Felaktigt positivt gravtest efter MA?
Hej, jag har precis plussat och är såklart glad men också oroad över att testet kan ha fel.
Hade ett MA i början av december. Upptäcktes vid första ultraljudet i vecka 12 + 4 typ, graviditeten beräknades ha avstannat i v 8.
Blödde i typ 14 dagar efter Cytotecbehandling, testade sen med gravtestet jag fick från gynekologen efter 14 dagar och testet visade negativt.
Ingen mer uppföljning inom vården.
Fick sen tillbaka mensen första i början av jan, och har nu 4 dagar till nästa mens.
Blev ivrig och köpte ett Clear Blue testa-tidigt då det vore trevligt att veta inför helgen istället för att vänta till nästa vecka.
Fick ett positivt svar och vi är jätteglada för det.
Började sen fundera på om de här Ultratidigt-testerna kan plocka upp såpass låga nivåer att det kan vara för föregående, avstannade graviditet.
Gynekologen jag fick hemtestet av jag skulle göra efter 14 dagar sa att skulle jag efter 14 dagar testa med ett vanligt test skulle jag få ett positivt test, och även senare.
Eftersom jag ändå hunnit ha en mens borde jag kunna vara säker på det positiva resultatet ändå eller?
Hjärnspökena är igång och jag ångrar lite att jag testade före BIM nu, tveksamma dagar fram till dess nu...
Någon som varit i samma sits?