• Steph123

Eventuellt mf?

Hej!
    Skulle vara så skönt å höra era erfarenheter kring detta.
    den 6/2 gjorde vi barn (enda gången denna månad så har ett exakt datum) 
    den 18/2 testade jag positivt
    den 25 och 26 hade jag en mensliknande blödning, varken mer eller mindre i mängd men brukar annars ha mens i 4-5 dagar.
    Den 25 testade jag positivt (digitalt) den 27 testade jag positivt på kvällen (svag linje) och idag den 28 positivt svag linje och positivt digitalt.

Min oro är ju såklart att hcg nivåerna inte har gått ner och får då falskt positivt? För att det är så svaga linjer på striptesten och tycker att de borde va starkare om jag redan plussade den 18? och att digitaltesten är så känsliga och snappar upp minata lilla. Hmm. mvc svarar inte heller nu på tre dagar, hoppas att det är för att det är sportlov..

Någon som haft samma resa? hur gick det för er?

• Svar på tråden Eventuellt mf?
  • idape

Ja tyvärr det ser ju inte bra ut. Hade ju visat mer annars. Kan tyvärr vara så ett par veckor efteråt. 

• Steph123

Ja jo är inställd på det.. men tycker ändå nånstans att de borde vara mycket svagare. Googlar man på line progression chemical så är de mycket svagare mycket tidigare. men men min kropp är kanske super långsam på få hormonet att gå ner. Tog icas test nu. 

• Cookee

Tycker du ska försöka få till ett ultraljud alt boka privat, det är inte alltid missfallet sätter igång av sig självt utan man behöver göra en medicinsk ?abort? eller skrapning. Hemskt om du måste gå till KUB ju?

• Steph123

Har bokat TUL och tidigaste de kunde ta emot mig utifrån mina datum var 28/3! så dit ska jag då.
    Ja, KUB är bokat till den 22/4 och kan knappt vänta till den 28/3..

• idape

Ja det hade varit lika starkt som det andra strecket om allt stod rätt till. Men gud vad jobbigt att det inte försvunnit ännu. Minns tyvärr inte hur länge man såg ett svagt streck. Men ta ett om ett par dar igen så lär du se om det minskat mer. Har du jämnfört med de du tog för typ en vecka sedan? Om det är liiite svagare eller liiiiite starkare?

• Steph123

Har bara denna bild som jag inte blir klok på började testa den 28e och hoppat nån dag och den nedersta är från idag.. så ibland är den svagare för att sedan dagen efter vara mörkare.. testar endast morgonurin 

• Cookee

Urinens utspädning kan göra ganska stor skillnad på styrkan när hcg är såpass lågt, det kan även vara lite skillnad i hur mycket färg som finns i de olika testen.

Men varierande styrka och svaga test som inte ökar kan även vara tecken på utomkvedshavandeskap, så var uppmärksam på om du skulle få ensida magsmärtor, även bruna flytningar kan vara tecken. När jag hade utomkveds hade mina test samma styrka i flera veckor, låg på 2-3 veckor på cb hela tiden och gick aldrig upp till 3+.Säger nu absolut inte att du har det då smärta är främsta kännetecknet. Men bra att vara uppmärksam!

• nathalie85

varför bokar du inte ett
    privat tidigt ul? på en gyn mottagning, som det nu är ett mf, så kan dom kolla om det finns rester kvar- som måste ut så att hcc går ner, och cykeln startar om så ni kan försöka igen. 

• Steph123

Tänkte att jag inte har några besvär egentligen och inte så mycket man kan göra så här tidigt så känns ok att göra UL den 28e, känns mer omständigt att boka tid och ta mig dit.. bor på landet så allt tar tid? pratade även med barnmorskan som inte tycker man ska anta att det är ett missfall och menade att det är bättre att göra UL när det gått ett tag för att kunna gå därifrån med ett definitivt svar. enligt deras beräkning är jag i vecka 6. hjärtat kan ses vid 6-7 och jag ska dit v.8

• nathalie85
    Steph123 skrev 2024-03-11 19:57:21 följande:

Tänkte att jag inte har några besvär egentligen och inte så mycket man kan göra så här tidigt så känns ok att göra UL den 28e, känns mer omständigt att boka tid och ta mig dit.. bor på landet så allt tar tid? pratade även med barnmorskan som inte tycker man ska anta att det är ett missfall och menade att det är bättre att göra UL när det gått ett tag för att kunna gå därifrån med ett definitivt svar. enligt deras beräkning är jag i vecka 6. hjärtat kan ses vid 6-7 och jag ska dit v.8

Okej. Men knappast är
    du i vecka 6eftersom du plussat snart en månad sedan? 
    Men okej, om du känner dig ok med att vänta så bra:). har du grav symptom?
    Jag vet att bm ofta säger att det inte behöver vara mf, men en mensliknande blödning, test som är svaga samt vecko indikator som inte stiger, är många negativa faktorer.  Men jag hoppas såklart allt e ok för dig!
Svar på tråden Eventuellt mf?