• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-20 00:08:58 följande:
    De fysiska robotar som finns idag håller inte, men i framtiden kommer de att utvecklas lika mycket som AI.

Sedan kan jag bara konstatera att du har noll kunskap om AI och dess potential. Du är väldigt ignorant med tanke på hur lite kunskap du har om ämnet.

Om du på allvar tycker det är löjligt att bry sig om och få känslor för påhittade karaktärer i film och spel är du definitivt i en liten minoritet. Men jag vet ju varför du håller på så här, och det har med mobbning att göra. Jag tror inte ens att du själv tror på det du säger, utan du vill bara vara elak för att det får dig att må bättre.

Jag säger fortfarande att det är avundsjuka kvinnor som röstat att rumpan i TS är fläskig. Vad skulle män ha för anledning att göra det?
    Jaså, hur vet du detta? Tycker det låter mer som att du ger uttryck för en massa önsketänk och fantasier. Var är dina egna kunskaper nånstans? Mer än lösa påståenden då, på tal om ignorant.

Nej, jag är inte i en minoritet då de flesta vuxna människor bildar relationer med andra människor och inte med döda ting som inte kan känna något. Det är ett tecken på arrested development att inte kunna ha en verklig relation utan istället ty sig till leksaker, hur avancerade de än må vara i dina ögon. 

Tycker att du har en betydligt mer mobbande attityd än någon annan härinne då du ständigt skriver nedlåtande kommentarer om andra medlemmars intelligens och att vi skulle vara ignoranta. Du får då räkna med att vi inte blir trevliga i gengäld. 

Tror sen knappast att kvinnor på detta forum ens bryr sig om dina tröttsamma animerade bilder då dessa inte kan appliceras på verkligheten. 
  • Meddelande borttaget
  • Auditanne
    Anonym (P) skrev 2024-01-20 00:32:33 följande:
    I Japan har man redan ersatt många sjuksköterskor med robotar, mycket pga den åldrande befolkningen. Tekniken är på väg, det är bara frågan om hur lång tid den tar.

Jag skrev om att man bryr sig om tecknade karaktärer, inte att man skapar förhållande med dem. OK, så varifrån kommer alla röster då?
    Du har sagt detta många gånger nu men inte bevisat något. 

Fast detta är ju vad vi pratat om hela tiden, åtminstone jag - att ty sig till döda ting som tecknade bilder, dockor, AI och liknande. 

Om du bryr dig mer om en tecknad figur än en verklig kvinna så skulle jag säga att du är omogen och förmodligen också socialt knepig. 

Jag vet inte och bryr mig inte. Varken om AI-trams eller dina lika tramsiga tecknade bilder, som förövrigt har noll med verkligheten att göra. 
  • Anonym (Kvinna)

Är inte så insatt i ämnet men erinrar mig en studie jag tagit del av. Den visade att det ÄR män som saknar mänsklig kontakt och erfarenheter av långvariga relationer, också s k incels, som vill AI robotar - i kvinnliga avbilder. 

Ska kolla lite i tråden. 

• Anonym (Kvinna)

Kom att tänka på AI forskaren Max Tegmarks sommarprat i P1 i fjol, där han diskuterade möjligheterna men även varnade för riskerna med AI. Är det något som alls berörts i tråden mån tro? 

• Anonym (Poly Top man)

Kvinnor har hårdare krav för män idag och ytterst få män är tillräckligt alfa, storkukade, rika, vältränade, långa, attraktiva för kvinnor. AI flickvänner är och bör vara det enda beta män få ha, inte riktiga kvinnor.

För att lösa problemen bland män och kvinnor bör män som mig själv som tillhör det yttersta toppskiktet bland attraktiva män ha flera flickvänner och partners. Polygyni för alfa-män kommer föll eller senare bli lösningen på det här problemet, vi måste börja lära ut, speciellt till kvinnor att alfa-män måste ha flera partners.

Jag har själv två flickvänner, det var svårt för dom två att acceptera en andra men dom vet mycket väl att alternativet att vara ihop med en beta man är bedrövligt jämfört med mig. Planen är definitivt att skaffa en tredje och bilda en stor polygyni-familj med att göra alla gravida samtidigt. Känns bara naturligt att min säd ska spridas bland flera kvinnor.

• Anonym (spring)

Jag tycker hon i TS är jättesnygg:

Det ultimata inom kvinnlig skönhet är proportionerna mellan midja och höfter. Hon har väldigt mycket rumpa för en så smal smidja. Om man tar bort hennes chaps med blicken på den första bilden ser man att stjärten är helt äppelrund, och på den andra bilden ser man att den är tydligt fläskig. Men på ett snyggt sätt.

Hennes kropp, form och rumpa får mig att tänka på J-Lo som var populär i början av 00-talet just på grund av dessa egenskaper. Dock finns det inte många riktiga kvinnor som har en fläskig rumpa, men samtidigt är smala i övrigt.

• Anonym (K)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-20 08:49:10 följande:

Jag tycker hon i TS är jättesnygg:

Det ultimata inom kvinnlig skönhet är proportionerna mellan midja och höfter. Hon har väldigt mycket rumpa för en så smal smidja. Om man tar bort hennes chaps med blicken på den första bilden ser man att stjärten är helt äppelrund, och på den andra bilden ser man att den är tydligt fläskig. Men på ett snyggt sätt.

Hennes kropp, form och rumpa får mig att tänka på J-Lo som var populär i början av 00-talet just på grund av dessa egenskaper. Dock finns det inte många riktiga kvinnor som har en fläskig rumpa, men samtidigt är smala i övrigt.

Nej, den är för fet. En rund rumpa är sexigt, men inte en fet rumpa. Förstår du skillnaden?
  • Anonym (spring)
    Anonym (K) skrev 2024-01-20 09:02:18 följande:
    Nej, den är för fet. En rund rumpa är sexigt, men inte en fet rumpa. Förstår du skillnaden?
    Nej, jag förstår inte. På vilket sätt är hennes rumpa "för" fet?
  • Anonym (K)
    Anonym (spring) skrev 2024-01-20 09:16:25 följande:
    Nej, jag förstår inte. På vilket sätt är hennes rumpa "för" fet?
    Den är för stor. Det är fläsket som gör den så stor. Det är inte snyggt. Förstår du?
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre