Kollega pratar skit om mig på jobbet.
Vad göra när en nära kollega som höjer en till skyarna för jobb jag gör när vi är i vår lilla grupp, men pratar skit bakom min rygg så fort hon får tillfälle?
Högröstad som hon är, har hon t.ex. gapat ut i matsalen vid lunchtid att jag kan ingenting inom mitt område, jag förstår ingenting och att jag bara gör fel. Hon har bara jobbat ett par månader och redan "avslöjat" att jag med 25 års erfarenhet inte kan någonting (??!!).
Chefen ovanför oss, som anställt skitprataren, blir omkullpratad av den skitpratande kollegan. Skit-pratskollegan har en svada av guds nåde och framhäver sig själv i alla situationer.
Jag vågar inte konfrontera henne. Skulden kommer att påföras mig, då jag är pensionsmässig. Hon kommer att gapa och spela upp sin ap-teater i kontorslandskapet.
Jag är en försiktig, noggrann, pliktrogen, tyst och försynt handläggare, så mot sådana utspel som jag sett att hon kan utföra, så bär det mig emot att säga något till henne.
Hon har jobbat i 3 månader nu och jag mår redan mycket dåligt.
HR-enheten, skyddsombud och facket förstår problemet, men vår chef håller skitpratskollegan om ryggen.
Ser någon i gruppen någon möjlighet att hantera den här tokiga människan eller måste jag leva med detta skitprat om mig?