Stor mage redan vecka 10
Jag är gravid med mitt första barn och som för alla har jag väl mycket i tankarna just nu. Barnet har blivit till via IVF och pga medicinering äter jag hela 5mg folsyra. Jag vet inte om något utav det är relevant. Jag har iallafall alltid varit underviktig och haft svårt att gå upp i vikt men har nu gått upp 3kg redan, då är jag bara v10. En annars platt mage buktar nu ut vid buken och ja... det syns redan att jag är gravid. Googlar man så står det att det inte syns såhär tidigt. Jag spyr fortfarande ca 3 gånger per dag trots medicin mot illamående och är konstant så trött att jag nästan somnar på jobbet. Dessutom kissar jag konstant, blir andfådd för allt och mitt tandkött är känsligt, vilket jag också fått höra är vanligt.
Det har inte märkts såhär mycket och tidigt på någon jag känner. Kan jag få höra lite erfarenheter av andra som haft det likadant?
Jag går också runt och är rädd för sk "missade abortion". Tänker hela tiden att det skulle kunna ha hänt just exakt nu utan att jag vet. Jag har drömt om detta i många år och varit ofrivilligt barnlös.