Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM maj 2024

LillaSam skrev 2024-05-20 22:20:09 följande:
    Nej inga känningar hittills. Men jag har varken haft känningar när jag varit gravid innan eller när jag ska få mens haha?. Har haft lite molvärk dagarna innan BIM när jag varit gravid, men får lite mensvärk någon dag innan jag får mens också så jag försöker inte leta tecken. känner du något? 
    De gånger jag varit gravid har jag nog aldrig haft några symtom före BIM vad jag då kan komma ihåg. Knappt haft symtom alls överhuvudtaget 🙈 

Jag brukar få molvärk samma dag som mensen kommer, nu känner jag av nån typ av värk men har svårt att tro att det beror på nån graviditet. Säkert bara pms jag känner för att jag känner efter 😅 
  • Snorkfrökenhär
    Sanso skrev 2024-05-21 07:04:08 följande:

Äsch då, vaknade av flera dagar för tidig mens. Ingen nidblödning då med andra ord. Jaja, hoppas på juni istället då! Lycka till ni andra 😃

Näää, vad snopet! Lurigt av kroppen att göra så. Hoppas juni blir månaden plusset kommer istället då 😄
  • Snorkfrökenhär
    nathaliej97 skrev 2024-05-21 08:28:31 följande:

Jag är på ÄL+5 (bim-8) idag men känner ingenting än, vilket kanske är logiskt. Magkänslan säger dock att det inte tog sig denna gång, men försöker hålla hoppet uppe och kommer nog testa i helgen tror jag. Försöker hålla mig till söndag, ÄL+10. 

ÄL+5 är ju tidigt ändå så helt rimligt att inte känna nåt. Jag har nog aldrig känt nåt före BIM när jag varit gravid, men det var så himla många år sedan också så jag kommer väl inte ihåg. Jag hade också tänkt vänta till ÄL+10 innan jag testar, är på ÄL+8 idag... evigheter bort 😅
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-22 06:46:59 följande:
    Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Jag hejar på er andra så länge! 
    Trist med mensen men du verkar ha en bra inställning, på't igen bara och hoppas att nästa cykel blir en fullträff 😄
    mammaatillen skrev 2024-05-21 20:43:13 följande:

Nu börjar det närma sig för mig hörni, är på ÄL+6 så snart om några dar ska jag äntligen kunna testa och se om det tog sig denna månad!

Har inga höga förväntningar alls även om det låter så haha, bara spännande varje månad inför det och sen besvikelse efter besvikelse när mensen kommer ;)

Symtom hittills är:

? Brun-röd flytning i förrgår (inplantationsblödning? Hoppas!)
    ? Ömma bröst och bröstvårtor
    ? Hungrig konstant
    ? Humörsvängningar/känslig
    ? Trööött

Ska läsa lite i tråden hur det gått för er andra, uppdatera gärna hur det går för er nu också!

Ooooh, låter ju riktigt lovande med den där blödningen som kanske kan vara en nidis. Håller tummarna! 

Tycker själv också att det är himla spännande dagarna innan BIM, jag är så hoppfull, sen blir jag besviken när mensen kommer, men så brukar jag ganska snabbt igen tagga till och börja jakten på nästa ÄL 😅 

Jag har inga speciella känningar. Känner av lite värk och som drag/slitningar långt ner i magen emellanåt men kan likagärna vara pms. Tror nog att jag känner efter för mkt och märker av allt 😅 Menmen, man vet ju aldrig. ÄL+9 idag för mig. 
  • Snorkfrökenhär

ÄL+10 här, testade imorse (kunde inte låta bli) men helt blank sticka 😆 Så jag ställer in mig på mens om några dagar. Mest troligt nya tag juni månad. 

19977 Trist att det blev så, nya tag! Kämpa på 😅 

• Snorkfrökenhär
    LillaSam skrev 2024-05-23 10:37:50 följande:

Tråkigt Snorkfrökenhär!  // Hjärta

ÄL+10 här också. Skulle inte testa denna cykeln utan vänta på mensen tänkte jag, men så letade jag efter en sak i badrumsskåpet och hittade ett gravtest som bara skrek mitt namn haha? Så testade (inte på morgonurin) och vrider och vänder på det så kanske man kan se universums svagaste streck. Ska iväg på möhippa denna helgen så tänkte egentligen stoppa huvudet i sanden och köra på som att jag inte var gravid om mensen skulle vara sen. Men nu vet jag inte 🙈

Men såååå spännande! 😄 Du kanske hinner testa imorgon, kanske ett streck kommer fram som faktiskt syns mer och då vet du ju i så fall mer hur du vill göra på möhippan 😅
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-23 10:41:04 följande:
    Vad synd! Men är det ett testa tidigttest då? 
    Nä det är det ju inte, ett som mäter från 25, det är ett vanligt visst? Vet att det är tidigt så kan ju bli nåt ändå men försöker vara lite realist så jag inte blir så besviken 🙈 
  • Snorkfrökenhär
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 13:50:17 följande:

ÄL+8 idag och testade nu. Tänkte att jag var korkad som slösade ett utav två test jag har hemma mitt på dagen, men visst är det ett streck? 😳😭

Jag ser! Redan så tydligt på ÄL+8, det bara måste ju vara bra 😄
  • Snorkfrökenhär
    LillaSam skrev 2024-05-24 16:15:50 följande:

hann testa imorse, och det är ett streck idag med, även om det fortfarande är väldigt svagt. Får testa igen om några dagar så får vi se. ÄL+11 idag. 

Ser ett väääldigt svagt streck, håller tummarna att det ökar på i styrka 😄🙏🏻 Onekligen lovande.

Jag med är på ÄL+11 men jag har inte testat nåt idag? tror jag väntar och se vad som händer imorgon 😅
  • Snorkfrökenhär
    nathaliej97 skrev 2024-05-24 18:07:26 följande:
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-24 14:26:47 följande:
    Jag ser! Redan så tydligt på ÄL+8, det bara måste ju vara bra 😄

positivt på digitalt också, åh är i chock 😭🥺 dels att det blir positivt på äl+8 mitt på dagen när jag inte hållt mig mer än en timme men sen också att det tog sig denna månaden! vet inte om ni minns det men mina ägglossningstester blev aldrig positiva och helt plötsligt såg jag på tempen att ägglossning hade varit så blev så besviken att vi bara fick till det en gång där men sååå glad att det räckte ❤️

Stort grattis 😍 Vilken fantastisk start på helgen! 
Svar på tråden BIM maj 2024