BIM maj 2024
Men ibland kan jag dock få en rädd känsla och tänka att, vi kanske borde strunta i allt?
Men den känslan försvinner. Tror vi ångrar oss jättemycket sen när det är försent.
Ägglossning dag 20 känner jag igen 😅 vet precis vad du menar. Suck att ligga i det senare spannet😅
Förut, med läkemedel, fick jag äl först sent, typ dag 23 men sen fick vi ordning på det med dubbla dosen och då blev det dag 18-19 och blev också gravid båda gångerna med barnen.
Nu när jag slutade med piller i februari så har jag haft äl dag 16 båda ggr, och nu dag 19.
Men börjar misstänka att ägget inte lyckades släppa denna cykel och att det är därför jag haft flera dagars molande värk i svanken och stenhårt trott att jag är gravid 🙈 läste nämligen en gammal anteckning där just det hände, när vi försökte få till första barnet.
Kliniken bekräfta sen att jag hade en äggblåsa som återbildats. Och jag hade jättemycket och många dagars molande efter som gjorde att jag då också trodde jag var gravid. Hade helt glömt det och nu har molandet försvunnit och igår på bim-4 fick jag negativt med ett känsligt test.
Så nu är det bara att smälta besvikelsen och känslan av att ha blivit lurad 🙈🤣🙄
Bra att du också vet att du kan få letrozol om du vill och behöver!
Har bara jättebra saker att säga om dessa tabletter och även av att gå till en klinik.
Man får ju följa äggblåsans utveckling, så man får liksom veta att man ska ha äl om 3-4 dagar tex, sen att få en spruta att ta då för att säkra att ägget släpper, är ju så skönt.
Slippa fundera och testa och tempa, undra.
Hade gått till kliniken för enkelhetesskull den här gången med, om det inte vore för att jag bor 21 mil bort nu 🙈 den som finns här uppe, är jättedyr.
Så det känns bäst att prova själv under vår och sommar nu, för de stänger ändå över sommaren. Så tar jag kontakt i höst troligen (och åker till den 21 mil bort alltså 😊)
Vart ligger den klinik du haft kontakt med?
Sen att suget kom tillbaka igen är bara roligt, jag är väldigt mycket mer chill den här gången, ser det bara som en bonus om vi lyckas, livet är toppen nu också, verkligen!
Vi har en privat klinik på samma ort vi bor på, så det är enkelt, men jag tänker nog som du att dom stänger över sommarn så jag kanske kontaktar dom efter sommarn om jag fortfarande är väldigt sugen på en bebis 😍 Så ger jag mig själv några sista chanser nu. Ägglossning på gång nu snart hoppas jag, typ 2 veckor sedan mensen startade så nu börjar vi mysa runt extra mycket 😉
Vad trist om det bara var kroppen som lurades med din molvärk, lät ju så lovande! Men bara kämpa vidare!