• Mandisen1

Attraherad av manlig kollega

Hej!
    Jag önskar lite input från er? dela gärna era tankar och erfarenheter.

Jag har sedan 6 månader tillbaka jobbat med en äldre manlig kollega (11år äldre) som jag tycker är otroligt attraktiv. Jag går igång på hand utseende, röst, personlighet. Jag är snart 30 år. 
    Jag vet att han är singel och barnlös och jag har stor barnlängtan.
    Problemet är att jag är i en långvarig relation med min sambo som är några år äldre än mig. Vi kommer bra överens och delar samma drömmar i livet. MEN jag är helt hejdlöst attraherad av min kollega.. Vad ska jag göra?? Hela min tankeverksamhet går åt honom. Jag vet inte så mycket om honom har har inte vågat närma mig samtal för det är så jobbigt med ögonkontakten. Jag märker att även kollegan tycker att ögonkontakt med mig är liiite jobbigt.

Hjälp!

• Svar på tråden Attraherad av manlig kollega
  • Anonym (Välj)

Först måste du ju välja om du vill ha kollegan eller din sambo.

• Anonym (Axis)

Vad säger din sambo, har han något råd att ge? Detta påverkar ju er relation, så du har väl pratat med honom? 

• Mandisen1

Det här har påverkat relationen på så vis att jag känt mig speedad? typ haft svårt att sova, grubblat, längtat till jobb osv.. Varken jag eller min sambo har prioriterat relationen i höst så det är en bidragande faktor. Jag o min sambo har egentligen ett fantastiskt liv, gemensamma vänner, boende och intressen. Men allt har gått så långsamt och jag längtar efter egen familj. Jag känner inte kollegan personligen men tanken på att han är äldre och singel får mig att gå igång.
    Nästa vecka är kollegan sista dag och jag undrar om jag ska gå fram och ge honom en kram? Säga något?

Vad tycker ni?

• Anonym (Välj)
    Mandisen1 skrev 2024-01-02 14:58:31 följande:

Det här har påverkat relationen på så vis att jag känt mig speedad? typ haft svårt att sova, grubblat, längtat till jobb osv.. Varken jag eller min sambo har prioriterat relationen i höst så det är en bidragande faktor. Jag o min sambo har egentligen ett fantastiskt liv, gemensamma vänner, boende och intressen. Men allt har gått så långsamt och jag längtar efter egen familj. Jag känner inte kollegan personligen men tanken på att han är äldre och singel får mig att gå igång.
    Nästa vecka är kollegan sista dag och jag undrar om jag ska gå fram och ge honom en kram? Säga något?

Vad tycker ni?

Upprepar: Först måste du ju välja om du vill ha kollegan eller din sambo.
  • Anonym (Axis)
    Mandisen1 skrev 2024-01-02 14:58:31 följande:

Vad tycker ni?

Varför då?
  • Anonym (88)

Fråga din sambo vad han tycker att du skall göra. Ibland är det ju svårt att veta om gräset är grönare på andra sidan om det vattnas lite dåligt på sin egna sida.

• Anonym (Kollega)
    Anonym (Välj) skrev 2024-01-02 15:51:30 följande:
    Upprepar: Först måste du ju välja om du vill ha kollegan eller din sambo.
    Varför då? Har man inte lovat varandra evig trohet eller så kan man väl unna sig att prova kollegan i sängen.
  • Mandisen1
    Anonym (Kollega) skrev 2024-01-02 23:53:08 följande:
    Varför då? Har man inte lovat varandra evig trohet eller så kan man väl unna sig att prova kollegan i sängen.
    Jag tänkte mera att man kan gå på en dejt (inget ligg) bara för att läsa känns personen?. Sen får man avgöra vad man ska göra för på jobbet lär vi inte känna varandra över huvudtaget. Det är så många blickar där så man vill inte att någon ska märka av. 
    Det är något i hur han ser mig? ögonkontakten är det jag går mest på. Men det kanske bara är en inbillning?
  • Anonym (A)
    Mandisen1 skrev 2024-01-03 22:04:00 följande:
    Jag tänkte mera att man kan gå på en dejt (inget ligg) bara för att läsa känns personen?. Sen får man avgöra vad man ska göra för på jobbet lär vi inte känna varandra över huvudtaget. Det är så många blickar där så man vill inte att någon ska märka av. 
    Det är något i hur han ser mig? ögonkontakten är det jag går mest på. Men det kanske bara är en inbillning?
    Håller med
  • Anonym (Pappa)
    Mandisen1 skrev 2024-01-03 22:04:00 följande:
    Gå på dejt fast man i en relation? Är din sambo okej med det? För annars är det ju otrohet.
Svar på tråden Attraherad av manlig kollega