Hur skaffar man barn?
Den senaste tiden har jag (kille/23) tänkt väldigt mycket på barn. Det enda jag vill just nu är att bli farsa. Jag känner mig väldigt annorlunda från killar i min egen ålder, de verkar i princip göra allting (förutom att inte ha sex) för att inte få tjejen gravid.Jag har nu vart ihop med min flickvän (tjej/23) i runt 5 år. Efter många diskussioner har hon kommit fram till att hon inte vill ha barn med mig. Vi har väldigt olika politiska åskådningar och skiljer oss rätt rejält när det kommer till livsstil samt barnuppfostran.
På grund av detta kommer vi göra slut framöver (på bra villkor) och jag kommer bege mig ut på dejtingmarknaden för att försöka hitta en ny mamma till mina framtida barn.
Jag vet dock inte hur jag ska tänka. Mina tre största funderingar är:
Hur långt in i ett nytt förhållande bör man börja prata om familjebildning och på vilket sätt bör man göra det?
Hur gamla tjejer bör jag dejta? Spelar det någon roll?
Hur lång tid bör jag vänta på tjejen att bli redo att skaffa barn med mig?
Den första frågan är nog den lättaste att besvara. Den kan man nog säkert googla sig till men den andra är lite svårare.
Det känns som att yngre tjejer (18-23) verkligen inte vill skaffa barn. Många går på p-piller eller kräver kondom. Det spelar ingen roll hur mycket sex man har, barn får man ändå inte förrens de själv vill efter 5-10år.
Äldre kvinnor (24-30) kan man ju därför tycka lämpas sig bättre. Men där gissar jag på att relationsdynamiken blir skev. Vem vill ha en 23-årig kille liksom?
Den tredje frågan är också intressant. Jag vill inte fortsätta slösa mitt liv och lägga år på barnlösa förhållanden. Jag förstår att ingen tjej vill bli mamma efter fjärde dejten men hur länge bör man egentligen vänta? Jag tänker 2 år som en övre gräns, inom den tiden måste vi ha börjat försöka skaffa barn i alla fall.
Jag förstår att det är lite psykopatvarningar i dagens samhälle när man går in i förhållanden med avsikten att få barn så fort som möjligt. Men det är verkligen allt jag vill. Mitt största mål just nu är att bli ihop med en tjej jag kan stanna med för resten av mitt liv och där vi kan bilda familj.
Hjälp mig! Hur bör jag lägga upp detta projekt?