Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM maj 2024

LillaSam skrev 2024-05-25 11:20:55 följande:

Vill ge lite hopp till alla som känner att de behöver (och kanske också till mig själv) men att verkligen alla graviditeter ser annorlunda ut. Jag har varit gravid nu tre gånger.

1a gången plussade jag solklart på ÄL+12, fick t.o.m. digitalt 2-3 veckor direkt. Blödde ingenting men fick MA i vecka 10. Hade sex en gång 5 dagar innan ÄL.

2a gången visade negativ ÄL+12 och sedan blödde jag i tre dagar. trodde därför att jag fått mens, men visade sig att det var en ny graviditet. blödde rejält igen i vecka 10. resulterade i en son som är ca 1,5 år nu. Hade sex typ 4-5 dagar innan och på ÄL dagen.

3e gången är nu. Plussade sagt på ÄL+10 och har en lååångsam stegring, men vet ju inte ännu hur denna graviditet kommer att sluta. Hade sex 5 dagar innan och 1 dag innan ÄL.

Så vill bara ge hopp om att man inte alltid plussar tydligt direkt och har en självklar graviditet utan blödningar ❤️

Så himla fint att dela med dig och peppa upp oss alla ❤️

Bunny s skrev 2024-05-25 09:04:42 följande:
    Ja, precis. Ett vanligt. 
    De ridiga mäter vid 10. Sen finns det ett som mäter så låga nivåer som 5. Har köpt hem de allra känsligaste den här gången. 

Håller tummarna för dig!
    Tack för tumhållningen 😄💕🙏🏻 BIM idag och än ingen mens eller mensvärk. Men kan ju komma igång senare under dagen 😆 Hoppas inte! 
  • Snorkfrökenhär

Jag blir knäpp. BIM+1 och varken mens eller molvärk som jag brukar ha precis innan BIM och dagen mensen ska komma? inget!

Måste ju fått ÄL senare, men jag hade ju positivt ÄL-test och brukar få mensen 13 dagar efter positivt ÄL-test. Har haft mina vanliga svinonda bröstvårtor också som jag brukar ha efter ÄL? fattar ingenting. Men mensen kommer väl med dunder och brak snart, bara så märkligt alltihopa 😅

Kissade på sista stickan och den tolkar jag som negativ. Kan kanske ana ett svagt streck men tänker att det är ett spökstreck. Vore jag gravid borde det synas tydligare tycker jag 😆 

• Snorkfrökenhär

Slänger in bilden på testet, var så goda att analysera 😆

• Snorkfrökenhär
    mammaatillen skrev 2024-05-26 09:43:00 följande:
    Jag tänker nog som du att det är ett spökstreck, förstår din frustration! Man är ju själv där varje månad..

Tog också ett test imorse, negativt :/ är på BIM-2 idag, ÄL+11

Tog inget testa tidigt, hade bara ett som mäter från 25hcg, men hoppet sjunker ju trots allt.

Hur känsligt va ditt test?
    Detta var också ett vanligt test som mäter från 25. Det är verkligen både och att testa och vara nyfiken 😆 Jag är lite som en periodare som vissa månader knappt ens har koll och andra månader har stenkoll och nästan blir besatt 🙈 
  • Snorkfrökenhär
    mammaatillen skrev 2024-05-26 10:25:19 följande:
    Ja men samma här verkligen, denna månad har det varit så sjukt mycket jobb för min del så har knappt haft tid att tänka på det här vilket är skönt! Men så fort man kommer på att man faktiskt kan testa nu och det blir negativt så blir man ju lite besviken, sen har jag slutat ha några höga förväntningar som jag hade förut, men lite fundersam blir man väl också om något är fel. Vi kommer gå in i 7e försöket nu blir det om mensen dyker upp 😩
    Åååh, jag förstår precis. Vi försökte i 1,5 år för nåt år sedan utan nåt mer än en graviditet som slutade i ett supertidigt missfall. Vi har två barn sedan tidigare så vi har känt oss väldigt tacksamma över dom förstås men har en sån längtan efter en sista bebis, ett sista barn, så därför har vi börjat försöka igen och hoppas det snart ska ta sig. 

