• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (Försent)

Auditanne och A har en tydlig nedsättande retorik i detta ämne. Varför det är så viktigt att stigmatisera den eventuella skara som skulle dra nytta av den mer avancerade teknik som finns tillgänglig?

Jag tror inte bara att det är kufar, autister eller andra socialt osmidiga personer som kommer visa intresse för AI som någon slags ersättning för en riktig partner.

Det kommer inte heller bara vara män, utan även kvinnor. Däremot är min personliga spaning att män går mer på utseende medan kvinnor tenderar att vara mer relationella. Det kommer såklart dessa AI partners att ta hänsyn till när dom utvecklas till alltmer avancerade varianter som är tänkta att fylla personens behov på olika sätt.

• Auditanne
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-23 06:12:49 följande:

Auditanne och A har en tydlig nedsättande retorik i detta ämne. Varför det är så viktigt att stigmatisera den eventuella skara som skulle dra nytta av den mer avancerade teknik som finns tillgänglig?

Jag tror inte bara att det är kufar, autister eller andra socialt osmidiga personer som kommer visa intresse för AI som någon slags ersättning för en riktig partner.

Det kommer inte heller bara vara män, utan även kvinnor. Däremot är min personliga spaning att män går mer på utseende medan kvinnor tenderar att vara mer relationella. Det kommer såklart dessa AI partners att ta hänsyn till när dom utvecklas till alltmer avancerade varianter som är tänkta att fylla personens behov på olika sätt.

Det är inte vi utan snarare de män som startar diskussioner som denna som sitter inne med en riktigt dålig attityd gentemot kvinnor (något de också gett uttryck för flera gånger i denna tråd) och det enda vi gör är att ge dessa tramsare svar på tal.

Och jo, det är troligtvis mest socialt eftersläntrande män och misogynister som kommer att välja dessa fejkpartners medan normala män med en sund kvinnosyn (majoriteten av män) kommer fortsätta sina relationer med riktiga kvinnor.

Kvinnor slutar vanligen att leka med dockor och fantasikompisar innan de nått puberteten så nej, även där ger du uttryck för ett klart önsketänkande. Du vill att fejkade partners ska framstå som något helt normalt bara för att du själv ska slippa känna dig konstig. Det är så uppenbart. 
  • Anonym (A)

Ja, ni verkar vara många som tror detta är en verklighet snart. Och det får ni gärna hoppas på.
    Men när dagen är slut så är det ändå en docka du tillbringat din tid med. En programmerad docka, för att du inte klarar av mänsklig interaktion. 

En AI docka är inte som en människa, för då hade de ju inte behövts, eller hur? 

• Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-23 00:07:43 följande:
    Så varför frågar du då vad jag gör i tråden när du uppenbart redan vet? 

Nej för tredje eller fjärde gången nu - jag bryr mig inte om dessa leksaker i sig. Känner mig inte heller hotad av dem då jag vet att den typen av män som intresserar mig inte behöver några såna hjälpmedel överhuvudtaget. 
    Haha vilket skämt, du bryr dig inte om dessa leksaker, du känner dig inte hotad och du umgås med helt andra män men ändå är du här och tjatar. Du försöker också skriva så nedsättande du kan. fråga dig själv vad du är för en människa egentligen 
  • Anonym (Pope)
    Anonym (A) skrev 2024-01-23 00:12:51 följande:

Så inga argument, bara påhopp? 

Ja, du övertygar ju verkligen. Men du får väl programmera din docka så hon är på samma nivå som du är. 

Haha ja det får vi hoppas att det går. Jävlars, då blir det fart 😂👍🏻
  • Anonym (Pope)

Ja de är rädda och väldigt teknikfientliga. Säker samma som är livrädda inför bytet till 5G också. Ser bara vinster med detta, bra om människor får än mer alternativ att välja på. tror också många kvinnor kommer att använda denna möjlighet. Användningsområdet är enormt. 

• Gurksoppa
    Anonym (Pope) skrev 2024-01-23 08:33:58 följande:

Ja de är rädda och väldigt teknikfientliga. Säker samma som är livrädda inför bytet till 5G också. Ser bara vinster med detta, bra om människor får än mer alternativ att välja på. tror också många kvinnor kommer att använda denna möjlighet. Användningsområdet är enormt. 

Jasså? Jag ser fram emot denna teknik för att slippa misogyna incels, för att slippa män som föraktar kvinnor. Så jag tycker det är fantastiskt att dessa män kan interagera med en docka istället, då slipper jag och vi alla dessa buhu synd om mig trådar exempelvis. Genom att dockor införs kommer det bara bli enklare att selektera partner på marknaden för såväl män som kvinnor. De kvinnor som vill ha ett knullobjekt skaffar en docka, de kvinnor som vill ha en man med intellekt väljer en mänsklig man. Precis samma för män. Det kommer också leda till att det endast är de normalt begåvade människorna som fortplantar sig. Verkligen en win-win för mänskligheten. Synd att tekniken inte är här redan nu, det hade sparat oss alla mycket sinnesfrid.
  • Anonym (Pope)
    Gurksoppa skrev 2024-01-23 09:11:55 följande:
    Jasså? Jag ser fram emot denna teknik för att slippa misogyna incels, för att slippa män som föraktar kvinnor. Så jag tycker det är fantastiskt att dessa män kan interagera med en docka istället, då slipper jag och vi alla dessa buhu synd om mig trådar exempelvis. Genom att dockor införs kommer det bara bli enklare att selektera partner på marknaden för såväl män som kvinnor. De kvinnor som vill ha ett knullobjekt skaffar en docka, de kvinnor som vill ha en man med intellekt väljer en mänsklig man. Precis samma för män. Det kommer också leda till att det endast är de normalt begåvade människorna som fortplantar sig. Verkligen en win-win för mänskligheten. Synd att tekniken inte är här redan nu, det hade sparat oss alla mycket sinnesfrid.
    vilket ypperligt nedvärderande manshat du uppvisar. Du är nog inte riktigt heller så sund och normal som du själv inbillar dig. du bölar på bra med. Haha
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fille)
    Anonym (P) skrev 2024-01-23 14:25:27 följande:

En framtida AI kommer vara precis som en människa, det kommer inte gå att se eller märka skillnad. Sedan att vissa här vägrar tro på att AI kan lära sig ett brett känslospektrum får stå för dem. Okunnighet deluxe.

Men hur tror du att en relation med en AI ser ut? Någonstans måste man inse att man bara sitter och pratar med sin mobil eller motsvarande? Det är liksom inget fysiskt, bara en röst och möjligtvis en fotorealistisk animation. Att sitta och runka till en pryl som spelar upp en ljudbank av maskininlärda stön och visar bilder av en naken kropp kanske räcker för stunden, men det måste kännas märkligt tomt och kallt efteråt.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre