• Elifo206

VUL 7+2 inget hjärta synligt

Hej,
    Hade ett missfall i nov tidigt i v4-5 och lyckades bli gravid direkt igen efter det med denna graviditet. Har varit lite osäker på hur långt gången jag är men skulle kunna va allt från v8-10 tänkte jag.  .(eftersom jag aldrig han få mens i mellan missfallet)
    Idag var jag och gjorde ett VUL pga att jag haft lite bruna flytningar i en veckas tid. På det mätte hon fostret till v8 (7+2) men kunde inte se någon hjärtaktivitet och tyckte även det va lite för lite vatten kring fostret. Så nu känns allt bara hopplöst och bajs. Ska på en ny koll på måndag men hoppet har som sagt redan dött...har två barn sen innan och aldrig haft missfall innan å är så klart jätteglad för dom men nu hade vi ju ställt in oss på en 3a :/
    Finns det någon som har en solskenshistoria om liknande fall som kanske kan göra helgens väntan till på måndag något lättare?

Eller bara har varit med om samma och där nästa grav gått bra?

• Svar på tråden VUL 7+2 inget hjärta synligt
  • Anonym (Vcg)

Inte varit med om samma men liknande; i vecka 12 fick jag blödningar. VUL visade en tom gulesäck. Det hade aldrig funnits någon bebis. Den hade fäst men dött efter några dagar. Kallas tydligen missed abortion.
    Gången efter det fick jag missfall i toaletten i vecka 11. Såg till och med det lilla fostret som jag var tvungen att spola ned efter att ha hållit det i handen en stund.

Men sen blev jag gravid helt och fullständigt oväntat. Har nu 2 underbara, friska barn.

• Maymom

Efter mitt första barn så fick jag 2 ma på raken och sen fick jag ett barn till. Så inte varit med om samma som du men ändå en liten solskenshistoria.😊

• Elifo206

Tack för att ni svarat, så klart jättetråkigt att ni fått gåmigen om det ni har ❤️ men det känns ändå som att det finns hopp att det skulle kunna gå vägen nästa gång i stället.
    Har börjat blöda mer nu så det känns bekräftat nu, men ska ändå in och se på måndag att allt följt/följer med.

Väntade ni något mellan era missfall/ma innan ni försökte igen?  

• MagganTop

Har oxå fått ma tidigare, två friska barn efter det och nu väntar vi nr 3. 

efter missfallet så plussade jag upp till 6 veckor efter aborten så vi väntade med att försöka till att grav test var negativt och mens för att jag skulle ha koll på graviditetslängd

• Anonym (Man)

Hoppas allt går bra för er TS! Lider med alla som varit med om missfall här, men känns bra att läsa att det efter det gått bra för så många!
    Varit igenom detsamma & min partner är inte speciellt "hoppfull" längre, efter ett missfall..

• Maymom
    Elifo206 skrev 2024-01-26 07:47:27 följande:

Tack för att ni svarat, så klart jättetråkigt att ni fått gåmigen om det ni har ❤️ men det känns ändå som att det finns hopp att det skulle kunna gå vägen nästa gång i stället.
    Har börjat blöda mer nu så det känns bekräftat nu, men ska ändå in och se på måndag att allt följt/följer med.

Väntade ni något mellan era missfall/ma innan ni försökte igen?  

Mitt andra ma var en graviditet som blev till direkt efter mitt första ma. Jag trodde jag skulle få första mensen dagen efter vi hade haft sex men visade att det var ÄL dagen efter och jag blev gravid.

Den lyckade graviditeten kom ett år efteråt, jag behövde äta lite järn och väntade 3 månader innan jag kände att min kropp var redo att börja försöka efter ma nr2.

Tråkigt att du blöder, hoppas det kommer ut smidigt och att du snart är gravid igen.❤️
Svar på tråden VUL 7+2 inget hjärta synligt