Än är det inte kört för dig då BIM inte kommit, men jag förstår precis, man vill inte ha för höga förhoppningar. Håller tummarna för dig 🙏🏻😊
  • Snorkfrökenhär
    LillaSam skrev 2024-05-26 14:33:46 följande:
    Svårt! Ser absolut ett streck men jättesvårt att veta om det är spök eller inte. Jag hoppas att du hade ÄL lite senare än beräknat och att det är ett riktigt plus du har fått ❤️
    Ja det hade ju varit fint om det var så, jag måste ju hålla kvar vid hoppet en liten stund till 🙏🏻😅  Får se vad som händer närmsta dagarna. Tror ingenting, bara typiskt att det ska bli såhär just den här månaden när jag varit mer engagerad 😆
  • Snorkfrökenhär
    Lillasam Jag ser strecket 😍 Vilket skit om det skulle visa sig vara bluff 😡
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-26 16:30:21 följande:
    Oj! Spännande det här. 
    Jag tänker också att det möjligen kan vara ett spöksträck? 
    Har du fler test så att du kan ta ett imorgon igen, om nu inte mensen hunnit komma? 
    Intressant att du äe en dag över också. 
    Jag tänker också att bim+1 borde ett positivt test vara starkare, men iofs tänker jag på mina 3 graviditeter. Och då har testen varit starkare. 
    Hur har det sett ut vid bim tidigare gånger du varit gravid? 

Man kan.m ju utsöndra olika mycket hormon men framförallt så kan ju en ev befruktning fastnat i det senare spannet, i livmodern, och därav lägre hcg? 

Tyvärr kanske det också kan vara så att ägget släppte 2 dygn efter positivt äl-test just den här gången och mens imorgon? Även om det inte brukar vara så för dig 🤔🤔

Håller tummarna!! 

Är väl typiskt att kroppen ska jäklas just nu bara för att liksom 😆 Antingen är det bara spökstreck, senare ÄL eller en kemisk graviditet på gång, att det fastnat nåt som släpper igen lika snabbt, hänt en gång tidigare. 

Har inte fler gravtest hemma? lika bra det, nu ska jag avvakta och se om mensen kör igång. Tidigare gånger jag varit gravid har jag inte testet före eller kring BIM. Då hade jag sån jäkla is i magen att jag gick över tiden typ en vecka innan jag testade 🙈 

Om ÄL släppte senare så borde jag få mens senast imorgon, då är det så skumt bara att mina ömma tuttar kom precis som dom alltid gör, då borde dom också börjat ömma senare tycker jag. Är progesteronhöjningen som gör dom ömma har jag fått förklarat. Jaja, man kan ju analysera sig vansinnig. Det är som det är, bara vänta och se 😅 Ska man se nåt positivt är det väl att jag kanske lär mig nåt om hur kroppen funkar till nästa cykel!

Tack för tummarna som hålls 💕

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-26 16:30:21 följande:
    Oj! Spännande det här. 
    Jag tänker också att det möjligen kan vara ett spöksträck? 
    Har du fler test så att du kan ta ett imorgon igen, om nu inte mensen hunnit komma? 
    Intressant att du äe en dag över också. 
    Jag tänker också att bim+1 borde ett positivt test vara starkare, men iofs tänker jag på mina 3 graviditeter. Och då har testen varit starkare. 
    Hur har det sett ut vid bim tidigare gånger du varit gravid? 

Man kan.m ju utsöndra olika mycket hormon men framförallt så kan ju en ev befruktning fastnat i det senare spannet, i livmodern, och därav lägre hcg? 

Tyvärr kanske det också kan vara så att ägget släppte 2 dygn efter positivt äl-test just den här gången och mens imorgon? Även om det inte brukar vara så för dig 🤔🤔

Håller tummarna!! 

Är väl typiskt att kroppen ska jäklas just nu bara för att liksom 😆 Antingen är det bara spökstreck, senare ÄL eller en kemisk graviditet på gång, att det fastnat nåt som släpper igen lika snabbt, hänt en gång tidigare. 

Har inte fler gravtest hemma? lika bra det, nu ska jag avvakta och se om mensen kör igång. Tidigare gånger jag varit gravid har jag inte testet före eller kring BIM. Då hade jag sån jäkla is i magen att jag gick över tiden typ en vecka innan jag testade 🙈 

Om ÄL släppte senare så borde jag få mens senast imorgon, då är det så skumt bara att mina ömma tuttar kom precis som dom alltid gör, då borde dom också börjat ömma senare tycker jag. Är progesteronhöjningen som gör dom ömma har jag fått förklarat. Jaja, man kan ju analysera sig vansinnig. Det är som det är, bara vänta och se 😅 Ska man se nåt positivt är det väl att jag kanske lär mig nåt om hur kroppen funkar till nästa cykel!

