• EpicF

Delad vårdnad

Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:47:49 följande:
    I ena handen har du en bebis som kräver tid och omvårdnad, helt beroende av dig.
    I andra har du en otacksam 10-åring som avgudar sin frånvarande pappa och som har haft sin mors fulla uppmärksamhet från det att han föddes.
    En självklarhet att 10-åringens farsa ska tvingas ta mer ansvar tycker jag.
    Inte om det går ut över barnets bästa. 

Förövrigt så hoppas jag att din sambo inser vilket omoget svin du är och dumpar dig innan nästa barn föds. 

Du verkar inte ens mogen nog att få barn. 
  • EpicF
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 19:36:31 följande:
    Hon vet vad jag känner, att jag kommer prioritera egna barn och att han inte är välkommen att bo i mitt hus när han blir vuxen.
    Du vet att diagnoser som adhd i många fall är ärftligt.... 
  • EpicF
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 10:44:40 följande:
    Jag kan bestämma hur länga barnet bor i mitt hus. Väljer min sambo att flytta med en 19-åring när han ska ut från mitt hus så fine, men mina barn stannar.
    Mitt/mina barn blir inte ett av två syskon. I mina ögon är de inte syskon.
    En lite fråga, varför valde du att bli tillsammans med mamman och dessutom skaffa barn när du anser att hennes första barn är farlig för andra barn? 

Och diagnoser är ärliga och kan komma från båda föräldrarna. Även om inte mamman har några diagnoser på papper i sin familj så kan adhd/ndf mycket väl komma från hennes sida. 
  • EpicF
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 11:15:25 följande:
    Tja.. blir mindre sorgligt när den otacksamme 10-åringen blir placerad i avlastningsfamilj och förhoppningsvis inser hur bortskämd han varit. Alternativt bor hos sin far. De är ungefär på samma mentala nivå så det hade passat bra.
    Och som sagt, de kommer inte va syskon
    Det är syskon oavsett vad du anser eller inte. Och kommer alltid att vara syskon. 
  • EpicF
    Anonym (Man) skrev 2024-02-23 15:15:00 följande:
    TS blev avstängd i 24 timmar för att någon 🐮 blev kränkt och anmälde ett av mina inlägg.
    För att svara på din fråga så kan uppdelningen vara så enkel som att mor får ta hand om sin egna unge under tiden den är hemma från skolan och så tar jag hand om mitt barn den tiden mor inte kan ta hand om det pga andra ungen.
    Om jag insisterar på att hennes tidigare barn ska bo hos sin far så blir det så, om jag så måste betala för det.
    Du kanske borde tänkt till lite innan du gjorde din sambo gravid. 

Jag hoppas faktiskt att eran gemensamma unge också får en hel hög med diagnoser 👹
  • EpicF
    Anonym (Man) skrev 2024-02-23 15:52:51 följande:
    Åh nej, en 🐮 på internet önskar mina framtida barn illa 😂
    Har resurser att få som jag vill och ta hand om mitt/mina barn så har tänkt så det räcker 👍
    Det är ärftligt så risken är relativt stor. Men det verkar inte du ha tänkt på.... 
  • EpicF

Agda90: Kan också finnas de arven från ts sidan som kommer fram först när det gemensamma barnet kommer. 

• EpicF
    Anonym (Reena) skrev 2024-02-24 12:42:09 följande:
    Det önskar inte jag, men OM så får ts smaka på sin egen skitsoppa. Tänk om fjällan lämnar honom och han blir själv med en unge proppfull av diagnoser, då får nog skällan ett annat ljud.

Jag är en av mycket få som hållit en god ton och intresserat frågat ts om saker. Om alla andra också gjort det så hade ts inte blivit portad, misstänker att han fått livstidsstraff nu.
    Om ts har blivit portad och fått "livstidsstraff" så har han gjort det utmärkt på egenhand. 
Svar på tråden Delad vårdnad