• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (Razorvine)
    Anonym (-) skrev 2023-12-10 10:13:15 följande:
    Nej, det är jag inte. Det är DU som är en ignorant autist som inte ens klarar att se skillnad på en leksak och en riktig kvinna. 

Spelar ingen roll som sagt. Dessa leksaker kommer att annonseras ut som AI och därför blir jag inte lurad. Jag lever i verkligheten.

Du lever i en fantasi som tvångspostar patetiska animerade bilder som har noll med verkligheten att göra och därför är du den omogne här som skulle behöva växa upp.
    Jag tycker du ska sluta pissa på autister.

Det finns förträffliga personer som har autistiska drag och jag tror inte att de är mer benägna att nöja sig med en AI-partner om de bara kan hitta en person som uppskattar deras starka sidor och har överseende med deras problemområden.
  • Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 10:15:23 följande:
    Det som kännetecknar korkade personer är att de själva inte förstår hur korkade de är, samt har noll självinsikt. Det du säger ligger på samma nivå som den där gamla sosseministern som på 90-talet trodde internet var en fluga.
    Du är ju den enda härinne som saknar självinsikt. Du är sjuk och inser inte att de flesta andra män inte fungerar som du utan föredrar riktiga kvinnor och inte artificiella fantasier som varken kan ge dem någon själslig kärlek, fysisk kärlek eller någon egen familj. Fejk och leksaker är inte de flestas preferens. 

Du är den korkade i denna tråd, ingen annan. 
  • Anonym (K)
    Anonym (-) skrev 2023-12-10 10:31:41 följande:
    Du är ju den enda härinne som saknar självinsikt. Du är sjuk och inser inte att de flesta andra män inte fungerar som du utan föredrar riktiga kvinnor och inte artificiella fantasier som varken kan ge dem någon själslig kärlek, fysisk kärlek eller någon egen familj. Fejk och leksaker är inte de flestas preferens. 

Du är den korkade i denna tråd, ingen annan. 
    Du har fortfarande inte fattat att inom en snar framtid kommer vare sig du eller någon annan kunna märka skillnad på en riktig människa och en AI. Du verkar tro att detta handlar om silikonfyllda sexdockor som funnits i decennier.

AI är en helt ny teknik som kommer revolutionera hela världen mer än internet gjorde. Men som sagt, händer man inte med i den tekniska utvecklingen är det lätt att säga saker som låter helt inkompetenta.
  • Anonym (-)
    Anonym (Razorvine) skrev 2023-12-10 10:28:01 följande:
    Jag tycker du ska sluta pissa på autister.

Det finns förträffliga personer som har autistiska drag och jag tror inte att de är mer benägna att nöja sig med en AI-partner om de bara kan hitta en person som uppskattar deras starka sidor och har överseende med deras problemområden.
    Då kan ju autisterna i sin tur sluta leva upp till de föreställningar som redan finns om dem.

Ni kan börja med att sluta starta såna här patetiska trådar. Det räcker med de hundratals lika ointressanta som redan startats och ignoreras av de flesta härinne.
  • Anonym (Razorvine)
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 09:45:17 följande:
    Jag tror inte du fattar hur avancerad AI kommer bli inom några år. Du kommer inte märka någon skillnad gentemot en riktig människa. Du kommer kunna skaffa samma känslor för en AI som för en människa.

Sedan är du både kaxig och spydig, vilket är ett tecken på låg intelligens och högt hävdelsebehov.
    Det finns ingen motsättning mellan förmågan att vara kaxig/spydig och att vara intelligent, snarare tvärtom. Riktigt dumma personer begriper inte sarkasm och ironi.

Sen är det iofs väldigt kul när någon är ödmjuk som Dalai Lama och sen bara krossar några ovetande braggarts, men vi har inte alla tid med det.
  • Anonym (K)
    Anonym (Razorvine) skrev 2023-12-10 10:35:44 följande:
    Det finns ingen motsättning mellan förmågan att vara kaxig/spydig och att vara intelligent, snarare tvärtom. Riktigt dumma personer begriper inte sarkasm och ironi.

