Behöver råd om min 7-åriga son och hans kompis med dåligt inflytande
Hej,
Min äldsta son är 7 år och har för några månader sedan börjat leka med en (för honom) ny kompis från klassen. Vi bor nära varandra så de leker både hemma och i skolan.
sedan de började leka har min son blivit så extremt förändrad. Han svär, är otrevlig hemma, får utbrott, gör saker han absolut inte får och bara är allmänt stökig/stöddig. Detta beteende kommer då från den här kompisen som enligt mig är helt ?galen?. När han är här är han så uppkäftig och har flera gånger varit taskig och dum mot min dotter på 4 år - trots allt detta verkar min son vilja leka med honom då jag tror han tycker han är cool. Det har även varit incidenter i skolan där den här killen har mobbat/retat andra barn och jag vet ju inte hur pass mycket hans föräldrar tar tag i heller eller vad som händer där hemma.
mår så dåligt över detta då det verkligen inte är såhär min son är. Jag har börjat säga nej när den här kompisen Knackar på men snart känns det som att hans mamma (som verkar helt normal) kommer fråga varför han nästan aldrig längre får leka här. Hur ärlig kan man vara? Jag gillar inte ungen! Han kan spotta ut mat han får här och säga att den är äcklig osv. Såna saker skulle mina barn ALDRIG göra men jag är livrädd att min son snart kommer bli som honom.
Dom är ju fortfarande små men jag är verkligen inte bekväm i situationen.. Vad hade ni gjort?