor som vill ha en man med intellekt väljer en mänsklig man. Precis samma för män. Det kommer också leda till att det endast är de normalt begåvade människorna som fortplantar sig. Verkligen en win-win för mänskligheten. Synd att tekniken inte är här redan nu, det hade sparat oss alla mycket sinnesfrid.

Står det återigen att det bara är dessa män som kommer använda dessa dockor? eller står det bara konstaterat att de misogyna kommer vara nöjda med sin docka och förbi oförändrade. Så de män som då finns registrerade på exempelvis tinder är de män som inte vill ha en docka. så jag frågar var igen det står det som du påstår? Påstår du att jag skrivit det du säger har du bevisbördan för det. Annars är det din egen tolkning som spelar dig ett spratt, och den verkar säga något om din människosyn :) så hur ska du ha det? var står det att alla som kommer nyttja dockan är misogyna incels? Ge mig inläggsnummer eller så kan du be om ursäkt för dina lögner :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 21:30:33 följande:
    Du verkar ha dåligt minne också. Du uppvisar en typisk misandri. Din intention i tråden är uppenbar.

Vi kan skriva på enkel svenska om du vill :)

Citat * Jag ser fram emot denna teknik för att slippa misogyna incels, för att slippa män som föraktar kvinnor.*

betydelse: misogyna incels kommer vara nöjda med sin docka. De kommer avregistrera sig på tinder, kvar finns män som vill ha en kvinna som troligen inte är misogyna. Dock inte garanti.

står det här *alla män som har docka är misogyna*. 

citat: *dessa misogyna incels kan skaffa en docka istället.*

betydelse: misogyna incels kan införskaffa docka istället för att kräva att kvinnor ändras, eller själva behöva ändras.

står det här *
     alla män som har docka är misogyna*? eller är det DIN tolkning? :) så jag ber återigen om inläggsnummer där det står exakt det du påstår mig säga :) eller en ursäkt för dina lögner

• Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 21:42:04 följande:
    Jag har ju citerat inläggen, du är läskunnig säger du, läs då det jag har citerat. Dina egna ord. Du uppvisar misandri om och om igen. Misandri, manshat eller mansförakt.
    Det står inte det du påstår, eller hur? Eller visa den formuleringen som du påstår mig ha sagt. du har till och med citerat inläggen och ändå står inte det som du påstår, vem är läskunnig?
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 21:53:30 följande:
    Gurksoppa skrev 2024-01-24 21:45:52 följande:
    Det står inte det du påstår, eller hur? Eller visa den formuleringen som du påstår mig ha sagt. du har till och med citerat inläggen och ändå står inte det som du påstår, vem är läskunnig?

Att du inte är läskunnig och inte kan förstå det du själv skriver kan jag inte göra något åt. du kallar vissa män som köper en leksak för misogyna incel trots att du inte vet ett skit om dessa män, det visar på en solklar misandri. Manshat eller mansförakt står du för genom att skriva så.
    Du har hittills i x antal svar inte kunnat påvisa ett enda inlägg som styrker det du säger. så nu vet vi alla att påven är en lögnare :) dina tolkningar får stå för dig, men påstå inte att jag skrivit något som inte finns där. sådant beteende har bara troll :)
  • Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-24 22:01:41 följande:
    Att du inte kan förstå kan jag inte göra så mycket åt. Det hänger på dig själv. Att hata och missakta andra löser inte så mycket, den du kan förändra är bara dig själv, du får fråga dig vilken värld du vill ha.
    1) du har fortfarande inte förklarat hatet du påstår mig bedriva
    2) du sprider medvetna lögner om mig och vad jag skrivit. i noll och inget inlägg står det att alla män son köper en docka är misogyna incels, vilket alla med läsförståelse kan se.
    3) du väljer att lägga in din värdering och din tolkning i mina ord, och läser inte vad det faktiskt står. Det säger återigen mer om dig än om mig, så kolla dig gärna i spegeln.
    4) eftersom du fortfarande inte bett om ursäkt för dina feltolkningar och felvärderingar på mina svar så förtjänar du inte mer än luft framöver. så bra jobbat påven, bra jobbat, du har förlorat mot gurkan. måste varit en mycket öm tå att jag rekommenderade ai robot för vissa typer av män, undra vilka ;)
  • Gurksoppa
    Anonym (M) skrev 2024-01-28 17:42:03 följande:
    Ja, rumpan är fläskig, men det är snyggt så länge resten av hon är smal.

Förresten, alla tanter här inne som tror att AI inte kan känna känslor:

www.svt.se/nyheter/vetenskap/ai-kan-anvandas-i-rekrytering-kanner-av-kandidatens-kanslor

Och som sagt, det här är bara början.
    och det är superbra! Ser fram emot tills det går att köpa dessa dockor på rusta, biltema, kjell & company etc ????🏻
  • Gurksoppa
    Anonym (Försent) skrev 2024-02-14 19:58:51 följande:
    Fegt av Expressen att ta en AI-pojkvän. En AI-pojkvän har en betydligt svårare uppgift att försöka göra en kvinna nöjd.

En AI-flickvän har det betydligt enklare eftersom män är enklare och mindre krävande.
    Varför skaffar du inte en ai flickvän då? :)
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre