Ni som tagit akut p-pillret Frivelle
Kvällen den 29 januari (måndag) tog jag Frivelle akut p-piller då vi varit oskyddade både 28:e och 29:e och ägglossningen var närmare än vad jag först trodde. Den var kring 30-31 januari.
Jag fick väldigt många biverkningar/symtom av Frivelle och vill dela med mig och samtidigt också höra hur ni andra har haft det efter att ha tagit det här dagen efter pillret. Vanligtvis brukar jag inte ha några symtom alls inför mens, på sin höjd mensvärk dagen innan, men det händer bara någon enstaka gång ibland.
Mängden och de symtom jag fick gjorde att jag trodde jag blivit gravid, för de liknande symtomen jag hade vid min första graviditet.
På onsdagen (31 jan) blev jag illamående när jag åt någonting, det här kom och gick under en veckas tid.
Torsdag och fredag (1-2 feb) hade jag ilande molvärk vilket också kom och gick under flera dagar, med en peak 8-10 feb och jag känner fortfarande av molandet emellanåt, men inte lika intensivt.
Mina bröstvårtor började ömma något kopiöst fredagen den 9 feb och gör fortfarande lika ont nu. Har aldrig haft ont i de inför mens tidigare, har nog egentligen endast haft ont i dem en enda gång tidigare och det var när jag var gravid.
Mensen skulle ha startat nu den 15 februari, men den började den 11:e. Det stod i bipacksedeln att den skulle kunna komma tidigare eller senare, så fine, men det är så otroligt lite mens i jämförelse till vad jag brukar ha. Nu skulle jag kunna haft en mini-tampong i hela dagen från start och i vanliga fall är det flera super som går åt den första dagen. Dvs stor skillnad i mängd.
Jag undrar varför jag fick så mycket symtom som höll/håller i sig så länge när biverkningar sägs (enligt bipacksedeln) ska gå över inom någon dag efter att man tagit pillret?!
Nu är jag väldigt intresserad av att höra hur er mens var efter att ni tog Frivelle och vilka symtom ni hade innan förväntad mens? Känner ni igen er i det jag berättat eller var det ingen större skillnad?