Inlägg från: Anonym (Mamma93) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma93)

Får hon vara med vid umgänget?

Hej jag har en son på sex månader som inte träffat sin pappa än men jag känner mej inte bekväm runt honom så kan jag då ha min mamma med vid umgänge med sonen? pappan vill absolut inte att min mamma ska vara med o det är därför de inte setts än, kan jag ställa det som krav? Min mamma känner barnet det gör inte han

Vi har ingen dom och har inte varit till familje rätten och det är inget våld eller missbruk inblandat

• Svar på tråden Får hon vara med vid umgänget?
  • Anonym (Mamma93)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-11 06:58:50 följande:

Nej det kan du inte kräva.

Varför inte då? Jag vill inte träffa han ensam
    Anonym (H) skrev 2024-03-11 07:25:42 följande:

Låter inte rimligt att kräva nej. Sitter det här i ditt huvud på något sätt? Vad är det som gör att du inte vill att ditt barn träffar sin förälder? 

Om ni bokar träff på något babylekland med café i något större centrum så kan väl din mamma vara i närheten?

Jag tycker inte att han verkar ansvarig och lämnade mej när jag var gravid trots riskerna de innebar för fostret
    Anonym (?) skrev 2024-03-11 06:22:10 följande:

Var ska ni ses?

Hemma hos mej eller hemma hos min mamma fast hos min mamma ville han inte men jag vill inte träffa han ensam
  • Anonym (Mamma93)

Men han ÄR en främling till våran son och då kan han väl inte träffa sonen själv??

Min mamma är en av min sons anknytnings personer varför ska inte hon vara med då?

• Anonym (Mamma93)

Fast jag försöker samarbeta men han vill ju bara saker som jag inte tycker är bra och förstår inte varför min mamma ska vara med . Jag blockerade honom när jag var gravid för att han har problem samarbeta och det fick mig må dåligt och han har ignorerat när min mamma försökt prata med honom flera gånger under och efter graviditeten. Men nu helt plötsligt kan han försöka för han hittade mej på Skype

• Anonym (Mamma93)
    Anonym (Loop) skrev 2024-03-11 16:32:04 följande:
    Vad är det för saker han vill som du inte tycker är bra?

du har ett ansvar som förälder att främja deras umgänge, förstår inte varför det ska vara så svårt och bjuda hem honom till att hälsa på barnet. Den enda anledningen att jag ser att din mamma ska vara närvarande är för att du är rädd för honom. Fungerar inte det så får du kontakta familjerätten och be om hjälp.
    Men jag vill att min mamma är med och det vill inte han och han vill också ha delad vårdnad och det tycker jag verkar oroväckande för varför vill han det? Jag är inte rädd för han men han har ljugit för mej när vi var tillsammans och inte varit särskilt schysst som lämnat när jag var gravid så jag är inte bekväm alls och litar inte på han med mitt barn
  • Anonym (Mamma93)

Tycker inte att de är en bra ide för min son är rädd för främmande män så kan kanske typ ses en kvart när han sover om vi går ut? Vill inte att han plockar upp han för han stoppar allt i munnen och det är risk med nya människor

Jag känner min son bäst och är hans trygghet tror inte det är bra om de ses så direkt och vi är dess utom hos mormor och morfar nån timme bort men han kanske kan komma hit då isånafalla

Svar på tråden Får hon vara med vid umgänget?