Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Hans vän har aldrig varit en idé för en relation, och jag är säker på att man, i ett modernt samhälle, får ha sexpartners även som kvinna utan att vara i en relation. Vi hade ju faktiskt ett förflutet innan jag blev presenterad för den här mannen. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 19:49:08 följande:
    Så länge man mår bra, så är det ju bara att fortsätta. Jag skrev exakt det. Men nu mår TS enligt egen utsago väldigt dåligt psykiskt, så då får man kanske ta en titt på hur man lever och se om man kan göra några justeringar. Men det verkar väldigt viktigt för dig att TS ska ha sex.
    Jag mår inte dåligt av mina sexuella relationer, jag gillar sex och har genom åren som singel haft ett rikt sexliv (det var värre när jag levde i en relation, då var det botten).

Däremot mår jag dåligt psykiskt av andra relationer, och kanske jag har dövat bristen på närhet med sex men jag mår inte dåligt av just det. Tvärtom tror jag att leva ut olika fantasier har hjälpt mig att hitta mig själv och våga mer. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-11-24 20:13:37 följande:
    Jag syftar på att hon inte ska känna dåligt samvete för ett förhållande som aldrig nämnts vara exklusivt. Han var aldrig exklusiv, och då har han heller ingen rätt att kräva det av henne. Om han hade lovat henne exklusivitet hade han själv behövt lämna sin fru, och det var han ju inte villig att göra.

Vad hans förhållande med frun egentligen är känns irrelevant. Det är ju där han valt att stanna, hur det än ser ut. Det viktiga är att hon inte ska behöva känna dåligt samvete eller krypa för honom utan förstå att hon haft all rätt i världen att ha sex med vem sjutton hon vill, precis som han haft den rättigheten.
    Han frågade faktiskt mig i början om att vara exklusiv, när han pratade om att lämna sin fru. Jag var inte övertygad då ännu, men jag hade börjat få känslor för honom. Och sen var jag exklusiv, bara med honom till han försvann. 

Men han berättade för mig, sist vi sågs, att det var bättre hemma och att de höll på att lösa saker mellan dem. Så jag förstod aldrig riktigt varför han ökade kontakten med mig och varför han agerar så här när han fick reda på att jag legat med hans vän. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-11-24 20:28:35 följande:
    Ts har skrivit att mannen själv berättat att relationen med frun är bra (igen?) och att han nu inte jobbar borta längre utan bor på heltid hemma med familjen. 
    Så jo, den enda relation han har är med frun. Ts var ett snedsteg som han troligen aldrig menat allvar med utan bara lurat i henne det så som otrogna män oftast (så gott som alltid?) gör för att få ligga lite.

Tyvärr trodde ts på lögnerna och började drömma om ett liv tillsammans. Men med den vetskap som ts vet idag om hans beteende efter han "ångrat sig" borde även ts insett att allt bara var lögner. Men tyvärr har ts blivit som besatt av mannen och kämpar med näbbar och klor för att få ha honom kvar i sitt liv, helt oavsett att han är en riktig sk*tstövel mot henne gång på gång.

När man medvetet utsätter sig för det är man förmodligen i behov av hjälp, terapi för att avbryta detta för gott.
    Nej han bor inte hemma, han är bort inte riktigt lika mycket som förut, men inte längre kvar i min stad.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 20:36:27 följande:
    Var bor han då om han inte bor hemma och inte är borta lika mycket?
    Han jobbar på ett annat projekt i en annan stad, men det är lite mer tid på hemmakontoret och lite mindre tid borta. Han är dock fortfarande borta mer än han är hemma. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-24 20:39:12 följande:
    Du skrev att du inte varit hans enda. Det tolkade jag som att han hade haft andra förutom dig.
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade det.

Nej,ni kan inte radera ert förflutna. Men ni kan göra något bättre av er framtid.
    Han har haft andra älskarinnor före mig, han har varit öppen med det. Däremot vet jag inte om han haft någon mer samtidigt som mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-24 21:10:03 följande:
    Men då bor väl han ändå med sin fru? För hemmakontoret är väl där frun är? Eller menar du att han aldrig bor med henne längre?
    Ja, och det är lite mer tid med henne än det var förut men han är fortfarande borta långa perioder. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-11-24 21:11:50 följande:
    Så frun vet om vad han gjort och förlåtit honom och nu är allt bra mellan dem? Om inte - är det verkligen vad du kallar en riktig och bra relation?
    Jag tror inte att hon vet. Och jag tror inte att det varit dåligt  pga otrohet, jag tror otroheten beror på att det varit dåligt.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:16:25 följande:
    Och istället för att prata med sin fru och försöka lösa det så valde han att vara otrogen och såra andra kvinnor på vägen,som en riktig skitstövel.
    Jag förstår att deras förhållande blev dåligt om de inte ens kan prata med varandra.
    Det  är inte bara två som träter men så som jag känner honom förstår jag om de fått problem och han tar på sig offerkoftan.
  • Anonym (Deppig)

Vet ni vad som hjälper lite? Att han nu spelar förådd och bedragen. Jag står fortfarande fast vidatt han har rätt till alla känslor,  men att han kastar sten i glashus gör det lite lättare för mig. 

• Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-11-25 20:31:56 följande:
    Men vilka känslor är det egentligen han har?
    Det troligaste är att det bara handlar om ett sårat ego.
    Men du har rätt i att han kastar sten i glashus. Han om någon bedrar ju både sin fru och dig och andra.
    Och det är bra om det gör det lättare för dig att gå vidare.

Har han hört av sig igen eller sagt något mer?
    Vi har pratat idag, och han har offerkoftan på. Jag har understrykit att jag på inget vis har gjort något för att såra honom men HAN dumpade mig och att jag tog för givet att vi inte skulle ha mer kontakt och att på så vis  skulle det inte spela någon roll vad eller med vem jag gjorde något. 
    Jag står för vad jag gjort, jag har inte bedragit honom. Men jag är ledsen att han fick reda på det/det faktiskt spelade roll. 
  • Anonym (Deppig)

Jag håller med om att hon hör till historien, men hans historia och inte min. Mina känslor och vad jag har upplevt med honom är mellan oss två. Så hur jag har handlat i det här har inget att göra med att förstöra för henne utan enbart för att jag var lycklig med honom. 

Så vitt jag vet så har de inte ett öppet förhållande.

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-12-04 18:25:55 följande:
    Vi kan nog strunta i frun, den här tråden handlar om ts och hennes relation till sin älskare.
    Tack! Ja, den här tråden handlar om hur jag känner och mår i en "relation" som jag hoppades skulle bli något. Jag var verkligen kär - jag ville vara med honom för alltid. Hans fru är säkert fantastisk, jag vet INGENTING om henne annat än hennes namn och av en slump sett EN bild på henne. Han pratar inte om henne och det är jag tacksam för, jag hade inte tyckt om ifall han hade baktalat henne. Han nämnde i början att det inte var bra, han misstänkte att hon också hade någon vid sidan, och nu på slutet att det var bättre mellan dem. Det är allt jag vet om deras relation. 
    Vem hon är har ingenting att göra med min relation till honom. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-07 18:28:52 följande:

Och denna som jag spelar för min situation passar väl också?

Kram ts, kärlek är oändligt svårt 

Kram! Gulle dig ❤️
Svar på tråden Han vågar inte