• Steph123

Eventuellt mf?

Hej!
    Skulle vara så skönt å höra era erfarenheter kring detta.
    den 6/2 gjorde vi barn (enda gången denna månad så har ett exakt datum) 
    den 18/2 testade jag positivt
    den 25 och 26 hade jag en mensliknande blödning, varken mer eller mindre i mängd men brukar annars ha mens i 4-5 dagar.
    Den 25 testade jag positivt (digitalt) den 27 testade jag positivt på kvällen (svag linje) och idag den 28 positivt svag linje och positivt digitalt.

Min oro är ju såklart att hcg nivåerna inte har gått ner och får då falskt positivt? För att det är så svaga linjer på striptesten och tycker att de borde va starkare om jag redan plussade den 18? och att digitaltesten är så känsliga och snappar upp minata lilla. Hmm. mvc svarar inte heller nu på tre dagar, hoppas att det är för att det är sportlov..

Någon som haft samma resa? hur gick det för er?

• Svar på tråden Eventuellt mf?
  • Cookee

Det är ju svårt att säga såklart, men 10 dagar efter du plussat bör strecket nog vara ganska starkt, och definitivt synbart starkare än när du först plussade. Har du kollar med veckoindikator? Runt v 5+0 ca bör den slå om till 3+ veckor om hcg ökar som det ska, den bör i vart fall vara 2-3 vekor för dig nu.

För mig har test visat positivt 2-3 v efter avslutad blödning vid missfall, ett par ggr har det tom fortsatt visat plus efter ny ägglossning, så det kan ta ett tag. 

mitt tips är att kolla med digitalt test med veckoindikator hur du ligger där och även jämföra stickor med streck med några dagars mellanrum, och se om det blir starkare eller svagare.

• Steph123
    Cookee skrev 2024-02-28 10:34:36 följande:

Det är ju svårt att säga såklart, men 10 dagar efter du plussat bör strecket nog vara ganska starkt, och definitivt synbart starkare än när du först plussade. Har du kollar med veckoindikator? Runt v 5+0 ca bör den slå om till 3+ veckor om hcg ökar som det ska, den bör i vart fall vara 2-3 vekor för dig nu.

För mig har test visat positivt 2-3 v efter avslutad blödning vid missfall, ett par ggr har det tom fortsatt visat plus efter ny ägglossning, så det kan ta ett tag. 

mitt tips är att kolla med digitalt test med veckoindikator hur du ligger där och även jämföra stickor med streck med några dagars mellanrum, och se om det blir starkare eller svagare.

Ja, tyckte jag också! Fick tag på bm som menade att så är det inte alls utan endast snappar upp på hcg hormonet och mängden spelar ingen roll då massa andra faktorer spelar in så som koncentration vätskeintag innan och så..hon verkade inte alls orolig.. mannen kom hem med veckoindikator test så ska ta det imorgon bitti och se! 
  • Cookee

De vet verkligen inte vad de pratar om många gånger? sen är det klart att styrkan kan variera under dagen i början beroende på olika omständigheter, så det är ju bäst att alltid testa med morgonurin. men efter mer än en vecka bör det vara ganska starkt oavsett när man testar Och man ska definitivt se stegring.  Men det beror ju på vad du tycker är svagt också, lägg gärna in bild om du har.

• Steph123
    Cookee skrev 2024-02-28 19:17:06 följande:

De vet verkligen inte vad de pratar om många gånger? sen är det klart att styrkan kan variera under dagen i början beroende på olika omständigheter, så det är ju bäst att alltid testa med morgonurin. men efter mer än en vecka bör det vara ganska starkt oavsett när man testar Och man ska definitivt se stegring.  Men det beror ju på vad du tycker är svagt också, lägg gärna in bild om du har.

Jaa, så känner man sig typ dum ibland för att de låter så säkra på sin sak! sa ju att jag plussade den 18e och gav henne alla datum men hon menade att svag eller stark spelar ingen roll.. 

här är morgonens test, svagt så tog ett digitalt efter som visade gravid. Imorgon morgon är det dags med veckoindikatorn.. nervöst
  • Cookee

jag beklagar, men i din sits hade jag utgått från att det  är ett missfall. om du fortsätter följa med test bör du kunna se att det blir negativ eller iallafall ännu svagare efter någon vecka, men digitala kan visa positivt ganska länge tyvärr. 

• idape

Dessvärre kan jag rätt säkert säga att det inte ser bra ut. Ledsen för din skull, vet exakt hur det känns. Varit med om samma sak ett par gånger. Allt hopp, sen rasar allt. Det hade inte varit så svagt eller visat så lite veckor om allt stod rätt till. Och att du hade mensliknande blödning är ju inte heller ett bra tecken. Men det kommer gå bra tillslut! Vänta 2-3 dagar och ta ett nytt så ser du om det sjunkit var rådet jag fick. Kram

• Steph123

Tack för svar från er båda! Ja, jo jag utgår från det! Hoppas inte kroppen tar för lång tid att ställa om sig. Imorgon börjar jag mäta med fertilitetsmonitorn så får se om man får en ägglossning.. 

Ska även testa om några dagar igen med veckoindikatorn. Kan återkomma om resultatet.

• Steph123

jag är ju tyvärr en sån som inte kan gå vidare tills man vet hundra.. planen är fortfarande att testa med veckoindikatorn om en vecka och inte hoppas på något  men kunde inte låta bli att ta ett striptest imorse när jag ändå kissade för fertilitetsmonitorn.. 

tycker ändå att denna vart tydligare? än igår?

Fortfarande svagt men tydligare? 

• nathalie85

För svaga för att vara såpass mycket efter bim. kontakta gyn så dom kan kolla om du har rester kvar? 

Svar på tråden Eventuellt mf?