• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-20 20:57:41 följande:

Spela roll med vem du legat med. Du har inga som helst skyldigheter gentemot den otrogne mannen. Det är bara i din fantasi som du blåser upp din betydelse. Visst är det väl surt för honom att du pippat en kollega eller kanske t.o.m. hans son. Läckert då är de buksvågrar också. För hundronde gången sluta att sjåpa dig. 

Såhär tror jag också ts, du inbillar dig att du betyder så mycket mer för honom än du faktiskt gör. 

Tror definitivt inte att han är det minsta sårad, möjligen irriterad över att du tramsar med hans vän när du inte kunde få honom. Just den saken hade även jag stört mig på. Men sur eller sårad? Nej, knappast. 

Bra om det är över på riktigt nu dock så ni slipper varandra. 

Du kanske ska satsa på den snubben? Är han också gift?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-20 21:35:45 följande:
    Såhär tror jag också ts, du inbillar dig att du betyder så mycket mer för honom än du faktiskt gör. 

Tror definitivt inte att han är det minsta sårad, möjligen irriterad över att du tramsar med hans vän när du inte kunde få honom. Just den saken hade även jag stört mig på. Men sur eller sårad? Nej, knappast. 

Bra om det är över på riktigt nu dock så ni slipper varandra. 

Du kanske ska satsa på den snubben? Är han också gift?
    Absolut inget att satsa på. Och förmodligen kommer jag inte ha någon kontakt med honom heller framöver, han har bara underhållit mig för att han gillar att tänja på gränserna.
    Jag hoppas bara att deras vänskap inte har fått sig en törn, även om jag inte ger mycket för hans väns avsikter. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 21:32:09 följande:
    Problemet är att hans vän har njutit av spelet för att det har skett bakom hans rygg. Det är ingen bra människa, men jag gillar honom för ytlig kontakt. Hade jag dock trott att jag och den här mannen haft en framtid hade jag aldrig haft den här kontakten med hans vän. Det har bara varit roligt från min sida, jag har inte menat att såra någon. Jag trodde att vi var över helt enkelt.
    Men de senaste veckorna, eller månaden, har det känts som att vi kanske kunde avsluta allt som vänner istället för att bli främlingar för varandra igen. Jag tycker ju om honom, och jag vill honom verkligen inget illa. 
    Och nu känner jag att jag har sårat den människa som faktiskt betytt väldigt mycket för mig, trots allt som hänt mellan oss.
    Ja,men då är det väl honom han ska vara arg på och inte dig.
    Ni hade inte ens en relation och han själv är otrogen mot sin fru.
    Så ha inget dåligt samvete. Det har ju uppenbarligen inte han med tanke på hur han behandlar dig.
    Så varför ska du ha det för honom?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-20 21:49:38 följande:
    Absolut inget att satsa på. Och förmodligen kommer jag inte ha någon kontakt med honom heller framöver, han har bara underhållit mig för att han gillar att tänja på gränserna.
    Jag hoppas bara att deras vänskap inte har fått sig en törn, även om jag inte ger mycket för hans väns avsikter. 
    Tror inte att deras vänskap har fått sig en törn. Igen - du överdriver din betydelse i hans liv nåt enormt. Han förstår nog att vännen och du bara fjantar med varandra och det betyder ingenting för någon av er, precis som det var när han och du "höll på".

Försök lägga ner allt drama och fjortisfasoner och skaffa en seriös relation som är "på riktigt " istället. Tror du skulle må bättre då.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-20 23:22:44 följande:
    Ja,men då är det väl honom han ska vara arg på och inte dig.
    Ni hade inte ens en relation och han själv är otrogen mot sin fru.
    Så ha inget dåligt samvete. Det har ju uppenbarligen inte han med tanke på hur han behandlar dig.
    Så varför ska du ha det för honom?
    Jag har dåligt samvete för att jag haft kontakt med båda, helt enkelt. Det var inte ärligt av mig då jag dessutom ville mer med honom. Men jag trodde verkligen att det var helt över mellan oss (ja, jag vet - men även att all kontakt mellan oss skulle vart över)
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-21 09:04:06 följande:
    Tror inte att deras vänskap har fått sig en törn. Igen - du överdriver din betydelse i hans liv nåt enormt. Han förstår nog att vännen och du bara fjantar med varandra och det betyder ingenting för någon av er, precis som det var när han och du "höll på".

Försök lägga ner allt drama och fjortisfasoner och skaffa en seriös relation som är "på riktigt " istället. Tror du skulle må bättre då.
    Håller verkligen med. Att ha sex och "tänja på gränserna" med olika personer är inget som TS kommer att må det minsta bättre av. Snarare tvärtom.
  • Lynx123

Allt du gör är.så uppenbart självdestruktivt. Redan från allra första början. Det kommer du förmodligen inte inse förrän du har lämnat det här bakom dig och gått i seriös terapi. Som jag skrivit tidigare önskar jag dig allt väl men det känns så himla dumt allt det här. Så bortkastat. Varje dag som går är en dag längre ifrån att hitta tillbaka till dig själv och bli så hel att du kan träffa en verklig kärlek. Just nu skulle du inte känna igen den om den stod rakt framför dig!

• Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-11-21 11:37:22 följande:

Allt du gör är.så uppenbart självdestruktivt. Redan från allra första början. Det kommer du förmodligen inte inse förrän du har lämnat det här bakom dig och gått i seriös terapi. Som jag skrivit tidigare önskar jag dig allt väl men det känns så himla dumt allt det här. Så bortkastat. Varje dag som går är en dag längre ifrån att hitta tillbaka till dig själv och bli så hel att du kan träffa en verklig kärlek. Just nu skulle du inte känna igen den om den stod rakt framför dig!

Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:46:38 följande:
    Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
    En gång när jag frös jättemycket kissade jag på mig. Det blev varmt och skönt. Sen jättekallt. Det var dumt gjort men jag lärde mig.

Jag hade i alla fall kloksakpen att byta till något torrt.

Skärp dig! Du lever i en fantasivärd med en dröm

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-21 11:35:14 följande:
    Håller verkligen med. Att ha sex och "tänja på gränserna" med olika personer är inget som TS kommer att må det minsta bättre av. Snarare tvärtom.
    Det betyder absolut ingenting känslomässigt, bara passionerat sex. Men det är absolut noll känslor mellan oss. Och det var inte meningen att tänja några gränser eftersom jag trodde all kontakt var över. Och sen var det dumt att fortsätta ha kontakt med båda, så klart. 
Svar på tråden Han vågar inte