Livrädd för cancer. Ångest,
Finns det någon person där ute som haft samma symtom som mig som man bara kan få prata med, mår så otroligt dåligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Dödsångesten är total, tänker på det här dygnet runt och mina tre älskade barn. Har gjort en inlägg tidigare men hoppas få mer svar nu🙏
Har haft problem med smärta vid skulderbladet och lite längre ner plus en svullnad i ungefär 7 år nu. Sen för ungefär en månad sen fick jag en annan smärta i ryggen som gör att jag inte kan sova, var hos en läkarem förra veckan som skickade en remiss till magnetröntgen. (Har fortfarande inte fått tid) berättade för han hur rädd jag är för cancer och att det säkert är det. Sedan har det kommit en annorlunda känsla under höger revben och det har varit i en vecka nu, det gör inte ont utan känns mer som att det är något tjockt i vägen typ. Har ju såklart googlat och allt låter som cancer, antingen i levern eller en tumör som trycker i magen. När jag gör vissa saker så känns det mer och mindre. Är så jävla rädd att det är cancer i både rygg och lever. Var hos läkaren i November och tog massa blodprover som såg bra ut, dock inget prov på levern så det ska göras. Läkaren sa då att oftast är någon av proverna sämre om man har cancer men att det inte alltid är så. Den mjukdelssarkom som jag läst om så syns det inte på prover. Usch jag är ledsen dygnet runt, sover inte och har panikattacker. Känns son allt bara ska ta slut nu. Har haft panikångest i flera år men aldrig som nu, var och kollade upp en knöl i bröstet i november och hos gyn ibdecember för smärta i nedre delen av magen som inte heller visade något. Då hade jag också panik men nu känns allt på riktigt och verkligen inte bra alls. Så finns det någon där ute som haft liknande?
Ber om ursäkt för lång text men mår så jävla dåligt och alla runt om mig känns trötta på mitttjat