Är du med i en mansgrupp?
Hur kom du med där?
Vad pratar ni om?
Vad pratar ni inte om?
Hur gamla är ni?
Jag är själv med i en grupp med mogna män, sedan mer än tio år. Kul att jämföra.
Hur kom du med där?
Vad pratar ni om?
Vad pratar ni inte om?
Hur gamla är ni?
Jag är själv med i en grupp med mogna män, sedan mer än tio år. Kul att jämföra.
Är med i en förening med bara män.
Hej!
Jag är inte med inte en mansgrupp.
Jag har dock nyligen startat ett Instagram konto där jag delar mina erfarenheter som pappa och mina lärdomar från Stoicismen.
Jag går även i planerna på att starta en community för pappor som är intresserade av att bli bättre pappor och Stoicism, även en för blivande pappor, för att hjälpa dom att starta på topp.
Så jag är lite nyfiken. Vad är dom största fördelarna med en mansgrupp? Vad saknar du?
Övriga tips?
Jag är man men är inte med i någon mansgrupp och skulle aldrig gå med i någon mansgrupp. Har väldigt blandad könsfördelning bland vänner, kompisar och polare men med ett visst överskott bland killar/män.
Syftet med en mansgrupp är väl social samvaro där olika saker kan diskuteras? Social samvaro, att diskutera, skämta, prata allvar, diskutera framtid och även saker man funderar över sedan gammalt är såklart trevligt, roligt och hälsosamt.
Sen om det kallas mansgrupp eller kompisgäng spelar mindre roll.