• Cookee

Eventuellt mf?

Det är ju svårt att säga såklart, men 10 dagar efter du plussat bör strecket nog vara ganska starkt, och definitivt synbart starkare än när du först plussade. Har du kollar med veckoindikator? Runt v 5+0 ca bör den slå om till 3+ veckor om hcg ökar som det ska, den bör i vart fall vara 2-3 vekor för dig nu.

För mig har test visat positivt 2-3 v efter avslutad blödning vid missfall, ett par ggr har det tom fortsatt visat plus efter ny ägglossning, så det kan ta ett tag. 

mitt tips är att kolla med digitalt test med veckoindikator hur du ligger där och även jämföra stickor med streck med några dagars mellanrum, och se om det blir starkare eller svagare.

• Cookee

De vet verkligen inte vad de pratar om många gånger? sen är det klart att styrkan kan variera under dagen i början beroende på olika omständigheter, så det är ju bäst att alltid testa med morgonurin. men efter mer än en vecka bör det vara ganska starkt oavsett när man testar Och man ska definitivt se stegring.  Men det beror ju på vad du tycker är svagt också, lägg gärna in bild om du har.

• Cookee

jag beklagar, men i din sits hade jag utgått från att det  är ett missfall. om du fortsätter följa med test bör du kunna se att det blir negativ eller iallafall ännu svagare efter någon vecka, men digitala kan visa positivt ganska länge tyvärr. 

• Cookee

Styrkan på stickor kan ju variera lite beroende på hur koncentrerat urinet är, men de digitala ger ju mer svart på vitt. Vid normal hcg får man 2-3 runt 14 dagar efter ägglossning (bim för många) och sen en vecka efter det 3+. Att du efter 10 dagar efter plus fortfarande har 1-2 innebär att hcg inte är förenligt med en normal graviditet. 1-2 innebär att hcg ligger under 150 (gränsen för 2-3).  hcg borde ligga på 3000 typ en vecka efter bim. 

tycker det är så dumt när man blir ?lurad? av BM att ha hopp när det är så tydligt, men om de inte själva  haft upprepade missfall och tagit tusentals test så vet de säkert inte hur det fungerar. 

• Cookee

Tycker du ska försöka få till ett ultraljud alt boka privat, det är inte alltid missfallet sätter igång av sig självt utan man behöver göra en medicinsk ?abort? eller skrapning. Hemskt om du måste gå till KUB ju?

• Cookee

Urinens utspädning kan göra ganska stor skillnad på styrkan när hcg är såpass lågt, det kan även vara lite skillnad i hur mycket färg som finns i de olika testen.

Men varierande styrka och svaga test som inte ökar kan även vara tecken på utomkvedshavandeskap, så var uppmärksam på om du skulle få ensida magsmärtor, även bruna flytningar kan vara tecken. När jag hade utomkveds hade mina test samma styrka i flera veckor, låg på 2-3 veckor på cb hela tiden och gick aldrig upp till 3+.Säger nu absolut inte att du har det då smärta är främsta kännetecknet. Men bra att vara uppmärksam!

• Cookee

Att det inte är negativt ännu är inte konstigt alls. Det halveras varannan dag efter att graviditeten helt avslutats/släppt, men det kan ligga länge med bara en liiiten ökning hela tiden tills dess. Graviditeten är då alltså pågående fortfarande, men det blir tillslut ett missfall då det inte är en ?frisk? graviditet. Detta har hänt mig ett par gånger, har följt hcg med blodprov och då kunnat se att det ökat lite lite varje gång (inte märkbart på stickor) under ett par veckors tid innan blödningen kommit igång och det börjat minska. det är alltså inte säkert att du redan fått missfall/graviditeten avstannat, men chansen att det är en normal grav är nog minimal tyvärr. 

• Cookee

Nejmen WOW! Grattis!! Hoppas det går vägen nu och att du slipper oroa dig mer!

jag har läst säkert tusentals sådana här trådar (då jag haft många missfall med svaga test) för att hitta någon solskenshistoria och detta är nog första gången jag sett någon med så svaga test som det sett bra ut för på ultraljud! Vilket mysterium dock med testen, man har ju läst om det fåtal där hcg inte påvisas i urin alls, men då har ju testen varit helt negativa (men man kunnat mäta i blodprov). 

Om du vill får du gärna uppdatera med hcg från blodprovet (om det var det du tog)!

Svar på tråden Eventuellt mf?