Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter

Anonym (Jane Doe) skrev 2024-02-24 00:07:27 följande:

Skulle aldrig falla mig in att ljuga om det. Jag har räknat ut och är säker på att jag vart gravid efter första sexet vi hade första gången vi sågs. Det var i stundens hetta och vi hade varit ute och druckit gott du vet. Där vinet går in, går vettet ut. 

Jag har också funderat på att det där med att vänta tills abortgränsen. Känns bara som att han kommer hata mig trots att han faktiskt inte borde för jag förväntar mig absolut inget av honom 

Var du ärlig mot honom och sa att du inte använder preventivmedel alls och att du dessutom har såpass stenkoll på din menstruation och ägglossning att du så absolut säkert kan räkna ut vid vilket tillfälle du blev gravid?

Tycker också du ska se över dina alkoholvanor då du vet med dig att du inte skyddar dig och vet om att du hade ägglossning vid tillfället men ändå valde att knulla en random kille. Om du verkligen hade druckit så mycket att allt förstånd försvann och du inte hade det minsta konsekvenstänkande kvar bör du dessutom definitivt söka hjälp redan nu för dina alkoholproblem, du är förmodligen alkoholist eller har ett s.k. riskbruk av alkohol och det är inte bra.
  • felicityporter
    Anonym (Jane Doe) skrev 2024-02-24 00:44:25 följande:
    Var beredd på kommentarer som din men kommer ej bemöda mig att försvara mig. Kul att du bemöda dig att kommentera en hel harang i alla fall.
    Ni andra med trevlig ton och goda råd utan större värderingar är jag tacksam för. Det uppskattar jag verkligen :)
    Så bra att du besitter lite insikt åtminstone, det är ett bra första steg. Andra steget är att söka hjälp för dina alkoholvanor om du blir såpass berusad att du inte bryr dig om konsekvenserna av ditt beteende.
  • felicityporter

Du är inte mogen för barn ännu och ditt barn kommer födas utan de bästa förutsättningarna. Vill du verkligen sätta ett barn till livet när du medvetet berövar honom/henne goda förutsättningar?

Svar på tråden Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter