Därför röstar jag inte på SD.
Jag har tidigare betraktat mig som hemmahörande i högern, då jag är mot ständigt nya och högre skatter, mot pengaslöseri, mot en allt för generös migration, för kärnkraft, för ett starkt försvar, för ett starkt rättsväsende, för ordning och reda samt en bra skolutbildning även för duktiga elever.
Jag har inte ändrat åsikt i detta med åren.
Men så kom Reinfeldt och vände upp och ner på vad vi tidigare betraktat som typisk höger- eller vänsterpolitik.
Som ung/ung vuxen i början av 90-talet intresserade jag mig för Sverigedemokraterna och röstade nog på den vid något riksdagsval där. Jag har senare röstat på SD i något kommunal- eller landstingsval.
Men nu har jag kommit fram till jag inte alls är höger, utan vänster, för jag är inte bara emot att Ibn Rushd driver skolor, utan även hela systemet med privata skolor vars verksamhet finansieras med skattemedel.
Slutligen så är jag för det sjuk- och socialförsäkringssystem som vi alla bidrar till och som Socialdemokraterna byggt upp.
Så förutom nassebkgrund, rasasmanklagelser, mm, så kan jag inte rösta på sd något mer, för SD är ju höger och vill nedmontera det jag anser är positivt för vårt samhälle.
Jag anser också att de allmännyttiga bostadsbolagen med byggande och förvaltande av hyresbostäder är fördelaktigt för hela samhället.
Så därför kan jag inte rösta på sd eller på blått/höger något mer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-12-29 09:39
Det blev lite konstigt när jag försökte att redigera styckesindelning mm, funkar inte som det borde på FL + att skrivfältet blir stört av långa trådstarter. Meningen som börjar med "till sist..." skulle såklart ha legat sist.