• EpicF

Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter

Anonym (Nr1) skrev 2024-02-24 00:59:08 följande:

Tycker det är egoistiskt av dig. Pappan har väl rätt att också få bestämma om barnets öde? Det är ju hans också. Klart du ska berätta för honom att det är han som är far till barnet. Om du inte har några känslor för honom, varför sätter ni då barn till världen? Det är en stort och viktigt beslut, som man ska ta med den man älskar 

Nja, tekniskt sätt så har inte pappan något att säga till om eftersom det är kvinnans kropp och hon har bestämmande. Däremot kunde pappan ha använd kondom om han inte ville bli pappa.
  • EpicF
    Anonym (Mano) skrev 2024-02-25 20:17:02 följande:

Nr1

Om man har den minsta kunskap om sexualliv så vet man att i normalfallet blir inte kvinnan gravid även om det sker oskyddad sex. Dels för att de flesta kvinnor i den åldern äter p-piller men också för att kvinnan under den största tiden inte är fruktbar. Och om kvinnan är i fruktbar period samt inte äter p-piller så kan hon förväntas veta det och vara mer restriktiv. Som inte det vore nog finns dagen efter piller många kvinnor använder som preventiv metod.

Man tycka att män som lämnar över ansvaret är oansvariga men det jag säger ovan är likväl en realitet. Risken eller chansen om man så vill att en bekant kvinna blir gravid om man har oskyddad sex med henne är därför oerhört liten.

Otroligt många kvinnor vet inte när de har ägglossning och nej, de flesta i den åldern går inte heller på p-piller. 

Vill man som man inte ha barn så ser man till att använda kondom. 
Svar på tråden Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter