Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter
Klart du måste berätta!
om man är redo att bli förälder måste man också vara modig och ta svåra samtal.
Det är riktigt dåligt att gå över gränsen för abort och sedan berätta!
Det är ett stort svek oavsett hur han nu har mött dig i det här.
Ta Tjuren vid hornet och berätta att du tänker behålla, lika bra att riva av plåstret direkt.
Det kan öka chanserna att han i framtiden kommer att vara delaktig i barnet.
Jag blev gravid men en man efter en lång relation ( 6 år) och vi var överens om att behålla ifall jag blev gravid vilket jag senare blev och hen var då PLANERAD men då hade han ångrat sig men jag behöll ändå. Det var min ålder och barnlöshet som avgjorde och jag gick emot hans önskan.
Han blev först off och väldigt negativ men sedan landade han i det.
För ditt barns skull måste du berätta för fadern fastän han kanske aldrig kommer att bli en närvarande pappa men då ger du honom åtminstone ett val inför framtiden.
Ett barn som växer upp utan en förälder kommer alltid att fråga vad som hände och hur du svarar på det kan avgöra mycket kring barnets mående i framtiden och vilka egna val hen kommer att göra.
Efter 18 veckor har han ändå 22 veckor kvar att förbereda sig på, att han ska bli pappa. Det är inte så lite. Många män får veta detta först när brevet från Familjerätten avseende faderskapsutredning, anländer. D.v.s. när barnet redan är fött.
För säkerhets skull ska hon kanske vänta till vecka 22 med att berätta, så att han inte försöker tvinga henne att berätta någon lögnhistoria som skulle berättiga till en sen abort.