Missat att de var Lucia firande för dottern :(
Får så otroligt dåligt samvete och jag även skäms :(
Har en dotter på snart 5 år och en på 1 år och 4 månader. De går på olika förskolor men i samma område. En gata mellan. Vi har för ca 1 månad sedan skolat in den lilla.
Jag visste att det var Luciafirande för 5 åringens förskola den 13:e. Stod en lapp i kapprummet. Det stod att man fick se video på firandet på film (inte delta). Jag bara antog att det var samma för den lillas förskola!!!! Då de samma rektor och distrikt.
Så dem 13:e klädde jag den lilla tjejen till tomte när jag lämnade henne. Hon var först på plats så jag såg inte de andra barnen. Jag brukar alltid lämna barnen och min man hämtar! Men just idag skulle min man på julbord efter jobbet så vi gjorde att han lämnade barnen senare idag och jag hämtade!
Först hämtade jag stora tjejen sen åkte vi till den lillas förskola. När jag kom var hon sist kvar. Med en lärare. Sen precis innan vi skulle gå så gick hon och hämtade en sak. Det var en påse med lussebullar för att vi missade luciafirandet idag!! Jag blev helt ställd! Så kom det fram att deras luciafirande var idag och alla barnen var utklädda förutom hon :(!! Och det värsta.... Alla föräldrar var bjudna och fick komma och se sina barn gå Lucia under dagen. Vi var dem ända föräldrarna som inte var där :(
Och så säger hon på ett drygt sätt. Ja jag undrade lite.. Varför... Kunde ni inte komma? Eller viste ni inte? När jag precis sätt chockad ut när hon sa att hon hade Luciafirande.......
Jag sa att vi inte viste! Och att jag tog förgivet att de oxå hade Luciafirande den 13:e som hennes stora syster och med samma regler (att man inte får vara med). Så sa jag åh vad ledsen jag blir, jag hade ju viljat vara med! Så sa hon ja.. Vi la lite glitter på henne.. Så frågade jag vart denna info hade varit? För jag hade inte sätt något på appen. Då sa hon på en lapp på en dörr. Hade aldrig sätt :(????
Nae ush... Ser henne framför mig i vanliga kläder själv bland alla andra barn med sina föräldrar... Ush.