Hur tar jag mig ur relationen snabbt??
Jag har varit i detta förhållande sedan 2011.När jag gick in i detta förhållande hade jag precis kommit ut ur ett tidigare förhållande. Jag var kanske då inte känslomässigt redo, men det förstod jag inte då. Nu när jag blickar tillbaka kan jag tänka mig att det var fel att gå in i detta. hur som haver, med detta vill jag inte att man ska tycka synd om mig utan ge mig tips tips tips snälla! jag vill även poängtera att jag vill så fort som möjligt ut ur relationen, detta knäcker mig snart.Jag lärde känna denna mannen sommaren 2011.Vintern 2011 gifte vi oss. våren 2013 fick vi vårt första barn. Allt var bra i början. Han respekterade mig det var inte så manipulativt. År 2020 ändrades allt det blev mer ?instängt? jag började känna mig som en fånge än en partner. 2020 fick jag mitt andra barn. Ca 5 dagar efter min förlossning var han otrevlig och jag uppfattade inte varför, nyförlöst börjar vi tjafsa. Han har mage att gå ut hemifrån mitt i tjafset och lämna mig ensam med två små barn (notera) ett nyfött barn. Nu hoppar jag fram ca 1,5 år framåt, slutet på 2022 grälar vi. Det slutar med att jag får massa smällar som tur är ser inte barnen detta utan vi var barnfria då de var hos hans föräldrar. Jag kommer inte gå in i detaljer utan jag skriver bara vad som hänt för att hålla det kortfattat. Sedan våren 2023 en av mina föräldrar var sjuk i cancer och blir sämre under samma tid går hen bort utan att jag fått ha den egentid med hen som jag hade önskat givetvis pga min man. Ca 2 mån efter min förälders bortgång. Vi grälar ännu en gång , jag väljer att ta mig ut ur lägenheten till ett hotell för jag vet hur det annars brukar sluta. Vi pratar i telefon därefter varpå han svär åt min döda förälder . Jag väljer att åka tillbaka hem och konfrontera honom, vilket jag gjorde. Han ställer sig upp och börjar mata med slag. Jag får blåtira i ögat och massa blåmärken över kroppen. Han slog så hårt att jag hade huvudvärk i flera dagar efteråt. Innan allt detta under sommaren sitter vi en kväll jag bjuder hem min syster och vi dricker o äter gott. När jag väl går och lägger mig försöker han kyssa henne och tafsa på henne. Jag blir såklart arg dagen efter när jag får reda på det och ber honom dra. Han ber o bönar i flera dagar därpå och dum som jag är tar jag tillbaka honom.
Jag orkar inte leva med den här mannen mer jag känner mig ensamstående i ett förhållande. Jag är OLYCKLIG. Men samtidigt vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag har kronofogden så en egen lägenhet kan jag glömma typ? VAD SKA JAG GÖRA? Jag har tappat bort mig själv. Jag vet knappt vem jag är nu förtiden? Jag har inga vänner jag kan prata så med, då han fått mig att isolera mig själv. Den enda jag kunde vara öppen med var min förälder som inte finns längre vid liv. för en månad sedan fyllde jag år under hela dagen hinner till och med hans vänner gratta mig men INTE han. Han kommer på det under kvällen/ natten och säger oj grattis. Ingen kram INGENTING. om du har läst ända hit så tackar jag dig. Jag vill bara Ha tips och råd, gärna av någon som suttit i liknande situationb .