Sen är det iofs väldigt kul när någon är ödmjuk som Dalai Lama och sen bara krossar några ovetande braggarts, men vi har inte alla tid med det.
    Kaxighet, spydighet och personliga påhopp används typiskt av människor som saknar kunskap och argument, och som försöker vinna debatten genom att förminska motståndaren eller vara rolig.
  • Anonym (Razorvine)
    Anonym (-) skrev 2023-12-10 10:34:30 följande:
    Då kan ju autisterna i sin tur sluta leva upp till de föreställningar som redan finns om dem.

Ni kan börja med att sluta starta såna här patetiska trådar. Det räcker med de hundratals lika ointressanta som redan startats och ignoreras av de flesta härinne.
    Haha! Jag är inte autist, det har ingen påstått någonsin.

Bara stöter på många i jobbet, och de är ofta väldigt duktiga på det de gör.
  • Anonym (-)
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 10:34:26 följande:
    Du har fortfarande inte fattat att inom en snar framtid kommer vare sig du eller någon annan kunna märka skillnad på en riktig människa och en AI. Du verkar tro att detta handlar om silikonfyllda sexdockor som funnits i decennier.

AI är en helt ny teknik som kommer revolutionera hela världen mer än internet gjorde. Men som sagt, händer man inte med i den tekniska utvecklingen är det lätt att säga saker som låter helt inkompetenta.
    Folk kommer ändå veta att det är AI eftersom tillverkarna kommer att annonsera ut sina produkter för vad de är.

AI är fortfarande fejk och har inget med äkta kärlek att göra. Folk kommer inte att välja inbillad kärlek utan barn och familj framför äkta vara.

Endast sociala kufar som inte klarar av att attrahera en riktig kvinna. Incels. De flesta män är inte incels. 
  • Mimosa86

1) Att män och kvinnor inte behöver varandra är inte samma sak som att de VILL vara med varandra. Jag interagerar med både män och kvinnor på daglig basis. De PERSONER (tänk bort kön) som jag har en naturlig personkemi till blir mina vänner och bekanta. De män jag haft bäst kemi med har varit mina pojkvänner och nu min man. Jag behöver inte honom. Jag VILL vara med honom för att han gör mig lycklig- trots att han inte är perfekt (men det är ju fan inte jag heller). Detta kommer inte AI kunna ta bort. Den naturliga attraktionen till någon man tycker om.

2) yes, tjejen på bilden har snygg rumpa, men det är som en vit enhörning som springer i en solnedgången. I en värld med perfekta tuttar, rumpa och dase så blir det tillslut blasé. Så funkar människan- man tröttnar lätt. Då blir lite hängbröst, könsår och lite daller helt plötsligt väldigt exotiskt, nästan porrigt och börjar efterfrågas. Jag har tex fått mycket beröm sista året för mina smala läppar av just män. Uppenbart lockar det naturliga mer än uppumpade ankläppar som var och varannan tjej har numera. 

3) artificiella livmödrar förväntas kunna ta vid en graviditet för att rädda prematur barn i framtiden men forskarna är eniga om att det INTE går att utveckla barn redan vid befruktningsstadiet i en konstgjord livmoder. Övergången från embryo till foster (vecka 10) är så komplicerad att den förutsätter en kvinnas naturliga livmoder. Såklart eftersom det har att göra med kopplingen till kvinnans hjärna och hjärnan är det mest komplicerade som finns i universum. Ledsen att göra dig besviken.

Hoppas du TS får ro i ditt liv. Och att du får hjälp med din diagnos. Du sitter med en massa teorier och framtidsscenarios som vi andra vanliga människor inte har tid att fundera kring mellan hämtningar och lämningar av barn, julklappsinköp, förberedelser av julgodis och köp av nya lucialinnen till barnen för att inte förglömma julklappen till pedagogerna. Den kaotiska vardagen som vi kvinnor och män delar, njuter av, gråter av och skrattar tillsammans om. Hoppas du också får uppleva det.

• Anonym (Razorvine)
    Anonym (K) skrev 2023-12-10 10:37:21 följande:
    Kaxighet, spydighet och personliga påhopp används typiskt av människor som saknar kunskap och argument, och som försöker vinna debatten genom att förminska motståndaren eller vara rolig.
    Nänä, nu flyttar du måltavlan. Så gör inte en hederlig debattör.

"Personpåhopp" var inte en del av diskussionen, men nu smyger du in det för att
    försöka ge validitet till ditt defekta argument.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre