• Steph123

Eventuellt mf?

Ja jo är inställd på det.. men tycker ändå nånstans att de borde vara mycket svagare. Googlar man på line progression chemical så är de mycket svagare mycket tidigare. men men min kropp är kanske super långsam på få hormonet att gå ner. Tog icas test nu. 

• Steph123

Har bokat TUL och tidigaste de kunde ta emot mig utifrån mina datum var 28/3! så dit ska jag då.
    Ja, KUB är bokat till den 22/4 och kan knappt vänta till den 28/3..

• Steph123

Har bara denna bild som jag inte blir klok på började testa den 28e och hoppat nån dag och den nedersta är från idag.. så ibland är den svagare för att sedan dagen efter vara mörkare.. testar endast morgonurin 

• Steph123

Tänkte att jag inte har några besvär egentligen och inte så mycket man kan göra så här tidigt så känns ok att göra UL den 28e, känns mer omständigt att boka tid och ta mig dit.. bor på landet så allt tar tid? pratade även med barnmorskan som inte tycker man ska anta att det är ett missfall och menade att det är bättre att göra UL när det gått ett tag för att kunna gå därifrån med ett definitivt svar. enligt deras beräkning är jag i vecka 6. hjärtat kan ses vid 6-7 och jag ska dit v.8

• Steph123

Haha ja men känns liksom fel att insistera att jag har ett mf när jag själv inte vet. Kan bara ge mina symtom och så.. räknar man från när vi hade samlag och säger att befruktningen skedde då så är jag i vecka 7 men jaa plussat väldigt länge känns det som haha nackdelen med att kolla för tidigt.

inga tydliga gravsymptom kanske mer trött och så men hade inga alls med min första så oklart om det spelar in.

ja, och jag håller med att det inte ser bra ut så hoppas inte så mycket 

• Steph123

Jaa, har kontaktat bm igen så får ser vad hon säger.. tycker det gått ett tag nu. däremot lästee jag på om hook effect inatt och späde ut mitt kiss med 50% vatten imorse och det vart mkt mörkare än tidigare. Testade även med vecko indikatorn och fertilitetsmonitorn varpå båda visa gravid och 1-2 veckor.. 

vart nog bara mer förvirrad för om det stämmer så borde ju veckoindikatorn ändras med.. och om det lågt hcg borde de inte snappa upp på utspätt kiss osv osv

återkommer! är inte så optimistisk som sagt men väldigt spännande detta

• Steph123

Yes testat med sticka och vart ungefär lika svagt som på de bilder jag skickat tidigare. utspätt var mörkare. Kan skicka bild.

fattar inte ditt 1-2 resonemang? om det är utspätt så borde den ge ett negativt resultat pga lågt hcg (1-2) tänker jag

Har inte fler såna och lär inte köpa fler Tyst

• Steph123
    Daphodil skrev 2024-03-15 14:39:04 följande:

Följer dig med spänning och hoppas på positivt resultat :)

tack så mycket! Glad
  • Steph123

Alltså haha försöker inte greppa efter halmstrån. Är tydlig med att jag inte är optimistisk men berättar om min förvirring.

Köper det du påstår men ändå inte. Gränsen för att det ska över gå över till 2-3 är 153. Så jag har ju enligt trstet legat under det sen den slutet på feb ok. Det halveras varannan till var tredje dag ok. vi tar var tredje för att ta höjd. Då är jag garanterat under 10. som den känner av. därav min förvirring.

kan ju vara nåt annat som spökar så ska till gyn på måndag. bm verkar ej orolig.

• Steph123

Jusste det i kombination med att kisset är utspätt borde enligt mig visa neg.

bm inte orolig pga enligt henne kan man inte lite på just veckoindikatorn som orskar mer stress än å ge info

• Steph123

Bra!! Starkt hjärtslag och mätte till 7+2! Vi tog blodprov med för att vara säkra men hon var inte orolig. 

Hon trodde att det eventuellt kunde bero på att jag har ätit biotin tillskott som kan visa på missvisande värden i urin och så men var bara spekulationer..

kan andas ut lite innan KUB.. senast fick jag för höga värden och fick göra moderkaksprov.. avkopplande det är å vara gravid Tyst

• Steph123

Tack snälla ni!!
    Va fina ni är och hoppas att allt går bra för er med och att ni eventuellt slipper samma oro  i framtiden!

Ska försöka uppdatera lite då å då!

Hcg låg på 72.000 någonting och ska testa igen imorgon för att se att det går åt rätt håll.

Men verkligen ett mysterium, använde inte sådana stickor med min första så hade ingen egen erfarenhet men har förstått att de var väldigt svaga. Försökte få fram lite mer svar men hon var lite så ?va glad att allt är bra? typ 

Svar på tråden Eventuellt mf?