• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:40:09 följande:
    Din ignorans gör det svårt att debattera med dig. Vi pratar om en framtid där folk kommer kunna skräddarsy perfekta AI-maskiner att leva med. När tillräckligt många gör det kommer även statusen att höjas och grupptryck bildas. Jag tror absolut inte att män och kvinnor kommer leva med varandra i framtiden.
    Du får tro vad du vill. 
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:45:54 följande:
    Förstår du själv hur okunnig du är? Spelar ingen roll om kretsarna inte kan känna, så länge de kan förstå, läsa och uttrycka känslor kommer du inte märka någon skillnad.

Det verkar vara många konservativa här som inte vill förstå hur AI kommer revolutionera hela samhället mer än vad internet gjorde. För 30 år sedan hade ni säkert skrattat åt folk som påstod att framtidens dejting skulle ske framför skärmar istället för utanför hemmet.
    Ha ha, du vet inte att kontaktannonser funnits förr? Där ser man.
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:51:37 följande:
    Du kommer inte märka någon skillnad alls. Men jag tror inte vi kommer längre, vi får väl se hur framtiden utvecklas.

Tycker för övrigt att det är intressant att majoriteten har röstat att rumpan i TS är fet. Kan det vara avundsjuka kvinnor som ligger bakom de flesta rösterna, tro?
    Självklart hade jag märkt skillnaden om jag valt att köpa en docka eller ett sådant AI-program. Då vet man liksom redan från början att det är en leksak och inte något som är äkta.

Bryr mig föga om nån tecknad bild då även såna är fejk och av nollställt värde för mig. Att gilla tecknade figurer tillhör barndomen. Väx upp istället. 
  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 22:51:37 följande:
    Du kommer inte märka någon skillnad alls. Men jag tror inte vi kommer längre, vi får väl se hur framtiden utvecklas.

Tycker för övrigt att det är intressant att majoriteten har röstat att rumpan i TS är fet. Kan det vara avundsjuka kvinnor som ligger bakom de flesta rösterna, tro?

Visst, kvinnor är alltid avundsjuka på tecknade seriefigurer. 

Undrar varför det är killar som gillar tecknade tjejer som även vill ha en docka som är en låtsaskvinna? Något säger mig att det är misslyckade män som inte klarar av ett riktigt förhållande. 

• Auditanne
    Anonym (A) skrev 2024-01-19 22:57:17 följande:

Visst, kvinnor är alltid avundsjuka på tecknade seriefigurer. 

Undrar varför det är killar som gillar tecknade tjejer som även vill ha en docka som är en låtsaskvinna? Något säger mig att det är misslyckade män som inte klarar av ett riktigt förhållande. 

Förmodligen män som aldrig haft en relation med en mänsklig kvinna och därmed inte heller förstår den väsentliga skillnaden mellan ett dataprogram och en mänsklig partner. 
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 23:42:23 följande:
    Men vad är "äkta" då egentligen? Om en människa fejkar sina känslor, vilket händer väldigt ofta, är det då äkta?

På vilket sätt tillhör tecknade bilder barndomen? Vad är det som gör att vuxna inte kan gilla tecknade bilder? Det känns som att du har ganska märkliga värderingar.
    Det finns ju alltid en orsak till att människor kör med det sociala spelet och lägger på en mask och detta bottnar ju i äkta känslor. Plus att vi har en egen vilja och väljer ut de personer som tilltalar oss. Något en docka eller ett program aldrig kommer att kunna göra på samma sätt. 

Att fixera vid tecknade bilder är ett tecken på barnslighet eftersom det hintar om att man inte kommer ut bland riktiga människor tillräckligt mycket. Att man är en social kuf som inte utvecklat nödvändiga sociala färdigheter ännu. 
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-19 23:53:59 följande:
    Du har fortfarande inte förstått hur modern AI fungerar. De kommer kunna fatta egna beslut också i framtiden, vilket i och för sig kan vara väldigt farligt, och anledningen till att det pratas om restriktioner.

På vilket sätt är det barnsligt att man kan uppskatta något som är tecknat? Ditt argument utgår ifrån att människor inte blir påverkade av eller bryr sig om tecknade figurer. Så alla filmer och spel som upplevts av miljoner människor och påverkat dem verkar du helt ignorera. Alltså, det du säger är inte förankrat i verkligheten, utan i någon sorts mobbningmentalitet där du vill få mig och andra att framstå som dåliga människor.

Om det inte var kvinnor som röstade på att rumpan i TS ser fet ut, var det då män menar du?
    Jo, jag har sett flertal exempel på både dockor, Waifus och liknande leksaker och kan konstatera att nej, jag är inte särskilt imponerad hittills. Och definitivt inte hotad då jag vet att de flesta föredrar äkta vara framför fejk. 

Nej, de kommer inte att kunna fatta några egna beslut, endast de beslut som skaparna programmerat in. Dockor, robotar, AI-program är inte människor som sagt.

Det förklarade jag nyss - det är inte äkta utan falskt samt ett tecken på att man inte umgås tillräckligt med riktiga människor. Och ja, jag anser att det är en form av stopp i ens egen emotionella utveckling att ty sig till döda ting istället för levande. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre