• Tom Araya

Därför röstar jag inte på SD.

Jag har tidigare betraktat mig som hemmahörande i högern, då jag är mot ständigt nya och högre skatter, mot pengaslöseri, mot en allt för generös migration, för kärnkraft, för ett starkt försvar, för ett starkt rättsväsende, för ordning och reda samt en bra skolutbildning även för duktiga elever.

Jag har inte ändrat åsikt i detta med åren.

Men så kom Reinfeldt och vände upp och ner på vad vi tidigare betraktat som typisk höger- eller vänsterpolitik.

Som ung/ung vuxen i början av 90-talet intresserade jag mig för Sverigedemokraterna och röstade nog på den vid något riksdagsval där. Jag har senare röstat på SD i något kommunal- eller landstingsval.

Men nu har jag kommit fram till jag inte alls är höger, utan vänster, för jag är inte bara emot att Ibn Rushd driver skolor, utan även hela systemet med privata skolor vars verksamhet finansieras med skattemedel.

Slutligen så är jag för det sjuk- och socialförsäkringssystem som vi alla bidrar till och som Socialdemokraterna byggt upp.

Så förutom nassebkgrund, rasasmanklagelser, mm, så kan jag inte rösta på sd något mer, för SD är ju höger och vill nedmontera det jag anser är positivt för vårt samhälle.

Jag anser också att de allmännyttiga bostadsbolagen med byggande och förvaltande av hyresbostäder är fördelaktigt för hela samhället.

Så därför kan jag inte rösta på sd eller på blått/höger något mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-12-29 09:39
    Det blev lite konstigt när jag försökte att redigera styckesindelning mm, funkar inte som det borde på FL + att skrivfältet blir stört av långa trådstarter. Meningen som börjar med "till sist..." skulle såklart ha legat sist.

• Svar på tråden Därför röstar jag inte på SD.
  • Anonym (Jag förstår)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-30 09:36:49 följande:

Inte så lätt då det var på linjär TV.

Anledningen till att det inte är så lätt är för att du inte ens har sett det... 

Jag har sett alla intervjuer som ni i vänstern sitter och käbblar hela tiden om.. Och den enda slutsats som går att dra från det han sagt och det ni säger, är att ni inte fattar svenska eller bara misstolkar det med flit. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jag förstår) skrev 2023-12-30 09:41:03 följande:
    Anledningen till att det inte är så lätt är för att du inte ens har sett det... 

Jag har sett alla intervjuer som ni i vänstern sitter och käbblar hela tiden om.. Och den enda slutsats som går att dra från det han sagt och det ni säger, är att ni inte fattar svenska eller bara misstolkar det med flit. 

Jag tillhör inte vänstern, jag har röstat på Moderaterna i två val, dessförinnan på KD i två val.
    Men jag funderar på att rösta på S i nästa val om jag får tillräckliga försäkringar om att de inte kommer att regera med Miljöpartiet. 

SD ser jag som antidemokratiska och dessutom en säkerhetsrisk. Dels pga hatet mot muslimer men också vurmandet för Putin, Ryssland och Ungern. 

• Anonym (Jag förstår)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-30 09:48:15 följande:

Jag tillhör inte vänstern, jag har röstat på Moderaterna i två val

Spelar ärligt talat ingen roll hur det är du röstar. Du misstolkar det han sagt precis som varenda tidning i sverige har gjort den senaste tiden. Och det brukar bero på vänsterextremism. 
  • Anonym (Jag förstår)

SD ser jag som antidemokratiska och dessutom en säkerhetsrisk. Dels pga hatet mot muslimer men också vurmandet för Putin, Ryssland och Ungern. 

Jag tror inte du behöver oroa dig för rysstroll inom SD... Rysstrollen iaf på flashback brukar vilja att folk ska rösta på AFS... Eller så brukar de heta klyban, och vara vänsteraktivist och vurma för att sverige ska bli ännu mer muslimskt... 

Det var rätt intressant att se alla dessa mångkulturs vurmare vi har här på forumen, direkt hoppa på tåget och börja kalla ukraina för nazist.. 
  • Anonym (Jag förstår)

SD ser jag som antidemokratiska och dessutom en säkerhetsrisk.

Och en säkerhetsrisk som heter duga... Det är att alla ni alltid råkar "höra fel"..

Det är gött att även alla kvinnor i släkten har börjat reagera nu. 
  • Liza13

OM jag var tvungen att rösta.. Så skulle jag rösta på SVERIGE DEMOKRATERNA..och Jimmie Åkesson!

Det finns inget annat parti eller partiledare som är vettigt nog att rösta på!

Alla andra jäkla partier vill blanda ihop oss svenskar med muslimer, och alla andra möjiga folkslag.o vill att vi ska konvertera till islam typ.

Vi bor i Sverige och då är man Svensk, inte Muslim..
    Nej jag är absolut inte rasist, eller jag var iaf inte det förut, men jag kanske håller på att bli det efter den här perioden av sossestyre..Eller moderatstyre, men det är sak samma för mig..numera.

Förut visste man skillnad på sossar och moderater, men nu spelar dom i samma liga och är lika dåliga båda 2.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jag förstår) skrev 2023-12-30 09:53:14 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig för rysstroll inom SD... Rysstrollen iaf på flashback brukar vilja att folk ska rösta på AFS... Eller så brukar de heta klyban, och vara vänsteraktivist och vurma för att sverige ska bli ännu mer muslimskt... 

Det var rätt intressant att se alla dessa mångkulturs vurmare vi har här på forumen, direkt hoppa på tåget och börja kalla ukraina för nazist.. 

Jag tycker nog att de verkar ryssvänliga många SD:are , dessutom vurmar de för länder som Ungern som står Putin mycket nära. 

SD känns inte heller som ett parti som är moget för att vara med i en regering, för mycket konstiga utspel. Och för många udda personligheter bland deras företrädare. Och en känsla av att de ändå längst ner i grunden är rasister. Jag kommer inte att rösta på SD. 

Men om jag , teoretiskt , vore tvungen att välja mellan Miljöpartiet och SD , då skulle jag välja SD. 

• Anonym (Jag förstår)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-30 12:44:26 följande:

Jag tycker nog att de verkar ryssvänliga många SD:are , dessutom vurmar de för länder som Ungern som står Putin mycket nära. 

Det finns säkert några såna också! Men dom är töntar och röstar AFS... 

Jag har faktiskt sett mer vänsterkonton som gillar ryssland och hatar SD. Ett exempel är ju klyban, som direkt satt och tyckte att ukraina bara borde sluta kämpa. 

Hur många SD'are som helst som sitter i dom trådarna och kämpar mot varenda jävla ryss. 
Svar på tråden Därför röstar jag inte på SD.