Tack för tummarna som hålls 💕

• Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-26 21:38:08 följande:

Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också? 
    Jag har mycket nojor den här gången. 
    Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången? 

Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det. 
    Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan? 

Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅 
    Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig. 

Jag kan relatera, kände så förut när vi körde, nästan så att man fick kalla fötter emellanåt. Jag tänkte så mkt på hur man ska orka börja om när man idag har så stora självgående barn och är van vid mkt tid för sig själv, bra sömn osv. Jag har också haft lite åldersnoja här efter 35 😆

Men sen när månaderna gick och det inte blev någon bebis gick det upp för mig hur gärna jag ville och jag vet ju innerst inne att vi kommer palla, är ju bara svårt att föreställa sig. Man lever ju i sin verklighet nu, svårt att tänka annat liksom, men det  blir ju nya livet sen med bebis och allt vad det innebär och nu känner jag mig bara sjukt pepp! 😍

Dock sjukt nojjig över förlossningen då jag måste snittas 😬 Hatar sjukhus, rädd för allt och vet ju att det är nålar och spinalbedövning och kateter och ont efteråt. Ser inte framemot det? nojjar mkt över det. Har ju gått bra förut men är ju ingen garanti att det går bra igen. Båda barnen har behövt andningshjälp i början också, så jag kan bli rädd att ett tredje barn ska behöva mer hjälp eller bli sjuk?Men det där är ju mina hjärnspöken 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (S95) skrev 2024-05-26 21:53:51 följande:
    Tack för varmt välkomnande! ☺️ Nä precis, jag går väl lite igång på tanken att skapa ett liv tillsammans, känns väldigt fint och intimt, men skulle jag börja prata om ägglossning och att han ska göra mig gravid så skulle han slakna på studs. Haha! Nåväl, det ska nog bli bra ändå. 

Önskar stort lycka till! Håller tummarna för er. 
    Bunny s skrev 2024-05-26 21:38:08 följande:

Är det någon här som delar min känsla av att vara nervös över att bli gravid också? 
    Jag har mycket nojor den här gången. 
    Både över att våra barn är så stora och att det här då ska bli en sladdis nästan 10 år senare men också över att vara äldre och bärs ett barn, föda och hur ska kroppen repa sig den här gången? 

Ibland, nu sen hi faktiskt gått från planering till att börja köra, så får jag nästan så pass kalla fötter att jag vill skita i det. 
    Men det ska vi inte.. Men är det någon som länder något liknande eller känner ni bara ren glädje och förväntan? 

Jag kände 100 % glädje och förväntan med barn 1 och 2 när de skulle skapas. Men jag var ung då 😅 
    Kanske borde vara tvärtom, äldre och 3an, lugnare och coolare? Så är det inte för mig. 

Första för mig men jag känner mig också nervös, även om omständigheterna är annorlunda. Har ett jättebra liv som det är, rädd för att allt kommer bli annorlunda. Även om jag längtar, jag vet ju att jag någon gång vill ha barn, så känns det okänt och skrämmande. Tror det kommer kännas annorlunda när jag väl (förhoppningsvis) står där med ett + på stickan, då är det ju för sent för att tveka så att säga. 😛

Åååh så spännande med första barnet 😍 Det är ju allltid något speciellt med första graviditeten och bebisen? Det förändrar livet absolut men mest tyckte jag att det förändrade mig, till det bättre 💕

Jag är inte en sån som älskar bebistiden och småbarnstiden mest heller, kan jag ju säga nu jag som har en 12- och 9-åring. Alla åldrar är fina på sitt vis men åååh vad det är roligt nu med större barn, som små polare! Älskar känslan av att ha en familj, att ha skapat dessa fantastiska människor som är mina barn. 

Hoppas ni får ert plus framöver. Låter klokt att försöka ta det som det kommer 😊

• Snorkfrökenhär

Min väntan är över, mensen kom imorse, nu också mensvärken 😅 Kroppen var lite lurig den här gången men tacksam att det inte började strula nå våldsamt mycket. Nu blir det nya tag och så hoppas jag att juni är vår månad! 

Lycka till allihopa ❤

Svar på tråden BIM maj 2024