• Steph123

Eventuellt mf?

Hej!
    Skulle vara så skönt å höra era erfarenheter kring detta.
    den 6/2 gjorde vi barn (enda gången denna månad så har ett exakt datum) 
    den 18/2 testade jag positivt
    den 25 och 26 hade jag en mensliknande blödning, varken mer eller mindre i mängd men brukar annars ha mens i 4-5 dagar.
    Den 25 testade jag positivt (digitalt) den 27 testade jag positivt på kvällen (svag linje) och idag den 28 positivt svag linje och positivt digitalt.

Min oro är ju såklart att hcg nivåerna inte har gått ner och får då falskt positivt? För att det är så svaga linjer på striptesten och tycker att de borde va starkare om jag redan plussade den 18? och att digitaltesten är så känsliga och snappar upp minata lilla. Hmm. mvc svarar inte heller nu på tre dagar, hoppas att det är för att det är sportlov..

Någon som haft samma resa? hur gick det för er?

• Svar på tråden Eventuellt mf?
  • Steph123

Haha ja men känns liksom fel att insistera att jag har ett mf när jag själv inte vet. Kan bara ge mina symtom och så.. räknar man från när vi hade samlag och säger att befruktningen skedde då så är jag i vecka 7 men jaa plussat väldigt länge känns det som haha nackdelen med att kolla för tidigt.

inga tydliga gravsymptom kanske mer trött och så men hade inga alls med min första så oklart om det spelar in.

ja, och jag håller med att det inte ser bra ut så hoppas inte så mycket 

• idape

Redan några dagar efter beräknad mens är strecken lika starka och inte så svagt. Tyvärr kan jag säga säkert att det inte ser bra ut, men jag hoppas för din skull då jag själv varit i exakt din sits.

• Steph123

Jaa, har kontaktat bm igen så får ser vad hon säger.. tycker det gått ett tag nu. däremot lästee jag på om hook effect inatt och späde ut mitt kiss med 50% vatten imorse och det vart mkt mörkare än tidigare. Testade även med vecko indikatorn och fertilitetsmonitorn varpå båda visa gravid och 1-2 veckor.. 

vart nog bara mer förvirrad för om det stämmer så borde ju veckoindikatorn ändras med.. och om det lågt hcg borde de inte snappa upp på utspätt kiss osv osv

återkommer! är inte så optimistisk som sagt men väldigt spännande detta

• idape

Men har du testat utan att spä ut? står det då inte nu mer än 1-2 veckor så vet du ju att nåt är fel. Har du tagit stickor och sett om de blivit svagare?

• Steph123

Yes testat med sticka och vart ungefär lika svagt som på de bilder jag skickat tidigare. utspätt var mörkare. Kan skicka bild.

fattar inte ditt 1-2 resonemang? om det är utspätt så borde den ge ett negativt resultat pga lågt hcg (1-2) tänker jag

Har inte fler såna och lär inte köpa fler Tyst

• idape
    Steph123 skrev 2024-03-15 14:10:51 följande:

Yes testat med sticka och vart ungefär lika svagt som på de bilder jag skickat tidigare. utspätt var mörkare. Kan skicka bild.

fattar inte ditt 1-2 resonemang? om det är utspätt så borde den ge ett negativt resultat pga lågt hcg (1-2) tänker jag

Har inte fler såna och lär inte köpa fler Tyst

Nej tyvärr. Så länge hcg är tillräckligt högt ger den utslag. Men hade det stått bra till hade det höjts.
  • Steph123
    Daphodil skrev 2024-03-15 14:39:04 följande:

Följer dig med spänning och hoppas på positivt resultat :)

tack så mycket! Glad
  • Steph123

Alltså haha försöker inte greppa efter halmstrån. Är tydlig med att jag inte är optimistisk men berättar om min förvirring.

Köper det du påstår men ändå inte. Gränsen för att det ska över gå över till 2-3 är 153. Så jag har ju enligt trstet legat under det sen den slutet på feb ok. Det halveras varannan till var tredje dag ok. vi tar var tredje för att ta höjd. Då är jag garanterat under 10. som den känner av. därav min förvirring.

kan ju vara nåt annat som spökar så ska till gyn på måndag. bm verkar ej orolig.

Svar på tråden Eventuellt mf?