• Anonym (Hmm)

Blödning i flera dagar och extrem smärta

Låter som tidig mens.

• Anonym (Hmm)
    skopunkt123 skrev 2024-01-08 13:42:19 följande:
    Kan det verkligen vara det? Det är ju inget ?rent? blod förutom liten strimla, och har inte haft mensvärk alls, för den extrema smärtan jag hade liknads inte mensvärk alls. Känns mer som nån sorts mellanblödning eller nidblödning? Blir lite rädd dock för den extrema smärtan jag hade. Vet inte vart man kan vända sig till vården om dessa frågor?
    Ja, det är alltså början till mens om jag säger så. Mensvärk kan vara extremt stark, även om den inte varit det förut. Om du får fortsatta extrema smärtor under fler cykler så skulle du behöva prata med vården för att utesluta endometrios mm. Ta något smärtstillande så länge.

Tekniskt sett kan man få ont under ÄL också men med tanke på att du får svagare tester så har du tydligen passerat den tiden.
  • Anonym (Hmm)
    skopunkt123 skrev 2024-01-08 16:59:57 följande:
    Okej, ja absolut kan ju vara tidig mens men känns så konstigt att den kommer 10 dagar för tidigt och att jag inte haft något vanligt mensblod utan bara små flytningar som varit rosa/bruna? Och just att det var en helt annan smärta en någon slags mensvärk jag nånsin haft och har ändå haft extrema mensvärkar? Tänkte att 6:e försöker och nytt år skulle äntligen vara våran tur och blev lite glad över det när jag fick flytningen då jag tänkte att det var en nidblödning och värken var att ägget fäste eller något liknande, men kanske bara är att ge sig och se fram emot 7:e försöket? 
    Men vilken dag är du på nu? För du kan ju inte räkna att mensen börjar förrän du faktiskt blöder på riktigt, inte bara spottings eller streck eller så.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Lycka till) skrev 2024-01-08 17:01:52 följande:

köp ett gravtest och se efter :) var det nidblödning borde du kunna se på test nu 🤞

Om ts hade ÄL för bara en vecka sedan så lär det inte synas så här tidigt, då har ägget antagligen inte fäst ännu,
Svar på tråden Blödning i flera dagar och extrem smärta