Inlägg från: Anonym (råkade läsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (råkade läsa)

Olyckligt gift

Jag vet en kvinna som skilde sig vid 71. Hon hade varit less på mannen väldigt länge och till sist sa hennes dotter: Men mamma, du har klagat och gnällt i nu 25 år, är det inte dags att göra något åt saken?

Mamman funderade en månad och sen blev det skilsmässa. Hon hittade en ny gubbe som fortrfarande ville dansa, göra utflykter och äta ute och inte bara sitta och glo på TV-sport och vänta på döden. Så det blev betydligt roligare för henne.

• Anonym (råkade läsa)
    Anonym (Inte glad längre) skrev 2024-01-30 16:00:51 följande:

Jag får ta mig en funderar kring det där med medberoende. Ibland är det svårt att se klart när det gäller en själv. Nej, jag har ingen att bolla det här med. Inte lämpligt att ta med barnen och vill inte belasta övrig nära familj. Vill inte prata om det med någon jag känner över huvud taget, faktiskt. Och kvinnojouren låter väl dramatiskt. Men jag tar till mig alla perspektiv jag fått här. Jag ska försöka hitta en väg framåt.

Det är inte ett dugg dramatiskt när vi talar om en man som har alkoholproblem och redan har uttryckt att han skulle skada dig eller sig själv om du lämnar.

De kvinnor som felbedömer den saken kan i några dussin fall årligen inte ens ångra sitt misstag, för de är döda.

Var aldrig ensam med honom, varken när du berättar det eller närmaste tiden efter det.

Ta dit en vän, släkting eller kollega, vem som jävla helst men se till att där är en annan person precis utanför lägenhetsdörren eller huset och att han vet detta.
    Och sen att du har allting klart och kan åka direkt. Inte vara under samma tak. Sen får man avvakta en tid och se hur pass galen han blir, helt enkelt.
Svar på tråden Olyckligt gift