• Kaffeböna

Vi 40+ som försöker bli gravida

Hej! Undrar om det finns fler där ute som passerat 40 och kämpar för att bli gravida? I så fall kan det här vara en tråd för oss att följas längs vägen. Jag är 42 och har två barn sedan tidigare. Har nu försökt 7 månader utan resultat. Oregelbunden mens så misstänker förklimakteriet, osäker på om det finns nåt att göra som ökar chanserna i så fall.
  • Svar på tråden Vi 40+ som försöker bli gravida
  • Anonym (43 år)

Hej
     Jag o min sambo har med försökt i ca 7 månader. 
    Jag har 2 barn sen tidigare.  18 och 12 år

Min mens är som en klocka, o h verkar haft ägglossning varje månad hittills, men inte 100 om jag läser av stickorna rätt 😅😱 
    Funderat på attprova digitala testmånaden som kommer...kanske lättare .

Man kan väl kolla upp om man är i förklimakreriet med ett blodprov? 

• Annic

Hejsan 

har skrivit i en tidigare tråd men vet inte om det är ff aktiv? Jag har tre barn sen förut i en tidigare relation. har en ny man nu som inte har barn sen förut, så skulle va helt magiskt om vi fick en mini tillsammans. Känner dock att min ålder är tveksam till att lyckas, men sett flera som fått så kan ju inte va helt omöjligt 😊 
    kan man ringa vc å fråga om dom kan kolla ens fertilitet?

• 2025Mackenzie

Hej hallå

Jag och sambon har påbörjat försök till bebis, vi har ett varsitt barn sedan tidigare.
    Jag är snart 41 och han är snart 44.

Slutade med Vinelle den 1 juni, mensen kom 14 juni och idag visade CB digital äl-test maximal fertilitet. 
    Så nu får vi se till att göra det vi behöver och sedan hålla tummarna.

• Butterfly83

Jag och min sambo försöker bli gravida. Min sambo har tre barn från tidigare men jag har inga barn. Jag är 41 och min sambo är 42. Jag blev gravid på första försöket men fick ett missfall i vecka 6. Jag har haft mens två gånger efter missfallet men hoppas att det inte kommer en tredje Glad

• Anonym (39år)

Hej,
    Ville bara tipsa er om Q10 bgt jag tog i 2 månader varkedaf sen tog det sig. Har före de försökt länge. 

Svar på tråden Vi 40+ som försöker bli gravida